Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی وزیر کشور گفت: نفوذ در دل‌ها، پاسخگو بودن به خدا، انجام کار بیش از دیگران، حساسیت نسبت به بیت‌المال و گشاده‌رویی با زیردستان، پنج ویژگی برجسته در شیوه و منش شهدا و فرماندهان بزرگوار بود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، اسماعیل جبارزاده روز شنبه در هشتمین نشست آنلاین ارائه تجارب مدیران( به منظور انتقال دانش و تجربه به مدیران دستگاه های اجرایی) که توسط مرکز آموزش مدیریت دولتی برگزار شد، با گرامی داشت یاد و خاطره اولین شهید محراب «آیت الله قاضی طباطبایی» افزود: بزرگداشت یاد و خاطره شهدا وظیفۀ ملی و انسانی ما است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

شامگاه روز دهم آبان سال ۱۳۵۸ مصادف با عید سعید قربان سال ۱۳۹۹ هجری، مجاهد عظیم الشان «آیت الله قاضی طباطبایی» در چنین روزی بعد از ادای فریضه نماز مغرب و عشاء و در حال مراجعت از مسجد به منزل، مورد هجوم عوامل سرسپرده استکبار تحت نام گروه «فرقان» قرار گرفت و شربت شهادت را نوشید.


وی ادامه داد: شهدا همواره بر گردن ما حق دارند و اگر نگاهی مدیریتی داشته باشیم، می توان گفت که بیانِ روش و منش فرماندهان شهید، بهترین شیوۀ بهره گیری از تجارب مدیریتی است.


معاون سیاسی وزیر کشور در دولت دوازدهم اضافه کرد: برجسته سازی این نگرش را برای کارکنان و مدیران نظام اداری به عنوان یک پیشنهاد به مرکز آموزش مدیریت دولتی ابراز می دارم و معتقدم که یکی از بهترین روش های انتقال تجارب مدیریتی، تشریح روش و منش مدیریتی فرماندهان دفاع مقدس است. 


جبارزاده با برشماری ویژگی های مشترک فرماندهان جنگ تصریح کرد: نفوذ در دل ها، پاسخگو بودن به خدا، انجام کار بیش از دیگران، حساسیت نسبت به بیت المال و گشاده رویی با زیردستان، پنج ویژگی مشترک و برجسته در شیوه و منش شهدا و فرماندهان بزرگوار بود که امروزه نیازمند تحقق چنین نگرشی بین مدیران نظام اداری کشور هستیم.


وی در بخش دیگری از صحبت هایش ضمن اشاره به اقدامات مهمی که در زمان تصدی استانداری آذربایجان شرقی صورت گرفته بود، خاطرنشان کرد: یکی از کارهای مهم در وهلۀ نخست ورودم به استانداری، برنامه ریزی برای استان بود.


معاون سیاسی وزیر کشور تأکید کرد:از این رو، با دعوت از پانزده نفر از اساتید دانشگاه ها که بیشتر اقتصادان بودند، تلاش کردیم برای استان برنامه ای را تدوین کنیم.


جبارزاده با بیان اینکه البته برنامه از جنس جامع نبود بلکه برنامه ارائه شده بر مبنای قابلیت ها و تنگناها ترسیم شد، افزود: که اصطلاحاً به آن «برنامه ریزی هسته ای» می گویند و این گونه سند توسعه و تدبیر استان را پی ریزی کردیم. در واقع هدف ازاین برنامه ریزی، حل مشکلات اصلی و شکل دهی قطب های خط دهنده است، نه پوشش همه مسائل. از سوی دیگر، استفاده کارا از منابع مالی، فیزیکی و اجرایی و همچنین بهره گیری کارا از سرمایه های اجتماعی، انسانی و نمادین به خوبی در برنامه ریزی هسته ای دیده می شود.


استاندار سابق آذربایجان شرقی با تأکید بر لزوم داشتن برنامه ریزی هسته ای اظهار داشت: تهیه هر برنامه، مستلزم مراجعه به کلیه اسناد بالادستی همچون سند آمایش، سند پایه توسعه و برنامه پنج ساله توسعه است. یکی از نقاط قوت چنین برنامه ریزی، عدم نفی برنامه های جاری و ساری است. به عبارت دیگر، رویکرد نوینی برای استفاده از منابع و فرصت ها ایجاد می شود و اولویت ها درجه بندی و مشخص می شوند.


جبارزاده در ادامه صحبت هایش به تاثیر شگفت انگیز برنامه ریزی هسته ای در استان اشاره کرد و گفت: رفع تکدی گری و معتادان متجاهر، توسعه صادرات و نیز افزایش کشت گلخانه ای، نمونه هایی از تحقق موفقیت آمیز این نوع برنامه ریزی است که امروزه با کمک نیروی انتظامی، سازمان‌های مردم نهاد و شهرداری تقریباً، تکدی گری یا معتاد متجاهر در کلانشهر تبریز وجود ندارد.


وی اضافه کرد: حال تبریز، به عنوان شهر بدون گدا، به افتخار کشور تبدیل شده و این به نقش انجمن‌های خیریه و انسان‌های نیک در منطقه ما بازمی‌گردد که تلاش زیادی برای الگوسازی و فرهنگ سازی این مسأله کرده اند. 


معاون سیاسی وزیر کشور در بخش پایانی این نشست آنلاین که با پاسخگویی به پرسش و پاسخ مهمانان دیگر همراه بود تأکید کرد: همدلی مدیران و کارکنان در تحقق برنامه های یک سازمان به ویژه در مدیریت استان بسیار حائز اهمیت است. زیرا امنیت کشور مدیون تصمیم گیری به موقع در شورای تأمین استان است و یکی از بزرگ ترین موانع در این زمینه، عدم همدلی مدیران استانی است.

پایان پیام/50

منبع: شبستان

کلیدواژه: مدیران اداری جبارزاده وزارت کشور معاون سیاسی وزیر کشور برنامه ریزی هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۹۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بخش اداری به طور کامل به کنتور‌های هوشمند مجهز می‌شود

طبق آمار مجموع مصرف بخش اداری طی سال به نزدیکی ۱۴ هزار میلیون کیلووات‌ ساعت می‌رسد و این مصرف در دوران اوج بار مصرف برق حدود ۳ هزار مگاوات ثبت شده است که سهم قابل توجه ادارات از تقاضای برق کشور را نشان می دهد.

مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر در خصوص کنترل میزان مصرف ادارات گفت: برنامه توسعه کنتور برق هوشمند در ادارات و نهاد‌های عمومی در دستور کار ما قرار دارد و با نصب کنتورهای هوشمند در ادارات میزان مصرف برق آنها رصد می‌شود. در این زمینه اقدامات مدیریتی، پایش و کنترل شبکه سراسری پیگیری می‌شود. در برنامه داریم که به طور کامل بخش اداری کشور به کنتورهای هوشمند مجهز شود که فابل رصد باشند.

به گفته سخنگوی صنعت برق پیش‌بینی می‌شود که  امسال از سوی بخش اداری کاهش ۱۵۰۰ مگاواتی مصرف برق محقق شود. 

 

 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • بخش اداری به طور کامل به کنتور‌های هوشمند مجهز می‌شود
  • مدیران مناطق نسبت به اجرا و تکمیل پروژه‌ها اقدام کنند
  • تحقق ۱۰۰ درصدی برنامه جوجه ریزی در همدان
  • تحقق ۱۰۰ درصدی جوجه‌ریزی در استان همدان
  • مدیران مناطق نسبت به اجرا و تکمیل پروژه ها اقدام کنند
  • تحقق 100درصدی جوجه ریزی در استان همدان
  • گره‌گشایی از مشکلات مردم در اولویت برنامه مدیران
  • دستور استاندار کردستان به مدیران جهت اجرای شعار سال در استان
  • آموزش و پرورش می‌تواند مشارکت مردمی را در تحقق شعار سال محقق کند
  • توفیقات بیمه دی با اهمیت بخشی به سرمایه‌ی انسانی