Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-23@20:53:42 GMT

از کارگران فصلی در روزهای کرونایی چه خبر ؟

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۹۱۵۹

از کارگران فصلی در روزهای کرونایی چه خبر ؟

اگر صبح ها به مرکز شهر صحنه سری بزنیم افراد بسیاری را می بینیم که چشم به خودرو ها دوخته اند تا بایستند و بگویند نیروهای کار نیاز داریم.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از امروله، اگر صبح ها به مرکز شهر صحنه (میدان مرکزی ) سری بزنیم افراد بسیاری را می بینیم که چشم به خودرو ها دوخته اند تا بایستند و بگویند نیروهای کار نیاز داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



یا کمی آن طرف تر مینی بوس هایی را می بینیم که در حال سوار کردن زنان و مردانی هستند که آنها را به سمت زمین های کشاورزی جهت کار می بردند، ساعات کاری طاقت فرسا زیر گرمای تابستان یا سوز سرمای پاییزی.

زیر سقف شهر صحنه، پدران ، مادارن و برادرانی وجود دارند که سهمشان از زندگی دنیای عظیمی از مشکلات است؛ پدران و مادرانی که این روزها قصه نگرانی شان کمی پررنگ‌تر شده است، نان شب یک درد است و کم شدن درآمد با توجه به شرایط کرونایی و گرانی ها اخیر درد دیگری.

این مسئله درد مشترک پدران کارگری است که مجبورند تنها برای تأمین معاش خانواده صبح تا ظهر دور میدان  منتظر کار باشند و زیر بار هر سختی بروند تا بتوانند دردی را از دل خانواده‌شان دوا کنند. تمام دلخوشی این پدران این است که در این روزهای کرونایی بتوانند نیازهای اولیه خانواده شان را تامین کنند.

حتماً شما هم  بارها، افرادی را در میدان مرکزی شهر دیده‌اید که ایستاده‌اند و منتظرند تا یک نفر آنها را برای اسباب‌کشی، کار ساختمانی و یا کار در مزرعه و باغ انتخاب کند و بر سر سوار شدن بر خوردو کارفرما حتی کار به دعوای لفظی هم می رسد ، تلاش برای بدست آوردن یک لقمه نان حلال.

حال کاگران فصلی صحنه خوب نیست

یکی از این افراد در گفتگو با امروله می گوید : این گرانی ها از یک طرف و از طرفی مسئله کرونا نان ما را آجر کرده است.

وی ادامه داد : اکثر افرادی که دور میدان مرکزی هستند کارگر ساختمانی هستند و باتوجه به این گرانی ها کسی چول ندارد ساختمان سازی کند بنابراین ما هم از کار بی کار شده ایم.

این کارگر فصلی با بیان اینکه حال کارگران فصلی صحنه خوب نیست گفت: همه ما برای خود تخصصی در کار ساختمانی داریم ولی به اجبار مجبوریم برای بدست آوردن یک لقمه نان کارهای متفرقه نیز انجام دهیم البته اگر آن هم باشد!!

افراد نیازمند محله های مختلف شهر صحنه جهت حمایت شناسایی می شوند

سرهنگ پاسدار مسعود کاظمی در گفتگو با امروله عنوان کرد: رزمایش «کمک مؤمنانه» پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری فرمانده کل قوا در خصوص کمک به افراد آسیب دیده کرونا، در شهرستان صحنه آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

 وی ادامه داد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا علاوه بر کمک های نقدی، تعداد قابل توجهی بسته های معیشتی، لوازم تحریر، غذای گرم و بهداشتی تا کنون با همکاری خیران، گروه های جهادی توسط بسیج سازندگی در میان نیازمندان توزیع شده است.

سرهنگ کاظمی خاطر نشان کرد: در شرایط امروز همکاری و همراهی همه نهادها و سازمان های کشور باید با محوریت فرامین رهبری متوجه مبارزه موثر با ویروس کرونا و تبعات اقتصادی و اجتماعی ناشی از آن باشد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان صحنه گفت: نقش آفرینی گروه های جهادی و بسیج سازندگی در عرصه خدمت به محرومان بر اساس شرایط کنونی، بر اقشاری که به خاطر تبعات اقتصادی کرونا نیازمند شده اند متمرکز است.

وی یادآور شد: از زمان شیوع ویروس کرونا همه پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج، کانون‌های بسیج اقشار، مردم و بسیجیان همانند دوران دفاع مقدس با تمام توان وارد میدان شده‌اند.

سرهنگ کاظمی با تأکید بر این‌که در این طرح مردم می‌توانند افراد آسیب‌دیده که از بیماری کرونا ضربه اقتصادی دیده‌اند، به عنوان حامی انتخاب کنند، خاطرنشان کرد:  هرکسی هم بخواهد می‌تواند در این کار خیر مشارکت داشته باشد و از افراد خیر برای مشارکت در این رزمایش دعوت می‌شود.

وی با اشاره به این‌که کمک‌های مالی و غیرمالی شامل این طرح می‌شود، عنوان کرد: افراد آسیب‌دیده توسط گروه‌های بسیج شناسایی و به بسیج سازندگی معرفی می‌شوند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: شهر صحنه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۹۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت خط تولید در ۱۲۰۰ بنگاه اقتصادی با مشارکت بسیج کارگری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ حمیدرضا اله بداشتی در نشست خبری که در آستانه هفته کار و کارگر برگزار شد گفت: اگر مشکلات جامعه کار و تولید حل شود، محصولی که تولید می‌شود، قدرت رقابت پذیری در بازار را خواهد داشت.
مسؤول بسیج کارگران و کارخانجات با اشاره به تثبیت حدود ۴۷ هزار شغل در ۱۲۱۱بنگاه تولیدی با مشارکت بسیج کارگران وکارخانجات در سال گذشته افزود: با شناسایی ۱۶۸۳ مشکلات موجود در ۱۲۱۱بنگاه تولیدی گفت:با همکاری گروه‌های جهادی -کارگری تعداد ۱۰۸۸ مشکل رفع شده است که این مسئله منجر به تثبیت اشتغال ۴۶هزار و۷۶۰نفر شغل در این بنگاه‌ها شده است.
وی در ادامه اظهار داشت: ما به دنبال گسترش فرهنگ کار هستیم تا بتوانیم بهره وری و تولید را افزایش دهیم و به تثبیت اشتغال کمک کنیم. اله بداشتی افزود: می‌توانیم کارگران را به تولید تشویق کنیم و با مصرف کالا‌های ایرانی شبکه و زنجیره ارزش را در کالا‌های ایرانی توسعه بدهیم.
وی با اشاره به اینکه جایزه اقتصاد مقاومتی امسال به واحد‌های تولیدی برتر اهدا می‌شود، گفت: در این زمینه ۸۴ سنجش برای ارزیابی این واحد‌ها تدوین شده است.
مسؤول بسیج کارگران و کارخانجات در مورد احیای واحد‌های تولیدی که دچار مشکل بودند، گفت: سال گذشته هزار واحد تولیدی عارضه یابی شدند و از بین این واحد‌های تولیدی ۷۳۶ واحد رفع موانع تولید شده و با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی و با کمک مردم و رفع موانع بدون ریالی اعتبار دولتی مشکل آنها رفع شده و به چرخه تولید برگشتند.
وی افزود: ما بر خود تکلیف می‌دانیم که بتوانیم رسالت انقلابی و مسئولیت جهادی خود را انجام دهیم.
مسئول بسیج کارگران و کارخانجات همچنین گفت: در راستای ایفای مسئولیت اجتماعی سال گذشته ۹۸۰ واحد مسکونی برای مددجویان کمیته امداد امام ساخته یا مرمت و بهسازی شده و امسال هم قرار است دو برابر این رقم یعنی حدود دو هزار واحد را بازسازی یا احداث و مرمت کنیم.
اله بداشتی در مورد اینکه مهم‌ترین مسائل واحد‌های تولیدی چه بود که با رفع آن به جریان کار و تولید برگشتند، گفت: رفع موانع تولید و گلوگاه‌های مشکل دار تولید، زنجیره تامین مواد اولیه، عدم رقابت پذیری محصول، زیان انباشته، مشکل سرمایه در گردش، بیمه تامین اجتماعی، بدهی مالیاتی، استقراض بانکی، مشکل حمل و نقل و همچنین مشکل بازاریابی و فروش مهم‌ترین این مسائل بودند که با رفع آنها واحد‌های تولیدی می‌توانند به چرخه تولید برگردند.
وی تصریح کرد: وقتی یک واحد تولیدی بدهی به سازمان تامین اجتماعی دارد، در هماهنگی با این سازمان تلاش می‌کنیم بدهی آن واحد را تقسیط کنیم و همچنین تخفیف‌هایی برای واحد‌های تولیدی در نظر می‌گیریم تا تعطیل نشود و این مسائل در ستاد تسهیل استانی هماهنگ می‌شود و از ظرفیت بسیج صنعت، بسیج اصناف و بسیج کارگران به عنوان سه ضلع رفع موانع تولید استفاده می‌کنیم.
مسئول بسیج کارگران و کارخانجات اظهار داشت: گاهی یک واحد تولیدی مشکل بازاریابی و بازار‌های جدید دارد که تلاش می‌کنیم به صادرات محصول از طریق هم افزایی با بسیج اصناف و استفاده از کلینیک عارضه یابی بسیج صنعت و متخصصان صادرات استفاده کنیم و بتوانیم واحد تولیدی را به چرخه کار برگردانیم.
به گفته اله بداشتی یکی از اقدامات برگزاری جلسات کارفرما و کارگر به صورت چهره به چهره است که مسائل کارگری مطرح و کارفرمایان در حد توان خود نسبت به رفع این مشکلات اقدام می‌کنند.

دیگر خبرها

  • اعزام جامعه کارگری گیلان به دیدار با مقام معظم رهبری
  • دیدار ۴۶ کارگر استان گیلان با رهبر انقلاب
  • حساسیت‌های فصل بهار و راه‌های درمان آن
  • برگزاری همایش فصلی اوج هنر در یزد
  • همایش فصلی اوج هنر برگزار شد
  • کارخانه هایی که بسیج کارگری دارند تعطیل نشده اند
  • سندروم پس از کرونا چیست؟
  • بازگشت خط تولید در ۱۲۰۰ بنگاه اقتصادی با مشارکت بسیج کارگری
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم