Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-25@21:30:57 GMT

زلزله؛ مهم‌ترین خطر پایتخت

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۹۳۵۹

رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، زلزله را خطر عمده پایتخت از منظر حوادث برشمرد و مدیریت بحران و تسهیل در تردد را از اهداف احداث آزادراه کنارگذر جنوبی تهران، عنوان کرد.

خبرگزاری میزان - طبق اعلام پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، علی بیت اللهی در خصوص انجام مطالعات آن مرکز در رابطه با ایمنی و رعایت الزامات ساخته نشدن شریان‌های حیاتی در کنار گسل‌های فعال در  احداث کنار گذر جنوبی تهران که در هفته‌های آتی افتتاح خواهد شد، گفت: از آنجاییکه برای جاده‌های این منطقه اثر گسلش حاد نیست، مطالعات مربوط به تحرکات گسل‌ها به شکل ویژه که در مورد ساختمان‌ها و اماکن انجام می‌شود، مدنظر نبوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در عین حال به جهت اهمیتی که کنار گذر جنوبی تهران در مدیریت بحران و تسهیل در تردد در زمان رخداد زلزله‌ها و سایر حوادث دارد، توجه به مطالعات تحرکات گسل‌ها در این مناطق، مدنظر قرار گرفت.

رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر اینکه حل مسایل ترافیکی به عنوان اصلی ترین هدف از اجرای پروژه کنار گذر جنوبی تهران مطرح شده است، توضیح داد: در خصوص اجرای این پروژه و کمک به مدیریت بحران، بحث‌های فراوانی مطرح شد. از جمله آنها بررسی تخلیه شهر تهران در مواقع بحران و زلزله‌های بزرگ بوده که بار ترافیکی بزرگی ایجاد خواهد کرد. به همین جهت ضرورت داشت تا راه‌های جایگزین به سمت غرب و حنوب تهران که بتواند گره‌های ترافیکی را در مواقع بحران باز کند، موردتوجه قرارگیرد.

بیت اللهی خاطرنشان کرد: وقوع زلزله در تهران با توجه به زلزله خیز بودن این منطقه، خطر عمده شهر تهران به شمار می‌رود. به همین جهت احداث کنارگذر جنوبی تهران از منظر تسهیل در تردد در هنگام بحران در شهر تهران بسیار موثر است.

وی گفت: در ارتباط با مطالعات احداث این راه، مطالعات پایه‌ای در مورد آب‌گذرها، خطر سیل و مواردی از این نمونه‌ها، انجام شده است. اما با توجه به آنکه محدوده جنوبی شهر تهران، گسل با قابلیت جابه‌جایی عمده ندارد، نگرانی خاصی از نظر ایمنی وجود ندارد.

آزادراه کنارگذر جنوب تهران و البرز از محدوده آبیک (غرب کرج) شروع می‌شود و از بخش جنوبی البرز و بخش جنوبی تهران عبور می‌کند و به آزادراه حرم تا حرم در منطقه چرم‌شهر متصل می‌شود. این آزادراه در منطقه گلوگاه ترافیک عبوری تهران و البرز خواهد بود. آزادراه کنارگذر جنوبی تهران و کرج ۱۶۰ کیلومتر طول دارد و به صورت دو باند ۶ خطه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: بررسی آخرین وضعیت بازسازی مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی| تحویل هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی به زلزله‌زدگان

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی زلزله پایتخت

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی زلزله پایتخت جنوبی تهران شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۹۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند

دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته (بدون آزمون - استعداد درخشان) سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ دانشجو پذیرش می‌کند.

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، دانشگاه تهران در اطلاعیه ای اعلام کرد: بنا به درخواست دانشکده مطالعات جهان و بر اساس مجوز ایجاد رشته و پذیرش دانشجو از طریق آزمون سراسری در دوره کارشناسی ارشد، این دانشگاه از بین دانشجویان مقطع کارشناسی، با رعایت کامل شرایط اعلام شده برای نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ در رشته مطالعات چین؛ نظام قدرت جهانی؛ جهانی شدن و فرهنگ، از طریق استعداد درخشان دانشجو می‌پذیرد.

ضروری است متقاضیان در صورت احراز شرایط (طبق شیوه نامه) نسبت به ثبت نام و بارگذاری اطلاعات در سامانه جامع آموزشی دانشگاه تهران به آدرس ems۲.ut.ac.ir، سپس روی قسمت پذیرش داوطلبان استعداد درخشان کلیک نمائید. پذیرش و ثبت نام از تاریخ ۰۵/‏۰۲/‏۱۴۰۳‬ ‬ لغایت ‬ ۲۱/‏۰۲/‏۱۴۰۳ ‬ خواهد بود.

**تذکرات مهم

رشته تحصیلی مورد تقاضا برای دوره کارشناسی ارشد بدون آزمون باید با رشته تحصیلی مقطع کارشناسی متقاضی مرتبط باشد.
داوطلبان فقط در یک رشته می‌توانند ثبت نام نمایند.
تغییر رشته یا محل تحصیل افراد پذیرفته شده بر اساس آئین‌نامه پذیرش بدون آزمون در مقطع کارشناسی ارشد، مجاز نیست.
مدارک متقاضیانی که در مهلت مقرر اقدام به ثبت‌نام اینترنتی نکرده باشند، به هیچ وجه بررسی نخواهد شد.
پذیرش نهایی متقاضیان منوط به تأیید سازمان سنجش آموزش کشور است.
شناسه کاربری و گذرواژه خود را که در سامانه تعریف نموده‌اید برای تکمیل ثبت نام و اعلام نتایج یادداشت نمائید.
نیاز به تکمیل شماره مجوز نامه در فرم ثبت نام الکترونیکی نیست و در تأیید آن مشکلی ایجاد نخواهد شد.

دیگر خبرها

  • آسفالت ریزی ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان قزوین به اتمام رسید
  • استفاده از درس آموخته‌های سیل ۱۴۰۳ در بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت
  • استفاده از درس آموخته‌های سیل۱۴۰۳در بحرانهای ناشی از آب در پایتخت
  • زلزله در مرزن‌آباد ؛ جدیدترین گزارش‌ها از زلزله ۳.۷ ریشتری در نزدیکی چالوس
  • پذیرش بدون آزمون در دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند
  • آزادراه تهران - کرج - قزوین روکش آسفالت می شود
  • آزادراه تهران_کرج_قزوین روکش آسفالت می شود 
  • زلزله مرزن آباد مازندران خسارتی نداشت
  • انتشار پوستر ششمین همایش مطالعات فیلم کوتاه تهران