Web Analytics Made Easy - Statcounter

 

توسعه روزافزون فناوری ارتباطات، مراقبت از داده‌های شخصی در دستگاه‌های مختلف را به امری ضروری تبدیل کرده است. یکی از این دستگاه‌ها گوشی هوشمند است که هر لحظه کنار ماست و بسیاری از کاربران بیشتر اطلاعات خود را روی آن ذخیره می‌کنند.

در ادامه قصد داریم به معرفی قابلیت‌های امنیتی رابط کاربری EMUI 11 هوآوی بپردازیم که می‌تواند میزان امنیت داده‌ها و اطلاعات شخصی و طبقه بندی‌شده کاربران را به شکل چشمگیری ارتقا دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

Safe Sharing

یکی از بهترین قابلیت‌هایی که در نسخه جدید EMUI اضافه شده آن است که هنگام اشتراک‌گذاری یک تصویر، فقط عکس (بدون اطلاعات و محتوای اضافی) ارسال می‌شود.

در واقع هر عکس دارای اطلاعاتی موسوم به متا است که هنگام انتقال از یک دستگاه به دستگاه دیگر، مجموعه اطلاعاتی شامل تاریخ عکاسی، نوع عکس، دستگاهی که عکس با آن تهیه شده و حتی محل ثبت عکس نیز ارسال می‌شود.

هوآوی با توجه به این ویژگی و اهمیت حفظ حریم شخصی، بستری فراهم کرده که اطلاعات غیرضروری برای کاربران دیگر، به اشتراک گذاشته نشود. در حضور این قابلیت، هنگام اشتراک‌گذاری، به کاربر آگاهی لازم داده می‌شود.

Access Control

برنامه‌های کاربردی عصای دست ما در کار با گوشی هوشمند هستند؛ ولی همچنان ممکن است بدافزارها در لباس اسب تروا، با شمایل زیبا وارد گوشی شوند ولی در باطن، قصد جاسوسی یا دزدی اطلاعات را داشته باشند.

در همین راستا هوآوی تصمیم به اتخاذ روشی جالب برای جلوگیری از این اتفاق کرده و هرگاه نرم‌افزاری بخواهد به بخشی از اطلاعات و یا سخت‌افزار گوشی مانند دوربین، میکروفون یا فایل‌ها دسترسی پیدا کند، رابط کاربری EMUI متوجه شده و سریع به کاربر اطلاع می‌دهد؛ سپس در صورت موافقت، اجازه استفاده از آن اطلاعات صادر می‌شود.

Note Lock

تصور کنید که در بخش یادداشت‌های دستگاه خود اطلاعاتی را ذخیره کرده‌اید که برای شما اهمیت زیادی دارند. پیش از این، روند کار به صورتی بوده که هر فردی با دسترسی به گوشی شما می‌توانست وارد نرم‌افزار یادداشت‌ها شده و چه بسا به اطلاعات مهمی که ذخیره شده دسترسی پیدا کند.

هوآوی در نسخه جدید EMUI بستری فراهم کرده که برای تک‌تک یاداشت‌ها نیز بتوان رمز عبور قرار داد. در واقع می‌توانید یک احراز هویت مضاعف را برای هر یادداشت اضافه کنید که در این صورت برای باز کردن هر یادداشت مجدد باید رمز عبور وارد شده یا چهره کاربر صاحب دستگاه شناسایی شود تا بتوان به آن بخش دسترسی پیدا کرد.

مدیریت تبلیغات داخل گوشی

بسیاری از نرم‌افزارها یا وبسایت‌هایی که از آنها استفاده می‌کنید، می‌توانند حاوی تبلیغات باشند. فارغ از رویکرد اصلی ارائه تبلیغات، محتوای آنها ممکن است با سلایق و روحیات شما سازگار نباشد.

هوآوی با تعبیه سیستم مدیریت تبلیغات امکانی فراهم کرده که در هر فضایی بتوانید تبلیغات نمایش داده شده را پنهان کرده یا پوششی بر آنها گذاشت در واقع با این سیستم جدید دیگر نباید نگران تبلیغات مزاحم روی دستگاه بود.

AOD

سیستم نمایش اطلاعات روی صفحه نمایش قفل شده که پیش از این با نام «نمایشگر همیشه روشن» یا AOD از آن یاد می‌شد در رابط کاربری EMUI 11 بسیار حرفه‌ای تر و جذاب‌تر شده است.

در این حالت علاوه بر احراز هویت، هنگامی که نوتیفیکشن خاصی روی صفحه بوده و فرد دیگری غیر از صاحب اصلی گوشی به تصویر نگاه کند، شاهد یک عملکرد جذاب هستیم. در این زمان، محتوای اطلاعات داخل نوتیفیکیشن محو یا مخفی شده و تنها زمانی که صاحب گوشی به نمایشگر دستگاه نگاه کند دوباره محتوای پیام ظاهر می‌شود.

این قابلیت می‌تواند خیال شما را بابت تنها گذاشتن گوشی در محل کار یا منزل و هر مکان دیگری راحت کند که هیچ‌گاه، هیچ‌ فردی غیر از شما متوجه پیام‌های ورودی‌تان نخواهد شد.

منبع: فردا

کلیدواژه: هوآوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۹۴۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرونده کلاهبرداری «کوروش کمپانی» به کجا رسید؟

شرکت «کوروش کمپانی» که مدعی شده بود گوشی تلفن همراه آیفون را که بین ۳۵ تا ۴۰ میلیون تومان در بازار داد و ستد می‌شد از طریق حذف واسطه‌ها با قیمت ۲۰ میلیون تومان به دست مصرف‌کننده می‌رساند.

به گزارش مشرق، بسیاری از کاربران فضای مجازی به‌ویژه دنبال‌کنندگان افراد مشهور، سال گذشته تبلیغات یک شرکت واردکننده گوشی تلفن همراه را در فضای مجازی دیده بودند؛ شرکتی که با ادعای فروش آیفون ۲۰ میلیونی نام خود را بر سر زبان‌ها انداخت و از طریق تبلیغات در صفحات مجازی چهره‌های بنام ورزشی و هنری توانست اعتماد عمومی بسیاری از افراد به‌ویژه جوانان را جلب کند اما ۲۶ بهمن خبری در رسانه‌ها ولوله انداخت: «مالک «کوروش کمپانی» متواری شد/تشکیل پرونده در پلیس جرایم اقتصادی»

فیلم‌هایی از صف‌های طولانی مالباختگان پشت میله‌های ساختمان پلیس امنیت اقتصادی در خیابان مرزداران تهران و مالباختگانی که از شهرستان‌ها به تهران می‌آمدند، در شبکه‌های مجازی بازتاب گسترده‌ای یافت.

دستگیری یک متهم پس از یک روز

یک روز پس از انتشار خبر، سردار حسین رحیمی رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا گفت: در پی تبلیغات خارج از ضوابط و پایین تر از قیمت بازار شرکتی با عنوان «کوروش کمپانی» برای فروش گوشی تلفن همراه، مراتب در دستور کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی قرار گرفت و با بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد که اعضای این شرکت با تبلیغات گسترده و سوءاستفاده از برخی چهره های شناخته شده (سلبریتی‌ها) با تبلیغ فروش گوشی تلفن همراه به قیمت پایین با دریافت مبالغی با وعده تحویل ۴۵ روزه اقدام به ثبت نام از شهروندان کرده‌اند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا افزود: متهم اصلی قبل از تشکیل پرونده متواری شده است. با اقدامات صورت گرفته یکی از اعضای اصلی این شرکت بازداشت و دو نفر دیگر تحت تعقیب هستند و با هماهنگی دستگاه قضایی تمام اموال متهم اصلی پرونده توقیف شد.

پس از آن، مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه درباره این پرونده گفت: مدیرعامل شرکت کوروش کمپانی به اتهام کلاهبرداری تحت تعقیب است و اموال منقول این شرکت در نقاط مختلف کشور مانند قایق‌هایی در جزیره کیش شناسایی و توقیف شده است.

متواری شدن مالک شرکت ۵ ماه قبل از تعطیلی

ستایشی افزود: مدیرعامل این شرکت، پنج ماه قبل و پیش از اینکه ضابطان نسبت به این موضوع ورود کنند و پرونده ای برای این شرکت تشکیل شود از کشور خارج شده است همچنین یکی از منسوبان مدیرعامل این شرکت، به اتهام معاونت در بزه کلاهبرداری بازداشت شده و تمهیدات لازم نسبت به اقلامی که مربوط به مدیرعامل شرکت بوده و این فرد در صدد فروش و انتقال آنها بوده، صورت گرفته است.

وی تصریح کرد: پیگیری‌های قانونی برای بازگرداندن وی به کشور صورت گرفته و اقدامات موثری برای جمع‌آوری اسناد و مدارک لازم به عمل آمده است.

سخنگوی قوه قضاییه با اشاره به برخی چهره‌های هنری و ورزشی که در فضای مجازی اقدام به تبلیغ این شرکت کرده‌اند، گفت: متاسفانه تعدادی از چهره‌های مطرح هنری و ورزشی کشور برای این شرکت در فضای مجازی مبادرت به تبلیغاتی ناصحیح کرده‌اند که در جلب اعتماد شهروندان موثر بوده است که بر اساس قانون باید مبالغی که برای تبلیغات این شرکت دریافت کردند را به صندوق دولت برگردانند و این روند ادامه دارد.

چهره‌های مطرح هنری و ورزشی کشور برای این شرکت در فضای مجازی مبادرت به تبلیغاتی ناصحیح کرده‌اند که بر اساس قانون باید مبالغی که برای تبلیغات این شرکت دریافت کردند را به صندوق دولت برگردانند

تشکیل پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب تهران ناحیه ۵

ستایشی با اشاره به پیگیری این پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب تهران ناحیه ۵ گفت: چنانچه اموال این شرکت، شناسایی و توقیف شود با برنامه ریزی درست برای توزیع‌ اموال بین مالباختگان اقدام می‌شود. مردم می توانند اطلاعات خود نسبت به اموال منقول و غیر منقول این شرکت را به مراجع ذیربط اطلاع دهند.

وی تصریح کرد: شرکتی به نام «کوروش کمپانی» در اداره کل ثبت شرکت‌ها تاکنون ثبت نشده است و تنها شرکتی به نام «کوروش پردازان آی سا» با مسئولیت محدود با شماره ثبت مشخص، در هشتم بهمن سال ۹۹ به ثبت رسیده است.

صدور اعلان قرمز پلیس اینترپل برای مالک کوروش کمپانی

نهم اسفند ۱۴۰۲، مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری درباره اقدامات انجام شده برای بازگرداندن مالک کوروش کمپانی گفت: تاکنون ۱۵۰۰ نفر از این شرکت شکایت کرده اند و ۲۹ بهمن امسال از طریق پلیس اینترپل اعلان قرمز و جلب مالک شرکت صادر شده است.

سردار سعید منتظرالمهدی سخنگوی فراجا نیز ۲۰ اسفند تاکید کرد که با صدور اعلان قرمز برای مدیر فرار، پلیس اینترپل ملزم است وی را دستگیر و به کشور بازگرداند.

پرونده کوروش کمپانی پنج هزار شاکی دارد

همچنین سردار حسین رحیمی رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا ۲۳ اسفند با اعلام اینکه پرونده کلاهبرداری شرکت کوروش کمپانی پنج هزار شاکی دارد، از دستگیری پنج متهم در ارتباط با این پرونده خبر داد.

در پرونده کوروش کمپانی ۲۵ سلبریتی که برای این شرکت تبلیغ کرده بودند، شناسایی شدند و بخشی از وجوه دریافتی بابت تبلیغات این شرکت برگردانده شد که حدود ۳۴۰ میلیون تومان است

وی اظهار داشت: در این پرونده ۲۵ سلبریتی که برای این شرکت تبلیغ کرده بودند، شناسایی شدند و بخشی از وجوه دریافتی بابت تبلیغات این شرکت برگردانده شد که حدود ۳۴۰ میلیون تومان است.

وی تاکید کرد: پرونده کلاهبرداری این شرکت همچنان باز است و شاکیان می‌توانند شکایت خود را ارائه دهند.

سردار رحیمی چهارم فروردین در حاشیه سفر به مازندران درباره آخرین وضعیت پرونده کوروش کمپانی گفت که همکارانش همچنان در ابعاد مختلف این پرونده مشغول بررسی هستند.

البته رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا پس از تجربه تلخ کوروش کمپانی گفت که همه شرکت‌های بزرگ فروش تلفن همراه برای احزار هویت و نوع و شیوه فعالیت خود به پلیس احضار شدند و این شیوه برای دیگر شرکت‌ها نیز در حال انجام است.

سردار رحیمی درباره بازدارندگی از وقوع تخلف در فروش تلفن همراه و نظارت مستمر بر بازار این کالا، اظهار داشت: پلیس امنیت اقتصادی سه ماه پیش از متواری شدن مالک کوروش کمپانی، هشدار داده بود ولی به دلیل اینکه تا آن زمان فرد یادشده اقدام مجرمانه‌ای انجام نداده بود، مجوزی به پلیس برای برخورد داده نشد.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی درباره باقی شرکت‌های فروش تلفن همراه گفت: این شرکت‌ها فراخوانده و احضار شدند تا درباره نوع فعالیت و منابعی که از مردم دریافت کردند، شفاف سازی کنند.

مسعود ستایشی سخنگوی قوه قضاییه نیز ۲۱ فروردین درباره آخرین وضعیت پرونده کوروش کمپانی گفت: شکات این پرونده تاکنون پنج هزار و ۱۰۰ نفر هستند و اقدامات قضایی به صورت ویژه و خاص در دادسرای ناحیه پنج تهران در جریان رسیدگی قرار دارد و ریاست قوه قضاییه نیز تاکید موکد دارد که در این پرونده با اولویت استرداد متهم اصلی، حقوق شکات مسترد شود.

ستایشی افزود: اقدامات خوبی در جهت شناسایی وجوه و اموال متهم و مرتبطان وی به عمل آمده و این اموال توقیف شده است و در آینده به اقتضای تصمیمات قضایی تادیه خواهد شد.

این پرونده دارای شاکیان انبوه در مرحله تحقیقات مقدماتی است و روند رسیدگی به آن آغاز شده است اما اینکه رسیدگی به آن با توجه به گستردگی ابعاد، چه مدت به طول بیانجامد و چه زمانی حقوق مالباختگان بازگردانده شود، داستانی است که در این سال‌ها در پرونده‌های کثیرالشاکی مسبوق به سابقه است و شاید در بسیاری مواقع با اندک توجهاتی از سوی مردم و هوشیاری نهادها و دستگاه‌های متولی امکان پیشگیری از وقوع این جرایم وجود داشته باشد.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • «حجت الاسلام حسن خواه» رابط اداره تبلیغات اسلامی خمام شد
  • سفیر اسرائیل : به اقدامات قاطع در تمام جبهه‌ ها ادامه می‌دهیم
  • دستگاه قضائی مازندران با متخلفان صدور غیرمجاز تغییر کاربری برخورد جدی کنند
  • آیفون ریفربیش شده چیست و با مدل آکبند چه تفاوتی دارد؟
  • مدل «ددپول» گوشی پوکو F6 می‌سازد؟
  • ‌شرح وظایف هر دستگاه در مسئله حجاب و عفاف مشخص شود
  • ترویج فرهنگ عفاف و حجاب تضمین کننده امنیت اجتماعی است
  • «حساب کاربری شما در شاد تا ۲۴ ساعت آینده مسدود خواهد شد» جعلی است
  • پرونده کلاهبرداری «کوروش کمپانی» به کجا رسید؟
  • مراقب پیام‌های جعلی در شبکه شاد باشید