Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: باید دست به دست هم دهیم که مقابل جبهه کفر از کیان اسلامی دفاع کنیم و این کار یک تاکتیک مقطعی نیست بلکه یک استراتژی و راهبرد مستمر خواهد بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، به‌نقل از روابط‌عمومی دفتر نماینده مقام معظم رهبری در سیستان‌وبلوچستان، همایش هفته وحدت با حضور نماینده ولی فقیه و مسئولان، روحانیون و علمای شیعه و اهل سنت استان در تالار امام رضا(ع) دانشگاه سیستان و بلوچستان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله مصطفی محامی در این همایش ضمن تبریک ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) و گرامیداشت هفته وحدت، اظهار داشت: این روزها شاهد اهانت دشمنان به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) هستیم به نحوی که سردمداران کشورهای غربی نیز به دفاع از این اهانت‌ها می‌پردازند، البته باید توجه داشت توهین به حضرت محمد(ص) توهین به یک شخص نیست بلکه توهین به پیامبران و ادیان آسمانی است و تحمل این اهانت‌ها برای ما سخت است و آن را به شدت محکوم می‌کنیم.

امام جمعه زاهدان افزود: دشمنان از گسترش روزافزون اسلام هراس دارند و می‌دانند که اسلام‌خواهی رو به افزایش است و دل‌های انسان‌های حقیقت جو به سوی اسلام گرایش پیدا کرده و پیش‌بینی می‌کنند سال‌های آینده افراد اسلام دوست و اسلام‌خواه زیاد و زیادتر شوند و این گسترش اسلام‌خواهی دشمن را عصبانی کرده که دست به توهین زده‌اند و امیدواریم خداوند متعال مکر دشمنان را به خودشان بازگرداند.

آیت‌الله محامی ادامه داد: خداوند در آیات شریفه قرآن کریم، امت اسلام را امت واحده و یکدست خوانده و همه ابزار را آماده کرده مانند پیامبر اکرم(ص) که همچون شمعی در جمع بود و با گردآوری همه افراد و گروه‌ها، در جامعه خود وحدت ایجاد کرده است.

وی بیان کرد: خداوند پیامبر گرامی اسلام را برای هدایت جوامع بشری فرستاد و قرآن کریم را نیز ابزار کار قرار داد و آن را یکی از مصادیق و محورهای وحدت اعلام کرد که طبق اراده الهی از هرگونه تحریف مصون مانده و مردم نیز از گذشته تاکنون ارادت خود را به قرآن حفظ کرده‌اند.

ماموستا حسینی در گفت‌وگو با تسنیم: "وحدت و اتحاد مسلمانان" آمریکای خونخوار را نابود می‌کند/ در برابر تحرکات و توطئه‌های دشمنان هوشیار باشیموحدت شیعه و سنی در جمهوری اسلامی الگویی برای جهان اسلام شده استرئیس دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی: توهین خبیثانه مکرون سبب وحدت بیشتر مسلمانان می‌شود

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی گفت: در احکام دین اسلام مشترکات زیادی وجود دارد که همه اینها مایه وحدت است به طوری که خداوند متعال تاکید فرموده در جامعه اسلامی تفرقه ایجاد نکنید که باعث ایجاد فاصله و اختلاف می‌شود و شما را سست و آسیب‌پذیر خواهد کرد.

 رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر سیستان و بلوچستان تصریح کرد: این وظیفه ماست که به حکم قرآن و خواسته پیامبر(ص) جامه عمل بپوشانیم و باید توجه کنیم که معنای وحدت تنزل و دست برداشتن از عقاید نیست بلکه به معنای تکیه بر مشترکات، رسیدن به اهداف مشترک و مبارزه با دشمن مشترک است.

وی افزود: باید دست به دست هم دهیم که مقابل جبهه کفر از کیان اسلامی دفاع و در مقابل توطئه دشمن ایستادگی کنیم و این یک وظیفه همگانی و همیشگی است و این کار یک تاکتیک مقطعی نیست بلکه یک استراتژی و راهبرد مستمر خواهد بود.

نماینده مقام معظم رهبری در امور اهل سنت سیستان و بلوچستان گفت: دشمن با همه اسلام و اسلام‌خواهان مشکل دارد و به همه امت اسلام ضربه می‌زند و حفظ وحدت یک وظیفه همگانی است و باید برای تقویت آن تلاش و برای مبارزه با تفرقه‌افکنی ایستادگی کنیم.

وی ادامه داد: گاهی در طول تاریخ مسلمانان در دام دشمن افتاده‌اند و آسیب‌های بسیاری به آنان وارد شده و متاسفانه در دنیای امروز هم برخی کشورهای مسلمان با هم در افتاده‌اند که سود آن تنها به دشمن می‌رسد و ما مسلمان‌ها نباید اسلحه را مقابل هم بلکه باید در مقابل دشمن بگیریم.

آیت‌الله محامی به بیان محورهای مهم وحدت در سطح جامعه پرداخت و تاکید کرد: وحدت باید در قول و عمل خود را نشان دهد و تنها مختص هفته وحدت نیست بلکه باید شرح صدر داشته باشیم و بتوانیم افکار و عقاید مختلف را تحمل و از توهین و سوءظن به همدیگر پرهیز کنیم.

وی رعایت انصاف و محور قرار دادن حق را از دیگر نکات مهم وحدت برشمرد و افزود: در فرمایشات امام علی(ع) آمده که نسبت به مردم انصاف به خرج دهید و آنچه را برای خود می‌پسندید برای دیگران هم بپسندید بنابراین این مهم است که ما حق را معیار قرار دهیم و انصاف را رعایت کنیم.

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان تاکید کرد: باید در مقام سخن حرفهایمان وحدت‌آفرین باشد و حرف‌های دوپهلو به نحوی که دیگران بتوانند سوءاستفاده کنند صحیح نیست.

امام جمعه زاهدان گفت: تلاش علمی و عملی در عرصه‌های مختلف برای مقابله و خنثی کردن توطئه‌های دشمن از دیگر موارد مهم برای حفظ وحدت در جامعه اسلامی است.

آیت‌الله محامی اقدام عملی و تلاش مشترک در عرصه‌های مختلف را از مهمترین محورهای حفظ وحدت در جامعه اسلامی دانست و عنوان کرد: تحقیق علمی و پژوهش در سایر زمینه‌های مورد نیاز جامعه و فعالیت در جنبه‌های فرهنگی و دفاع از اسلام در برابر جنگ نرم و تهاجم فرهنگی دشمن از جمله مواردی است که می‌توانیم در کنار هم به صورت مشترک و هماهنگ عمل کنیم.

وی خواستار تلاش بیشتر جهت رشد علمی، اخلاقی و معنوی جامعه شد و بیان کرد: فرزندان ما باید رشد علمی داشته باشند که زمینه آن وجود دارد و بستگی به تلاش ما دارد و وظیفه ماست که در برابر شبهات و فرهنگ های غلط ایستادگی و آنها را تصحیح کنیم.

آیت‌الله محامی خواستار فرهنگ‌سازی، توجیه مردم، کمک به کادر سلامت و برگزاری و گسترش رزمایش کمک مومنانه با همدلی و تلاش مشترک شد و خاطرنشان کرد: یکی از مصداق‌های وحدت در حال حاضر در جامعه اسلامی مبارزه با ویروس کروناست که با این اقدام وحدت خود را در عمل ثابت کرده‌ایم هر چند که در گذشته روند شیوع کرونا کاهش یافته بود اما در حال حاضر وضعیت وخیم شده که دلیل آن عدم توجیه مردم است و ما وظیفه داریم مردم را توجیه کنیم و برای اینکار نیازمند همراهی علما، معتمدین و ریش سفیدان هستیم که مردم نیز از آنها الگو می‌گیرند.

ولادت پیامبر(ص) محور بزرگ وحدت است

رئیس دارالافتاء دارالعلوم مسجد مکی زاهدان نیز در این همایش اظهار داشت: ولادت پیامبر اکرم(ص) محور بزرگ وحدت است.

مفتی محمدقاسم قاسمی بیان کرد: ولادت پیامبر(ص) محور بزرگ وحدت است و به تعبیری ولادت پیامبر(ص) ولادت یک فرد نیست بلکه ولادت یک امت و یک جامعه است.

وی ادامه داد: اگر تقوا داشته باشیم خداوند مودت و وحدت و برادری را عنایت می‌کند و اگر تقوا نداشته باشیم گروه گروه و متفرق می‌شویم.

مقابل تلاش دشمن برای تفرقه در امت اسلامی هوشیار باشیم

فرمانده قرارگاه منطقه‌ای قدس سپاه در جنوب شرق کشور نیز در این مراسم با بیان اینکه احترام به مقدسات طرفین باعث تقویت تقوا می‌شود، تصریح کرد: امروز دشمنان اسلام تلاش گسترده‌ای را برای تفرقه بین امت اسلام انجام می‌دهند اما ما باید بیدار باشیم و مقابل طراحی دشمن برنامه داشته باشیم.

سردار محمد کرمی اضافه کرد: امروزه وظیفه همه اندیشمندان و علما، برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری برای بی‌اثر کردن طراحی‌های دشمن است و مطمئنا رمز موفقیت ما در استفاده از کلام الهی است.

انتهای پیام/392/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان نماینده ولی فقیه جامعه اسلامی آیت الله محامی پیامبر اکرم ص ولادت پیامبر داشته باشیم نیست بلکه امت اسلام پیامبر ص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۹۱۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از شهید آیت الله سلیمانی تکریم از اسلام ناب سیاسی است

ایسنا/مازندران نماینده ولی فقیه در مازندران تجلیل از مقام شهید آیت الله سلیمانی را تکریم از اسلام سیاسی دانست و گفت: منظور اسلامی است که در مقابل اسلام غیرسیاسی قرار دارد، استکبار جهانی دنبال ترویج اسلام غیرسیاسی است.

آیت الله محمدباقر محمدی لائینی شنبه، ۲۵ فروردین در نشست اعضای ستاد برگزاری مراسم نخستین سالگرد شهید آیت الله سلیمانی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره این شهید اظهار کرد: آیت الله سلیمانی دارای ویژگی‌هایی همچون فضل، علم، سخنرانی‌ها و منبرهای بسیار خوب، روضه‌خوانی‌های دلنشین و خوش‌لحن، نگاه تقریبی، وحدتی، تالیفی، سعه صدر و قدرت و توانمندی گوناگون بودند که قابل تمجید است.

آیت الله محمدی لائینی با اشاره به اینکه جایگاه حقوقی شهید سلیمانی علاوه بر امامت جمعه بابلسر و هم نمایندگی مقام معظم رهبری در سیستان و بلوچستان و کاشان بوده است، مسئولیت فرهنگی و رهبری در دانشگاه‌های مازندران را هم برعهده داشتند، افزود: مجموعه این فعالیت‌ها در یک فرد خیلی زمان می‌خواهد، وجود چنین انسان‌هایی بسیار مغتنم است چون نظیر این افراد کم هستند.

نماینده ولی فقیه در مازندران اضافه کرد: فقاهت، تلاش و جهاد، خطابه زیبا، بعد اجتماعی آنچنانی، مسئولیت‌های سنگین و ویژگی‌های دیگر آیت الله سلیمانی باعث شد که شیاطین سعی کنند اینگونه افراد را از ما بگیرند، البته امثال خودشان در جایگاه رفیع و بهترین عاقبت و حالت هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پیام مشترک نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان و استاندار در پی عملیات شکوهمند "وعده صادق"
  • نماینده ولی‌فقیه درسیستان وبلوچستان:ارتش مؤمن و مقتدر مایه آرامش خاطر مردم
  • ارتش آماده‌تر از همیشه برای دفاع از کشور
  • پیام قدردانی نماینده ولی فقیه و استاندار سیستان و بلوچستان از عملیات سپاه علیه رژیم صهیونیستی
  • پیام نماینده ولی فقیه درسیستان وبلوچستان واستاندار درپی عملیات وعده صادق
  • پیام نماینده ولی فقیه درسیستان وبلوچستان واستاندار درپی عملیات شکوهمندوعده صادق
  • پیام مشترک نماینده ولی فقیه در استان و استاندار سیستان و بلوچستان در پی عملیات شکوهمند وعده صادق
  • تجلیل از شهید آیت الله سلیمانی تکریم از اسلام ناب سیاسی است
  • در حوزه عفاف و حجاب باید کاری منسجم، معقول و مستمر صورت گیرد
  • دیدار مسئولان عقیدتی و سیاسی فرماندهی انتظامی استان با نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان