Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ساعت24»
2024-04-23@09:52:40 GMT

جایگاه ترانزیتی ایران در منطقه غیرقابل جایگزین است

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۹۱۳۵

ساعت 24 - دبیر کمیته اجرایی همایش بین المللی اتحادیه اقتصادی اوراسیا با بیان اینکه تحریم های ظالمانه دولت آمریکا و راهبرد فشار حداکثری علیه ایران شکست خورده است گفت: برغم همه تحریم ها، شبکه ریلی کشور در کمتر از یک سال آینده به بندر کاسپین و دریای خزر متصل خواهد شد و این یک مزیت بزرگ در مقابله با جنگ اقتصادی خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، مجید فاتحی دبیر کمیته اجرایی همایش بین المللی اتحادیه اقتصادی اوراسیا و نقش ژئوپلیتیک مناطق آزاد در توسعه روابط منطقه ای با بیان اینکه اتصال بندر کاسپین به شبکه ریل کشور موجب اتصال بنادر شمالی و جنوبی کشور و افزایش حجم حمل و نقل ریلی بین المللی با توجه به ظرفیت ها و مزیت های مختلف این منطقه می شود، اظهار داشت: اتصال ریل و گسترش فعالیت های توسعه ای منطقه آزاد انزلی و بنادر شمال کشور زمانی اهمیت بیشتری پیدا می کند که توجه داشته باشیم، ایران از نیمه دوم سال گذشته به عضویت اتحادیه اقتصادی اوراسیا درآمده، اتحادیه اقتصادی که افق های جدیدی از همکاری های منطقه را برای کشورمان پدید آورده است.

دبیر کمیته اجرایی همایش بین المللی اتحادیه اقتصادی اوراسیا و نقش ژئوپلیتیک مناطق آزاد در توسعه روابط منطقه ای در خصوص دلایل برگزاری این همایش گفت: بررسی و معرفی راهکارهای برون رفت از برخی مشکلات پیش روی توسعه همکاری ها و صادرات محصولات تولیدی بخش خصوصی ایرانی به کشورهای اتحادیه اقتصادی اوراسیا یکی از مهمترین اهداف برگزاری این همایش علمی بین المللی است که با همکاری موسسات پژوهشی و دانشگاه های معتبر داخلی و خارجی برپا می شود.وی موافقتنامه تعرفه ترجیحی در حال اجرا با اتحادیه اقتصادی اوراسیا را فرصت خوبی برای افزایش همکاری های منطقه ای کشور به عنوان الگوی مناسبی از منطقه گرایی در قالب بند دوازدهم اقتصاد مقاومتی عنوان نمود و با اشاره به فرصت های همکاری در حوزه های ترانزیت منطقه ای و فرامنطقه با کشورهای حوزه اوراسیا، افزود: دیگر محور مورد توجه در همایش مزبور بررسی مشکلات فعالین اقتصادی و صادرکنندگان ایرانی در ارتباط با ترانزیت کالا به کشورهای کریدور شمال-جنوب و کریدور چین-قزاقستان-ایران است که براین اساس در پنل های تخصصی این همایش با حضور فعالان اقتصادی و مسئولان اجرایی مرتبط در ایران و کشورهای عضو اوراسیا، راهکارهای توسعه مناسبات اقتصادی، در قالب یک نقشه راه، در اختیار مقامات مسئول قرار می گیرد.مدیرکل حوزه ریاست سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به ظرفیت های این منطقه در گسترش روابط اقتصادی و تجاری با جهان خاطرنشان کرد: منطقه آزاد انزلی به عنوان تنها منطقه آزاد شمال کشور که قابلیت توسعه مراودات تجاری و ترانزیتی با کشورهای دریای خزر را دارا بوده،با تکیه برمزیت های قانونی و زیرساخت های مناسبی همچون دو بندر کاسپین و انزلی، از ظرفیت بالایی برای استفاده تجار و بازرگانان برخوردار می باشد.

دبیر کمیته اجرایی همایش بین المللی اتحادیه اقتصادی اوراسیا و نقش ژئوپلیتیک مناطق آزاد در توسعه روابط منطقه ای افزود: همایش مزبور با حفظ پروتکل های بهداشتی به صورت محدود و با تکنولوژی ویدئوکنفرانس در تاریخ سه شنبه 27 آبان ماه 1399 با مشارکت اساتید داخلی و خارجی و مقامات ایرانی و خارجی در مرکز همایش های بین المللی منطقه ازاد انزلی برگزار خواهد شد.

منبع: ساعت24

کلیدواژه: منطقه آزاد منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۹۱۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از ۳۱۳ میلیون دلار رسید

 محمد منصور عظیم‌زاده اردبیلی معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم در نشست خبری گفت: در این مدت همچنین تراز تجاری این منطقه به بیش از ۳۱۳ میلیون دلار رسید که این آمار یکی از بهترین تراز‌های مثبت مناطق آزاد کشور و بیش از ۳ برابر سال قبل از آن بود.

 عظیم‌زاده اردبیلی به افزایش ۲۰ درصدی صدور و تمدید مجوز‌های سرمایه‌گذاری اشاره کرد و گفت: سال گذشته ثبت شرکت‌های شیلاتی و کشاورزی ۱۱ درصد افزایش داشت.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم افزود: در حمل و نقل و ترانزیت به نسبت رفت و آمد در سال ۱۴۰۲ در حوزه خودرو و مسافر ۲۷ درصد تغییرات مثبت را داشتیم که همه اینها در رشد و توسعه جزیره قشم تاثیرگذار بوده است.

عظیم‌زاده اردبیلی با تاکید بر اینکه بخش صنایع و اشتغال ایجاد شده هم ۲۵ درصد افزایش یافته است گفت: در زمینه عقد قرارداد‌های فعالیت‌های صنعتی که منجر به تحویل زمین به سرمایه‌گذاران شده است هم با واگذاری ۸۰ زمین صنعتی شاهد رشد قابل توجه بودیم.

وی افزود: واردات کالا‌های ۱۵ درصد گمرکی هم بیش از ۳ برابر افزایش داشت که این افزایش درآمد‌ها در فرآیند و رونق جزیره نقش مهمی ایفا می‌کنند.

محمد منصور عظیم‌زاده اردبیلی گفت: با فعال شدن پنجره واحد الکترونیک در قشم تمام مراحل سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف در یک فرآیند زمانی کمتر از یک ماه صورت می‌گیرد.

وی افزود: تسهیل و ایجاد تحرک در حوزه سرمایه‌گذاری برای شفافیت و جذب بالاتر فعالان اقتصادی از هدف‌گذاری‌های مهم سازمان منطقه آزاد قشم است که از سوی کمیته سرمایه‌گذاری دنبال می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • اجرای ماده ۶۵ احکام دائمی توسعه کشور، راهگشای تولید در منطقه آزاد ماکو
  • نشست مشترک شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه اروپا با بررسی تحولات غزه
  • شیلات و کشاورزی رکورددار افزایش سرمایه‌گذاری در قشم
  • تراز تجاری منطقه آزاد قشم به بیش از ۳۱۳ میلیون دلار رسید
  • ۵۰۵ میلیون دلارحجم صادرات و صادرات دوباره از قشم
  • برگزاری همایش آموزشی حجاج در منطقه آزاد اروند
  • معرفی ٤٠٠ هزار میلیارد تومان پروژه در همایش کرمان آیدکس/ رفسنجان از گردنه توسعه استان خارج شده است
  • رشد ۹۱ درصدی صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران به ارمنستان
  • چشم‌انداز گلستان؛ دروازه اوراسیا
  • چشم انداز گلستان؛ دروازه اوراسیا