Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-16@17:03:16 GMT

تکنیکال «ثشاهد» چه می گوید؟ بخریم یا نخریم؟

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۸۷۲۶

تکنیکال «ثشاهد» چه می گوید؟ بخریم یا نخریم؟

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، ثشاهد امروز بعد از بازگشایی بدون محدودیت دامنه نوسان، سهم  حوالی 14.5 درصد منفی بازگشایی شد و پس از آن در 5 درصد پایین تر صف فروش شد تا همچنان این نماد، در صف فروش قفل باشد. امروز نزدیک به 10 میلیون سهم ثشاهد مورد معامله قرار گرفت که با توجه اینکه نسبت فروشنده ها بسیار قوی تر از خریداران بود، پیش بینی می شود که روند صف فروش ثشاهد همچنان ادامه داشته باشد و پابرجا بماند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تحلیل تکنیکال نماد ثشاهد چه می گوید؟

تحلیل تکنیکال ثشاهد چه می گوید؟

از منظر تکنیکال سهم اصلاح زیادی داشته  است (حدود 65 درصد). اما این بدان معنی نیست که این سهم برای خرید مناسب باشد چرا که بعد از رالی صعودی و خیره کننده ای که سهم از زمستان سال گذشته در قیمت 200 تومان تا اواسط تابستان سال جاری در قیمت 8500 تومان داشته است، سهم همچنان قیمت بالایی دارد و هر بار که فرصت فروش پیش می آید این سهم بلافاصله با صف فروش مواجه می شود.

بطور کلی هنوز هیچ سیگنال امیدوار کننده ای مبنی بر اتمام روند نزولی و متعادل شدن سهم، نه در نمودار قیمت و نه در اندیکاتورها دیده نمی شود.

تنها موردی که می شود تا حدودی به آن اشاره کرد، واگرایی مثبت بین نمودار قیمت و RSI است که چون در این مدت اخیر سهم قفل در صف فروش بوده است نمی شود برای آن نیز اعتباری قائل شد. لذا در تصویر هم نیامده است.

محدوده قیمتی 1400 الی 1700 تومان را می توان محدوده احتمالی برای متعادل شدن سهم در نظر گرفت که یک حمایت هندسی محسوب می گردد.

سهم همچنان میانگین های متحرک قیمتی 20 و 40 روزه رو بالای سر خود دارد که مقاومت سهم محسوب می شوند، از این رو سایه اصلاح همچنان بر سر این سهم سنگینی می کند.

 

منبع: نبض بورس (https://nabzebourse.com/)

منبع: تابناک

کلیدواژه: علائم کرونا دونالد ترامپ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن زلزله ازمیر هولوکاست تحلیل تکنیکال بازگشایی بازار سرمایه علائم کرونا دونالد ترامپ انتخابات ریاست جمهوری آمریکا 2020 جو بایدن زلزله ازمیر هولوکاست صف فروش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۸۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هیجان و فروش حقیقی‌ها در بورس/خرید حقوقی به۱۸۰۰ میلیاردتومان رسید

به گزارش خبرنگار مهر، امروز و دیروز هیجان فروش در حقیقی‌ها افزایش یافته و حقوقی‌ها از بازار حمایت کردند.

در معاملات روز گذشته بازار سرمایه به علت بلاتکلیفی پاسخ ایران به رژیم صهیونیستی دچار ریزش شده و امروز هم بازار سرمایه در واکنش به حمله شب گذشته علیه رژیم صهیونیستی وضعیت ریزشی داشت، اما تفاوت امروز با معاملات روز گذشته متعادل شدن برخی از صندوق‌های اهرمی بود.

فعالان بازار سرمایه از عمق حمله اطلاعی یافته و پیش بینی می‌شود بازار بعد از مدت کوتاهی به تعادل رسیده و سپس صعودی شود.

ارزش معاملات خرد بورس دیروز به ۳,۱۲۵ میلیارد تومان رسیده و ۱,۰۴۰ میلیارد تومان خروج نقدینگی حقیقی و به عبارت دیگر خرید حقوقی انجام شد، خروج نقدینگی از صندوق‌های درآمد ثابت نیز به عدد ۵۵۸ میلیارد تومان رسید.

اما در معاملات امروز به علت کاهش دامنه نوسان ارزش معاملات خرد کاهش یافته و به ۲,۰۴۴ میلیارد تومان رسید، در معاملات امروز بازار سرمایه ۷۷۳ میلیارد تومان خروج نقدینگی حقیقی و خرید حقوقی انجام شد تا نشان دهد، حقوقی‌ها در این دو روز توانسته اند ۱,۸۰۰ میلیارد تومان از بازار حمایت کنند، خروج نقدینگی از صندوق‌های درآمد ثابت نیز به عدد ۳۵۹ میلیارد تومان رسید.

کد خبر 6077995 وحید بلالی

دیگر خبرها

  • چطور در بازار بورس سرمایه گذاری کنیم؟
  • ۷۲۰ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد
  • جنگ در راه نیست ،در همچنان بر همان پاشنه می‌چرخد
  • جنگ در راه نیست ،در همچنان بر همان پاشنه میچرخد
  • فخاس اسفند خوبی را پشت سر گذاشت
  • گزارش بورس امروز دوشنبه ۲۷ فروردین ماه ۱۴۰۳
  • "جنگ" در راه نیست ، "در" همچنان بر همان پاشنه میچرخد
  • هیجان و فروش حقیقی‌ها در بورس/ خرید حقوقی به۱۸۰۰ میلیاردتومان رسید
  • هیجان و فروش حقیقی‌ها در بورس/خرید حقوقی به۱۸۰۰ میلیاردتومان رسید
  • بورس ریخت؛ سهامداران همچنان ناامید هستند