Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-24@11:46:37 GMT

سکه بالاخره کانال عوض کرد/کسی سکه می‌خرد؟

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۹۲۰۳

آفتاب‌‌نیوز :

امروز قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی با کاهشی نزدیک به هشتصد هزار تومان و پذیرش تغییر کانال به ۱۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان رسید .

قیمت سکه تمام بهار طرح قدیم نیز با کاهشی میلیونی در یک روز اخیر به قیمتی برابر با یازده میلیون و نهصد هزار تومان فروخته می‌شود اما این کاهش قابل توجه و ادامه دار سبب شد خرید و فروش سکه متوقف شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توقف خرید وفروش سکه در حالی اتفاق افتاد که به واسطه رشد قابل توجه قیمت‌ها در بازار مدتهاست خرید و فروش مصنوعات طلا و جاهر متوقف است و کمتر کسی دست به خرید طلا و جواهر می‌زند.

صرافان اما امروز از خرید سکه امتناع می‌کنند و قیمت‌هایی با فاصله ۵۰۰ هزار تومان از قیمت فروش را به عنوان قیمت خرید پیشنهاد می‌دادند اما حتی در این محدوده قیمتی نیز کمتر کسی دست به خرید سکه نمی‌زند .

در هفته‌های اخیر نوسان‌گیران شکست سختی را تجربه کرده‌اند و با زیانی قابل توجه روبرو شده‌اند . قیمت سکه به محدوده ۱۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان نیز در مهرماه رسید و حالا برخی فعالان بازار می‌گویند ریشه این افزایش قابل توجه البته خرید و فروش کاغذی و نامتعارف بوده است. دستگیری عوامل اخلال در بازار بدون اشاره به جزییات موضوع در خبرها اعلام شده و محمد کشتی آرای، نائب رییس اتحادیه طلا و جواهر نیز در گفتگو با خبرآنلاین این موضوع را تایید کرده است .

با این حال همچنان قیمت سکه دارای حباب است. بررسی‌ها نشان می دهد قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید حبابی برابر با ۸۷۴ هزار تومان دارد اما قیمت سکه بهار آزادی طرح قدیم واقعی است و حبابی در محدوده ۶۰ هزار تومان را داراست.

در حال حاضر ریسک خرید ربع سکه و نیم سکه همچنان بسیار بالاست. هر چند بهای هر قطعه نیم سکه با کاهش ۳۰۰ هزار تومانی به ۷ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و ربع سکه با کاهش ۱۵۰ هزار تومانی به محدوده ۱۵۰ هزار تومان رسیده است اما قیمت نیم سکه همچنان یک میلیون و ۱۳۶ هزار تومان و بهای ربه سکه یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان بالاتر از قیمت واقعی است . این حباب تحت تاثیر افزایش تقاضا رد بازار ایجاد شده است. سکه گرمی نیز امروز به قیمت ۲ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان فروخته شد . البته اینق طعه از سکه نیز حبابی در محدوده یک میلیون و صد هزار تومان دارد به این ترتیب ریسک خرید این سکه نیز در بازار بالاست.

منبع: خبرآنلاین

منبع: آفتاب

کلیدواژه: قیمت سکه قیمت طلا هزار تومان قابل توجه قیمت سکه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۹۲۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی قیمت دلار ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ثبات دلار کوتاه‌مدت است؟

به  گزارش صدای ایران، قیمت دلار در سومین روز هفته نوسان محدود ۱۰۰ تومانی داشت و در آخرین معامله روز دوشنبه در پله هفت کانال چهار از کریدور ششم بسته شد. بررسی بازار ارز حکایت از تعادل عرضه و تقاضا دارد، اما تقاضا نیز به اندازه‌ای نیست که به جریان‌سازی در بازار منتهی شود.

قیمت دلار از ابتدای هفته در کانال چهارم کریدور ششم معامله می‌شود و در دو روز اخیر تلرانس محدود ۱۰۰ تا ۵۰۰ تومانی داشت.

ثبات دلار کوتاه‌مدت است
فعالان بازار ارز جو اخبار سیاسی را آرام توصیف می‌کنند و معتقدند نوسانات محدود درهم به بازار ارز خط داده است.

کارشناسان اقتصادی معتقدند به صورت تکنیکالی بعد از افزایش‌های پیاپی و قابل توجه، با فرض ثابت بودن شرایط حال حاضر یک دوره ایستا و کوتاه‌مدت ثبات نرخ ارز، محتمل‌ترین حالت ممکن است. آنها براساس معیار‌هایی نظیر تورم، نرخ رشد حجم نقدینگی، حجم نقدینگی، رشد تولید ناخالص ملی در برابر ارز‌های خارجی روند افزایشی را برای قیمت دلار تصویر می‌کنند.


تتر به کانال ۶۵ هزار تومانی برگشت
قیمت درهم روز دوشنبه سوم اردیبهشت رشد ۱۰۰ تومانی داشت و با رقم ۱۷ هزار و ۶۰۰ تومان بسته شد. تتر با افزایش ۴۰۰ تومانی به کانال ۶۵ هزار تومانی برگشت و روی رقم ۶۵ هزار و ۳۰۰ تومانی ایستاد. قیمت پوند انگلیس با رشد ۱۳۰ تومانی روی رقم ۸۰ هزار و ۱۷۰ تومانی ایستاد. یورو نیز رشد ۱۲۰ تومانی داشت و با رقم ۶۹ هزار و ۲۴۰ تومان بسته شد.


گفتنی است اسکناس و حواله دلار در سومین روز اردیبهشت افزایش داشت و به ترتیب با رقم ۴۳ هزار و ۷۲۵ تومان و حواله دلار با رقم ۴۰ هزار و ۸۰۵ تومان عرضه شد.

دیگر خبرها

  • بازگشت دلار به کانال ۶۳ هزار تومان | خریداری در بازار نیست
  • قیمت سکه یک کانال دیگر عقب‌نشینی کرد
  • بازگشت دلار به کانال ۶۳ هزار تومان/ خریداری در بازار نیست
  • نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد
  • توافق آمریکا برای خرید نفت ایران / بازار انرژی شگفت زده شد!
  • پیش‌بینی قیمت دلار ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ثبات دلار کوتاه‌مدت است؟
  • نرخ خرید بازار مسکن در تهران؛ خرید مسکن در زمزم با ۲.۵ میلیارد
  • توافق آمریکا و چین برای خرید نفت از ایران
  • کف قیمت دلار کجا خواهد بود؟
  • کف قیمت دلار به کجا می‌رسد؟