Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از سایت الکترونیکی "I۲۴ NEWS"، انتقال سفارت بعد از درخواست گابی اشکنازی،‌ وزیر خارجه رژیم صهیونیستی بررسی خواهد شد که در جریان تماس تلفنی با وزیر خارجه جمهوری دومینیکن در روز جمعه مطرح کرد.

این سایت به نقل از وزارت خارجه دومینیکن بر روابط تاریخی با رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

در بیانیه وزارت خارجه دومینیکن آمده است، روابط بین ملت یهود و ملت دومینیکن از قرن ۱۵ شروع شده یعنی از زمان ورود اولین مهاجران از اسپانیا به این جزیره و این روند با موج‌های مهاجرت یهود که از جزایر آنتیل هلند آمده بودند، ادامه یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه این بیانیه آمده است، در سال ۱۹۳۹ جمهوری دومینیکن مرزهایش را گشود و از هزاران مهاجر یهود استقبال کرد، در ۱۴ ماه مه ۱۹۴۸ نیز رژیم جعلی اسرائیل بنا نهاده شد و بعد از مدت کوتاهی از آن تاریخ در ۲۹ دسامبر ۱۹۴۸ جمهوری دومینیکن از اولین کشورهایی بود که "حق حاکمیت" اسرائیل را به رسمیت شناخت.

به این ترتیب جمهوری دومینیکن چهارمین کشوری خواهد بود که سفارتش را در اسرائیل در صورت تصویب این تصمیم خواهد گشود. بعد از آمریکا، گوآتمالا و پاراگوئه. البته پاراگوئه بعد از سه ماه سفارتش را به تل‌آویو برگرداند و اکنون دو سفارت در قدس مستقر هستند.

برزیل، مجارستان، چک، استرالیا دفاتری در قدس دارند بدون این‌که سفارتخانه‌ای داشته باشند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: تل اویو اسراییل کرونا جمهوری دومینیکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۸۸۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله ایران به سرزمین‌های اشغالی قدرت نیروی مسلح رابه نمایش گذاشت

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ذوالفقار جبرائیلی رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافند هوایی شمال غرب عصر شنبه در جمع کارکنان این یگان پدافندی اظهار کرد: جمهوری اسلامی بعد از عملیات طوفان الاقصی از خود خویشتن داری نشان داد اما بعد از اینکه رژیم صهیونیستی از خط قرمز ایران عبور کرد و مستشاران نظامی ایران را به شهادت رساند صبر استراتژیک ایران به پایان رسید و عملیات وعده صادق علیه رژیم اشعالگر قدس طرح ریزی و به اجرا درآمد.

وی تاکید کرد: عملیات وعده صادق نشان داد پیشرفته‌ترین تجهیزات نظامی دنیا هم نمی‌توانند جلوی قدرت ایمان و حقانیت جمهوری اسلامی را بگیرند.

وی با بیان اینکه سیلی اخیر جمهوری اسلامی به رژیم صهیونیستی چنان محکم بوده است که حتی پروپاگاندای رسانه‌ای هم نمی‌تواند آن را آلام ببخشد افزود: این اقدام کوچک‌ترین تنبیه برای رژیم متجاوز صهیونیستی بود و در صورت هرگونه حماقت مجدد علیه جمهوری اسلامی با پاسخی درناک مواجه خواهد شد.

جبرائیلی با بیان اینکه حمله موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی به سرزمین‌های اشغالی شجاعت و قدرت نیروهای مسلح را به نمایش گذاشت گفت: عملیات وعده صادق «أَشِدَّاء عَلَی الْکُفَّارِرُحَمَاء بَیْنَهُمْ» بودن نیروهای مسلح ایران اسلامی را به جهانیان نشان داد چرا که بعد از این عملیات ملت‌های مظلوم و ضد استکبار در دنیا به وجد آمدند و دشمنان بشدت خشمگین و ناراحت شدند.

رئیس عقیدتی سیاسی منطقه پدافندهوایی شمالغرب خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی با یک عملیات راهبردی، پدافند چند لایه غربی_عبری که ادعا می‌کرد که هیچ سامانه‌ای قادر به عبور از آن نیست را به چالش کشید و نشان داد توانمندی‌های نظامی جمهوری اسلامی فراتر از این حرفاست.

کد خبر 6083804

دیگر خبرها

  • هفت ستونی که از اسرائیل فرو ریخت!
  • ۷ ستونی که از اسرائیل فروریخت
  • بر باد رفته؛ ۷ ستونی که از اسرائیل فروریخت | تل‌آویو دیگر قادر به مدیریت اوضاع نیست
  • دفاع جمهوری اسلامی در مقابل رژیم صهیونیستی مایه خرسندی برای تمامی منصفان عالم بود
  • مدیر بندر ایلات: هر ماه میلیون‌ها دلار خسارت می‌دهیم
  • بحران در کابینه تل‌آویو؛ ادامه اختلافات بر سر تبادل اسرا
  • روز ۱۹۸ طوفان‌الاقصی |حمله پهپادی به جولان اشغالی/ نشست کابینه جنگی اسرائیل برای بررسی بن بست در مذاکرات آتش بس
  • آمریکا ممکن است مستشاران نظامی اضافی به سفارتش در کی‌یف بفرستد
  • تل‌آویو، بازنده شطرنج استراتژیک با تهران
  • حمله ایران به سرزمین‌های اشغالی قدرت نیروی مسلح رابه نمایش گذاشت