Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-18@11:43:22 GMT

برخورد جدی با هتاکان امربه‌معروف و نهی از منکر

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۹۲۸۳

برخورد جدی با هتاکان امربه‌معروف و نهی از منکر

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، چندی پیش یک بانوی امربه‌معروف و ناهی از منکر که به دلیل تذکر به خاطر سگ گردانی در پارک به چند نفر تذکر داده بود مورد ضرب و شتم قرارگرفته بود که فرماندار رشت به همراه فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت به جهت تکریم از این بانو و تمامی آمرین به معروف و ناهیان از منکر از وی تقدیر و دلجویی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی فتح الهی در این دیدار با بیان اینکه با بیان اینکه سگ گردانی فرهنگ بی‌بند بار غربی است، اظهار کرد: امربه‌معروف و نهی از منکر یکی از فروعات دین بوده که برای جلوگیری از ایجاد ناهنجاری است و با توجه به اهمیت آن در اسلام، آمران به معروف در جامعه تنها نیستند. 

فرماندار رشت با بیان اینکه متأسفانه شاهد ترویج فرهنگ غربی در فضای جامعه هستیم، گفت: سگ گردانی در جامعه به‌نوعی به یک مد تبدیل‌شده و این فرهنگ برگرفته از فرهنگ بی‌بند بار غربی است. 

وی ضمن قدردانی از فداکاری این بانوی ارزشی بیان کرد: دستگاه قضا و دیگر دستگاه‌ها از این فداکاری‌ها دفاع و حمایت کرده و با هتاکان امربه‌معروف و نهی از منکر برخورد جدی می‌شود.‌

فرمانده سپاه ناحیه مرکزی رشت نیز با بیان اینکه امربه‌معروف و نهی از منکر از واجبات دینی شمرده می‌شود، اظهار کرد: توجه به این شاخصه مهم، آسیب‌های اجتماعی و ناهنجاری‌ها را در  جامعه کاهش می‌دهد. 

سید اکبر قاسمی با بیان اینکه پارک مکان امن تفریحی است، افزود: مسؤولان شهرداری موظف‌اند با پایش تصویری در پارک‌ها از ورود سگ گردان‌ها در این مکان تفریحی جلوگیری کنند. 

وی با تأکید بر اینکه سپاه و بسیج همواره از آمران به معروف دفاع می‌کنند، گفت: با رصدهای انجام‌شده توسط نیروهای انقلابی و بسیجی فرد هتاک امربه‌معروف دستگیر و تحویل دستگاه قضا شد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

 

منبع: فارس

کلیدواژه: نهی از منکر امربه معروف رشت فرهنگ فرماندار رشت امربه معروف و نهی از منکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۹۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروه‌های مردمی مسوولان را در اجرای «طرح نور» در ورامین یاری کنند

به گزارش خبرنگار مهر، مجید درویشی پیش از ظهر پنج شنبه در جلسه ستاد امر به معروف و نهی از منکر ورامین که با حضور روح الله مؤمن نسب دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان تهران، حجت الاسلام سید محسن محمودی امام جمعه موقت، حجت الاسلام محمد یاری امام جمعه خیرآباد و اعضای شورای تأمین و دیگر مسئولین اجرایی و مردمی در شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی این شهرستان برگزار شد اظهار کرد: ورامین در حوزه امر به معروف و نهی از منکر به واسطه حضور دغدغه مندان در این حوزه پیشرو است.

فرماندار ویژه ورامین با اشاره به اجرای «طرح نور» توسط مجموعه نیروی انتظامی در این شهرستان گفت: اجرای این طرح برکات خوبی در حوزه عفاف و حجاب داشته است.

وی افزود: در حال حاضر مردم از شرایط اجتماعی گله مند هستند و در حوزه عفاف نتوانستیم به نقطه مطلوب که مورد تاکید مقام معظم رهبری است برسیم.

درویشی در ادامه بیان کرد: شهرستان ورامین در حوزه‌های اجتماعی همیشه در کنار انقلاب و نظام بوده است و قطعاً در حوزه امر به معروف و نهی از منکر با جمع بندی‌های که صورت گرفته است وضعیت بهتر از گذشته شده است ولی برای رسیدن به نقطه مطلوب نیازمند عزم همگانی هستیم.

وی در ادامه عنوان کرد: در فضای مجازی و اماکن عمومی بایستی قانون اجرا شود و حمایت مردم از آمرین معروف و ناهیان منکر ضمن دلگرمی دادن به این عزیزان باعث می‌شود کسانی که به دنبال نقض قانون هستند به حساسیت‌های مردمی پی ببرند.

کد خبر 6081878

دیگر خبرها

  • گروه‌های مردمی مسوولان را در اجرای «طرح نور» در ورامین یاری کنند
  • بیش از ۹۰ درصد مردم کردستان از اجرای طرح نور استقبال کردند
  • وظایف فرهنگی۲۳ دستگاه در زمینه حجاب وعفاف
  • نهادهای متولی فرهنگ از جامعه جامانده‌اند/ تذکر لسانی خودجوش مردمی موثرتر از نوع حاکمیتی است
  • هم‌افزایی همه دستگاه‌ها در اصفهان برای اجرای طرح حجاب و عفاف
  • نشست ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با رویکرد طرح نور
  • دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان کردستان: طرح نور باید تمام و کمال اجرا شود
  • امنیت آمران به معروف و نهی از منکر مهم است
  • معارفه دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکرمازندران
  • دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر: حجاب با هویت ایرانیان گره خورده است