Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-19@18:23:52 GMT

حمله تروریستی به یک کلیسا در لیون

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۹۵۰۸

در تداوم ناآرامی‌ها در فرانسه ، رسانه‌ها غروب شنبه به وقت تهران از تیراندازی در نزدیک یک کلیسا در شهر «لیون» در  غرب فرانسه خبر دادند.

رسانه‌ها گزارش دادند که این حادثه نزدیک «کلیسای یونانی‌ها» در خیابان «سنت لازاره» رخ داد  و طی آن یک فرد مجروح شد. به گفته شاهدان، نیروهای پلیس در منطقه تجمع کرده و تیراندازی بین ضارب یا ضاربان با نیروهای امنیتی هنوز ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی منابع مدعی شدند که فرد مجروح  یک کشیش است. وزارت کشور فرانسه از شهروندان خواسته از منطقه  درگیری فاصله بگیرند.

این  حادثه در حالی رخ داده که فرانسه‌ روزهای گذشته در بالاترین تدابیر امنیتی به‌سر می‌برد و نیروهای پلیس در شهرهای این کشور تجمع کرده‌اند. «ژرارد دارمنین» وزیر کشور فرانسه روز جمعه گفت همانطور که پاریس مشغول مبارزه با «ایدئولوژی اسلام‌گرایانه» است، احتمال حملات بیشتر در این کشور وجود دارد.

دارمنین همچنین گفت نیازی به تغییر قانون اساسی برای محافظت از فرانسوی‌ها در مقابل حملات تروریستی وجود ندارد. وزیر کشور فرانسه در اشاره به اظهارات اخیر «رجب طیب اردوغان» علیه اسلام‌ستیزی «امانوئل ماکرون»، رئیس‌جمهور ترکیه را به عبور از حد و مرزها متهم کرد.

در پی تشدید سیاست‌های اسلام‌ستیزانه دولت «امانوئل ماکرون»، فرانسه جوی متشنج را تجربه کرد که همچنان پابرجاست. روز پنجشنبه در دو حادثه جداگانه دست‌کم چهار نفر جان خود را از دست داده و تعدادی زخمی شدند.

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: فرانسه تیراندازی تیراندازی فرانسه کلیسا لیون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۹۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حادثه مقابل کنسولگری ایران در پاریس + فیلم

به گزارش جماران؛ برخی رسانه ها از بروز حادثه امنیتی و تهدید یک فرد به انفجار سفارت ایران در پاریس حکایت دارد. پلیس فرانسه در حال بررسی حادثه است.

رویترز گزارش داد که پلیس فرانسه روز جمعه مقابل ساختمان کنسولگری ایران در پاریس را که در اطراف آن مردی تهدید به منفجر کردن خود کرد، محاصره کرده است.

پلیس اعلام کرد که در صحنه حضور دارند و از مردم خواسته است از نزدیک شدن به صحنه حادثه خودداری کنند.

پلیس فرانسه مدعی است فرد مزبور احتمالا حامل نارنجک یا جلیقه انفجاری است.

 

تکمیل می شود...

حجم ویدیو: 1.63M | مدت زمان ویدیو: 00:00:31 دانلود ویدیو

دیگر خبرها

  • حادثه مقابل کنسولگری ایران در پاریس + فیلم
  • حضور نیروهای امنیتی فرانسه در مقابل کنسولگری ایران در پاریس
  • «وعده صادق» تمام معادلات دشمنان اسلام را به هم ریخت
  • ۲۲ کشته در حمله تروریستی به اتوبوس حامل نیروهای ارتش سوریه
  • حمله تروریستی به اتوبوس نیروهای تیپ قدس در سوریه
  • تشکیل پرونده ۹۶ شهید و ۱۲۰ جانباز حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان
  • نخست وزیر جوان فرانسه هم نتوانست ماکرون را از مشکلات برهاند
  • واکنش کرملین به پیشنهاد ماکرون برای برقراری آتش‌بس در طول المپیک
  • باکو: تهدید و فشارهای فرانسه نتیجه‌ای نخواهد داشت
  • پیامدهای بیست سال ممنوعیت حجاب در فرانسه و اسلام‌هراسی بی حد و حصر