Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- افزایش بیماران کرونایی بستری در بیمارستان‌های استان کرمانشاه در حالی از مرز ۱۰۰۰ نفر گذشته که بسیاری از افراد هنوز پروتکل‌های بهداشتی را جدی نمی‌گیرند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمانشاه، کرونا هم‌اکنون در لایه لایه زندگی فردی و اجتماعی انسان‌ها ریشه دوانده است و با آلوده شدن یک نفر تمام اعضای خانواده آلوده می‌شود و افزایش آمار مبتلایان مؤید این موضوع است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شواهد نشان می‌دهد قرنطینه این روزها خوب رعایت نمی‌شود در حالی که باید در خانواده فاصله دو متری با بیمار رعایت شود و اعضای خانواده از ماسک استفاده کنند و شست‌و‌شوی مکرر دست‌ها را همواره فراموش نکنند.

افزایش تعداد مبتلایان سبب شد 6 شهرستان پرخطر استان به طور کامل قرنطینه شوند و مابقی شهرستان‌ها نیز با محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی مواجه شوند که البته به گفته برخی کارشناسان و مشاهدات چندان مورد توجه قرار نگرفت.

شواهد و آمار نشان می‌دهد در قطع زنجیره انتقال طی هفته‌های اخیر موفق نبوده‌ایم، تقریبا در سه هفته اخیر کار به جایی رسیده که در بیمارستان‌های گلستان و امام رضا(ع) با کاهش تخت مواجه شده‌ایم و بنابر اعلام مسئولان در حد دو ساعت تختی خالی وجود نداشته و اگر با همین روال پیش برویم 1400 تخت هم جوابگو بیماران نخواهد بود.

تعداد افراد بستری امروز از مرز 1000 نفر گذشت و این در حالی است که استاندار کرمانشاه اعلام کرده بود با رسیدن تعداد بیماران بستری به 1000 نفر مجبور به راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در پارک‌ها هستیم که نیازمند تجهیزات، امکانات و هزینه بسیاری است. 

ادامه روند افزایش تعداد ابتلا سبب شد استاندار کرمانشاه در جلسه ستاد استانی کرونا محدودیت و ممنوعیت‌های جدید را برای کنترل و قطع زنجیره انتقال کرونا را یک هفته دیگر تمدید کرد.

338 بیمار کرونایی در گلستان بستری هستند/ برگزاری مراسمات در استان ممنوع استسایه مخرب کرونا بر سر اشتغال استان فارس؛ پلمب اصناف در صورت عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتیمحدودیت‌های ویژه کرونایی به هرمزگان بازگشت

معرفی 12 مورد از صاحبان عزا و عروسی در کرمانشاه به دستگاه قضایی

ابراهیم شکیبا معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: با آغاز تشدید نظارت‌ها بیش از 5723 مورد بازرسی توسط بازرسین بهداشت محیط دانشگاه علوم پزشکی از مراکز و اماکن انجام شده است.

وی عنوان کرد: در طی این بازرسی‌ها 85 تالار پذیرایی به دلیل عدم رعایت مصوبات ستاد استانی کرونا پلمب و 79 قلیان‌سرا تعطیل شد.

شکیبا افزود: 74 مرکز فروش شیرینی، آب میوه و بستنی، 171 آرایشگاه زنانه، 42 باشگاه بدنسازی و بیش از 126 واحد صنفی دیگر از جمله بنگاه املاک، لوازم آرایشی و بهداشتی، گیم نت و سایر مراکز متخلف تعطیل شد.

وی گفت: در این مدت بیش از 12 مورد از صاحبان جشن و عزا به دلیل عدم توجه به رعایت شیوه‌نامه‌ها بهداشتی و ممنوعیت برگزاری تجمعات و مراسم به مراجع قضایی معرفی شدند. 

بیمارستان‌های کرمانشاه در تسخیر کرونایی‌ها

وزیری رئیس بیمارستان گلستان کرمانشاه گفت: مراجعات سرپایی به بیمارستان‌ها و کلینیک‌های استان در موج سوم بیماری کووید 19 بسیار زیاد شده است.

وی عنوان کرد: در این ایام فعلا چرخش فعال ویروس ایجاد کننده سرماخوردگی وجود ندارد و تاکنون گزارشی از آغاز همه‌گیری آنفولانزا فصلی یا آنفولانزا پرندگان در کشور نشده است.

وزیری گفت: برای کاهش بروز بیماری و تا حدی کنترل زنجیره انتقال ویروس کرونا، باید بیمارانی که با علائم شبه آنفولانزا و سرماخوردگی مراجعه می‌کنند از جمله تب با بی‌اشتهایی، تب با ضعف خستگی و بی‌حالی، تب با سرفه و تنگی نفس حتما به عنوان مورد مشکوک به کرونا در نظر بگیریم تا زمانی که با بررسی‌های لازم خلاف این تشخیص اثبات شود.

وی افزود: یکی از دلایل ایجاد مرگ و میرهای ناخواسته در بیمارانی که در بیمارستان بستری می‌شوند مراجعه دیرهنگام این بیماران به بیمارستان است و بیمارانی که در حالت نزدیک به مرحله نارسایی تنفسی به بیمارستان مراجعه می‌کنند دیگر درمان‌های کاربرد موثری نخواهند داشت.

امکانات بیمارستان‌های کرمانشاه همزمان با افزایش بیماران کرونایی ارتقا می‌یابد

بهمن روشنی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با توجه به افزایش تعداد موارد بستری ناشی از کرونا در تمامی بیمارستان‌های استان تلاش می‌کنیم با اقدامات فوری مشکلات مراکز حل شده و نسبت به افزایش امکانات اقدام شود.

وی عنوان کرد: با توجه به شدت شیوع بیماری در استان تمامی مراکز تعیین شده با حداکثر ظرفیت در حال ارائه خدمات بوده که این امر سبب وارد آمدن فشار هزینه‌ای، تجهیزاتی و نیروی انسانی بالایی به بیمارستان‌ها شده است بنابراین از تمامی مدیران این مراکز می‌خواهیم با نظارت مستمر از بروز مشکلات احتمالی پیشگیری کنند.

انتهای پیام/832/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: ویروس کرونا ویروس کرونا بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۹۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس _ تهران

سید حسین طباطبایی مسئول روابط عمومی اورژانس و مرکز فوریت‌های پزشکی یزد، از آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس مسافربری بندرعباس _ تهران خبرداد و گفت: ۳ مصدوم این حادثه بستری در بخش تخصصی و  ما بقی مصدومان مرخص شده اند.

وی با اشاره به مصدومان بستری در بیمارستان افزود: سیما ساعی شکستگی ترقوه، تروما به سینه، در بخش ارتوپد، محمد رضا زهیبه دلیل شکستگی زانو در بخش ارتوپد و جعفر حسن زاده به دلیل شکستگی دنده  در بخش جراحی بستری بودند.

طباطبایی ادامه داد: این حادثه ساعت ۵:۲۴ دقیقه امروز اتفاق افتاد که  هفت مصدوم به بیمارستان شهید صدوقی (ره) و چهار مصدوم به بیمارستان شهید رهنمون منتقل شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • اتمام ساخت پروژه بیمارستان سرطان کرمانشاه در اردیبهشت امسال
  • صدور پایان کار ۱۰۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در طبس
  • ممنوعیت ارائه خدمات به افراد بی حجاب در ادارات
  • آخرین وضعیت مصدومان حادثه واژگونی اتوبوس بندرعباس _ تهران
  • افزایش بیماران ام اس در خراسان شمالی
  • کاپیتان اسبق استقلال از تصادف جان سالم به در برد (+عکس)
  • کاپیتان اسبق استقلال از تصادف جان سالم به در برد +عکس
  • کاپیتان سابق استقلال تصادف کرد + عکس
  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • اضافه شدن ۶ دستگاه همودیالیز به بیمارستان کامکار قم