Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی شرکت پالایش گاز ایلام، طرح خلاقانه یکی از کارکنان پالایشگاه گاز ایلام برای مقابله با خوردگی در واحدهای شیرین سازی آمین . طرح ایجاد کلادینگ (روکش دار کردن) بخشی از سیستم لوله کشی مابین برج احیا و ریبویلرهای واحدهای شیرین سازی آمین پالایشگاه گاز ایلام و نیز بخش های داخلی این ریبویلرها و نازل های برج مذکور با ورق نازک از جنس استنلس استیل، توسط یکی از کارکنان این واحد صنعتی به نظام مشارکت این شرکت پیشنهاد شد که با اجرای موفقیت آمیز آن در بخش نگهداری و تعمیرات این تجهیزات، صرفه جویی اقتصادی و درحوزه تولید نیز تاثیرات بسیار مثبتی بر کاهش توقفات به همراه داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارائه دهنده این طرح، که دارای ۲۱ سال سابقه اجرایی پایپینگ و از تکنسین های مکانیک پیمانکاری این پالایشگاه  گفت: در ابتدا برای مقابله با خوردگی در این نقاط از یکسری پوشش های ضد خوردگی ویژه استفاده می شد که ضمن هزینه بالای تامین، تاثیر چندانی در جلوگیری از خوردگی های شیمیایی این نقاط نداشته و در چندین نوبت، لزوم انجام تعمیرات اضطراری برای مقابله با پیشرفت خوردگی مستلزم توقف تولید می شد.

غلامحسین سلیمانی زاده افزود: بعنوان یک راه حل برای بالا بردن استحکام این نقاط پیشنهاد شد که از ورق استنلس استیل با ضخامت مناسب که هزینه آن نسبت به سایر راههای پیشگیری از خوردگی، از جمله پوشش های یاد شده به مراتب کمتر می باشد، استفاده شود که خوشبختانه این پیشنهاد با توجه به جزئیات اجرایی ارائه شده تائید گردید و با اجرای موفقیت آمیز آن، در بازرسی های انجام شده در چندوقت اخیر هیچگونه مشکلی در نقاط یاد شده مشاهده نشده و توقف تولیدی نیز ناشی از این مورد نداشته ایم.

وی به مزایای این طرح اشاره کرد و اظهار داشت: عدم نیاز به تعویض سالیانه پایپینگ و نازلهای ریبویلر و برج احیاء و عدم نیاز به تغییر جنس آنها درجهت افزایش استحکام، کاهش هزینه های تیم های تعمیراتی، کاهش توقفات تولید و جلوگیری از هدر رفتن ماده شیمیایی حلال آمین که هزینه های تأمین آن در شرایط فعلی سرسام آور است، برخی از دستاوردهای این طرح بوده است.

دبیر نظام مشارکت شرکت پالایش گاز ایلام نیز با اشاره به اینکه نظام پیشنهادات به عنوان برجسته ترین ابزار مدیریت مشارکتی، زمینه ساز مشارکت کارکنان در تصمیم گیریهای سطوح مختلف سازمان، از امور اجرایی تا اتخاذ تصمیمات راهبردی است، گفت: در مدیریت مشارکتی، کارکنان در اتخاذ تصمیم‌ برای ایجاد تحول در سازمان سهیم بوده،‌ و در مرحله اجرا نیز همکاری و همدلی بیشتری داشته و به تبع آن شاهد افزایش بهره وری نیز خواهیم بود.

مصدق رضایی افزود: نظام پیشنهادات شرکت پالایش گاز ایلام از سال ۱۳۸۷ براساس آیین نامه مصوب شرکت ملی گاز ایران تشکیل و با اهداف افزایش میزان بهره‌وری، تقویت روح ابتکار و حس مسئولیت در کارکنان، افزایش همکاری بین کارکنان، امکان استفاده از تجارب عملی و نظرات و اندیشه‌های کارکنان، فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی اظهار داشت: با توجه به امکان صرفه جویی اقتصادی ناشی از اجرای برخی طرحهای پیشنهادی همچون طرحی که در این گزارش به آن اشاره شده است و هزینه‌کرد سود حاصل از صرفه‌جویی درجهت توسعه نیروی انسانی، گسترش مشارکت کارکنان و سایر سرفصلهای مصوب شورای همیاری و مشارکت، نظام پیشنهادات این شرکت به سمت ایجاد زمینه دریافت پیشنهادات با مزیت و ویژگی ایجاد صرفه‌جویی مالی در شرکت حرکت کرده و در این راستا پیشنهادات متعددی دریافت نموده است.

وی تصریح کرد: مطابق آئین نامه، پیشنهادات دریافتی در چند مرحله توسط کارشناسان و اعضای شورا از حیث کاربردی بودن، قابلیت اجرا و تناسب هزینه فایده مورد بررسی قرار گرفته و در صورت تایید، ضمن اجرا، مطابق ضوابط به پیشنهاد دهنده پاداش داده شده و مورد تقدیر قرار می گیرد.

برچسب‌ها ایلام پالایشگاه نفت نفت گاز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایلام پالایشگاه نفت نفت گاز ایلام پالایشگاه نفت نفت گاز اخبار کنکور صرفه جویی گاز ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۸۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۲ میلیارد تومان کسری فوق العاده ویژه کارکنان جبران شود

به گزارش خبرنگار مهر، داود شایقی عصر پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان اردبیل اظهار کرد: در سال مزین به «جهش تولید با مشارکت مردم» سیاستگذاری های ملی و استانی ابلاغ شده تا در برنامه ریزی ها و هدفگذاری های امسال مورد توجه و تمرکز قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته بالغ بر ۹۲۰ میلیارد تومان اعتبارات هزینه ای ۲۴ دستگاه استان پیش بینی شده و با ابلاغ فوق العاده ویژه کارکنان ما با کسری پرداختی ها روبرو شدیم.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اردبیل ادامه داد: ماهانه اجرای فوق العاده ویژه ۶ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان بار مالی به همراه داشت که در مجموع ۷۲ میلیارد تومان کسری اعتبار هزینه ای با همکاری اقتصاد و دارایی، خزانه و ذیحساب جبران شد.

شایقی افزود: در اواخر سال گذشته و به دنبال پیگیری استاندار اردبیل کسری اعتبارا هزینه ای جبران شد تا پرداختی اضافه کار، رفاهی و معوقات کارکنان را به همراه پاداش بازنشستگی ۱۶۳ نفر از بازنشستگان سال ۱۴۰۱ را شاهد باشیم.

افزایش ۲۱۵ درصدی سهم راه آهن از اعتبارات تخصیصی

دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان اردبیل به اعتبارات عمرانی و تملک دارایی سرمایه ای اشاره و اظهار کرد: با وجود اینکه سفر دوم رییس جمهور به استان انجام نشد اما از محل سفر اول ۲ هزار و ۲۲۴ میلیارد تومان منابع جذب کردیم تا صرف پروژه های زیربنایی شود.

شایقی ادامه داد: یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان برآورد هزینه های استانی بود که ما بالاتر از این رقم جذب اعتبارات را شاهد بودیم که در کمیته جذب استان این ارقام مورد بررسی قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: از محل سفر رییس جمهور برای راه آهن اردبیل بالاتر از بودجه سالانه ۷۳۰ میلیارد تومان بالغ بر یک هزار و ۵۰۳ میلیارد تومان اختصاص یافت که رشد ۲۱۵ درصدی را از سهم اعتبارات به خود اختصاص داده است.

کد خبر 6082092

دیگر خبرها

  • تسریع توسعه فیبر نوری در تهران/ بسته‌ فیبر رایگان و مودم اقساط ارائه خواهدشد
  • گوگل کارمندان معترض به همکاری با اسرائیل را اخراج کرد!
  • رفع مشکل خطوط انتقال آب و برق فرودگاه شهدای جیرفت
  • ۷۲ میلیارد تومان کسری فوق العاده ویژه کارکنان جبران شد
  • ۷۲ میلیارد تومان کسری فوق العاده ویژه کارکنان جبران شود
  • پروژه‌های نیمه‌تمام برای تکمیل به بخش خصوصی واگذار شود
  • پروژه‌های نیمه‌تمام ایلام برای تکمیل به بخش خصوصی واگذار شوند
  • انعقاد ۷۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد با شرکت‌های دانش‌بنیان
  • تأکید شرکت نفت فلات قاره بر ارائه خدمات مناسب پروازی به کارکنان مناطق عملیاتی
  • اجرای ۸۰ پروژه فنی و خدماتی در نفت و گاز آغاجاری