Web Analytics Made Easy - Statcounter

شورای اداری استان فارس شامگاه شنبه دهم آبان‌ماه ۹۹ با دستور کار طرح اکرام ایتام و محسنین با حضور مجازی و حقیقی مدیران دستگاه های اجرایی این استان برگزار شد.

استاندار فارس در این مراسم اظهار داشت: طرح هر کارمند حامی فرزند معنوی طرحی ارزشمند است که تلاش های خوبی در این زمینه شده و فارس در این باره از جایگاه برتر و ویژه در کشور برخوردار است که با همدلی و همفکری همه دستگاه های اجرایی محقق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عنایت الله رحیمی با بیان اینکه در فارس ۱۳۲ هزار کارمند دولتی مشغول فعالیت اند،گفت: هر کارمند با پرداخت حداقل ۱۰ هزار تومان به صورت ماهانه می‌تواند به این پویش ارزشمند بپیوندد.

استاندار فارس گفت: میانگین دریافتی ماهیانه یتیمان در کشور ۲۸۰ هزارتومان است که این رقم در استان فارس ۴۲۰ هزار تومان است،همچنین میانگین سرانه پرداخت کمک به این نیازمندان در کشور ۷۵ هزار تومان است که این مبلغ در فارس ۹۹ هزار تومان است. 

رحیمی با اشاره به طرح هر کارمند یک حامی بیان کرد: میزان مشارکت در مرحله اول این طرح در استان ۳۰ درصد بود که براساس برنامه ریزی انجام شده باید تا پایان سال به ۶۰ درصد افزایش یابد که این امر با تشویق همکاران برای این کار خیر محقق خواهد شد.

وی اظهار داشت: در سال ۹۸ حدود ۸۲ میلیارد تومان درآمد کمیته امداد از محل کمک های خیرین بود که این رقم در شش ماه اول سال ۹۹ به ۶۶ میلیارد تومان رسیده که در مقایسه با شش ماه اول سال گذشته ۶۱ درصد فزونی داشته است.

استاندار فارس افزود: در کل استان ۱۰۶ هزار و ۳۳۲ نفر حامی یتیمان در قالب طرح اکرام و محسنین وجود دارد که ۷۱۳ نفر از حامیانی هستند که خارج از کشور و ۴۷ هزار و ۱۰۵ نفر نیز خارج از استان سکونت دارند.

وی با اشاره به اینکه اقدامات خوبی در استان فارس برای حمایت از نیازمندان انجام شده است،گفت: در اغلب شاخص‌های حمایتی، فارس استان برتر کشور است.

کرونا و تصمیمات سخت 

استاندار فارس همچنین در این جلسه با تاکید بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی گفت: فارس اکنون در وضعیت نارنجی قرار دارد اما شیوع بیماری رو به افزایش است و ناگزیر به گرفتن تصمیمات سخت تر هستیم.

رحیمی افزود: کادر درمان خسته و در حال فرسودگی است و ورودی بیماران به مراکز درمانی به نسبت خروجی بیماران، همخوانی ندارد و بعضاً بیمارانی در نوبت پذیرش در آی سی یو قرار دارند که در این شرایط ناچار به اخذ تصمیمات سخت هستیم هرچند که مردم دچار مشکل خواهند شد اما باید زنده بمانیم تا بعد از گذر از این دوران بتوانیم فعالیت کنیم.

استاندار فارس اضافه کرد: بانک‌ها موظف به اعطای تسهیلات به مشاغل و کسب و کارهایی شدند که بیشترین آسیب را از کرونا دیده اند.

رحیمی گفت: هر ۵ دانشگاه علوم پزشکی این استان اگر نیازمند نیرو و پرسنل کمکی هستند این موضوع را اعلام کنند تا دستگاه های اجرایی به یاری کادر درمان بشتابند. 

هفتم آبان جعلی و تلاش معاندان 

وی در بخش دیگر سخنان خود گفت: از دستگاه‌های امنیتی و انتظامی بابت مدیریت خوب ایام جعلی ۷ آبان امسال تشکر می‌کنم که همانند سالهای گذشته این توطئه را خنثی کردند.

رحیمی بیان کرد: منافقین و معاندین در حال تلاش هستند که مردم را برای تجمع و مخالفت تحریک کنند هرچند که مردم ما آگاه هستند و پای منافع ملی ایستاده‌اند.

رحیمی اضافه کرد: موضوع خود مراقبتی دستگاه های اجرایی باید توسط حراست، ناظران و مسولان فارس دنبال تا آسیبی به کشور وارد نشود.

طرح حمایت از یتیمان ادامه دارد

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس در این جلسه گفت: طرح پویش ایران مهربان با موضوع هر کارمند حامی یک فرزند معنوی شکل گرفته و دبیرخانه آن در استانداری فارس دایر شده است.

عبدالرضا قاسم‌پور با تاکید بر اینکه باید با تلاش همه دستگاه‌های اجرایی این طرح دنبال شود،افزود: تا زمانی که هیچ فرزندی از محسنین و ایتام بدون حامی نباشد باید این طرح در استان فارس دنبال و به جد پیگیری شود.

وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی در قبال پیشبرد این طرح موظف هستند،بیان کرد: خیرین فارس در همه چالش‌ها از سیل گرفته تا زلزله پای کار بودند و در این رزمایش همدلی نیز برای حمایت از ایتام این استان پیشگام خواهند بود.

فارس در قله اشتغالزایی برای نیازمندان

مدیرکل کمیته امداد استان فارس نیز در این جلسه گفت: طرح اکرام یتیمان مورد اقبال ویژه خیرین و مسولان قرار دارد و طرح هر کارمند یک حامی فرزند معنوی در فارس با جدیت و به دستور استاندار این استان دنبال می شود و فارس در این طرح پیشتاز کشور است.

محمد بذرافشان ادامه داد: در حال حاضر ۱۰۶ هزار حامی ایتام و محسنین در فارس وجود دارد که بیش از ۷۰ درصد این خیرین درون استان و قریب به ۳۰ درصد نیز خارج از فارس سکونت دارند.

وی اضافه کرد: حدود ۱۳ هزار نفر از کارکنان دستگاه‌های اجرایی استان فارس در حال حاضر در طرح هر کارمند،حامی یک فرزند معنوی مشارکت دارند.

در جلسه شورای اداری استان فارس از ۵ نفر نیک اندیش داخل و نماینده خیرین خارج از کشور که پیشتاز در طرح اکرام ایتام هستند تجلیل شد.

برچسب‌ها کمیته امداد امام خمینی استانداری فارس عنایت الله رحیمی پیام نیازمند فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کمیته امداد امام خمینی استانداری فارس عنایت الله رحیمی پیام نیازمند فارس کمیته امداد امام خمینی استانداری فارس عنایت الله رحیمی پیام نیازمند فارس اخبار کنکور دستگاه های اجرایی استاندار فارس طرح هر کارمند فرزند معنوی هزار تومان استان فارس طرح اکرام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۹۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اوج بارندگی در این شهرها و استان ها در این هفته | روزهای پربارش در انتظار کشور

به گزارش همشهری آنلاین،‌ اوج ریزش‌ها در استان‌های کرمان، مرکز سیستان و بلوچستان، یزد، اصفهان، سمنان، جنوب خراسان جنوبی، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و قم خواهد بود.

بارش‌ها به‌شکل رگبار و رعدوبرق بوده و با توجه به این موضوع، احتمال وقوع سیلاب در بخش‌های وسیعی از استان‌های مذکور وجود خواهد داشت.

کد خبر 846196 منبع: باشگاه خبرنگاران جوان برچسب‌ها خبر مهم سازمان هواشناسي باران

دیگر خبرها

  • دهقانی: زیست‌بوم دانش‌بنیان حامی سپاه درمسیر پیشرفت و اقتدار
  • اوج بارندگی در این شهرها و استان ها در این هفته | روزهای پربارش در انتظار کشور
  • بازداشت کارمند یکی از ادارات دولتی در قائم شهر
  • کارمند یکی از ادارات دولتی در قائم شهر دستگیر شد
  • کارمند یکی از ادارات دولتی در قائمشهر بازداشت شد
  • بازداشت کارمند یکی از ادارات دولتی در مازندران
  • کارمند یکی از ادارات دولتی در قائم‌شهر بازداشت شد
  • برگزاری جلسه هم اندیشی دفاتر انرژی بلوک ۱ کشور
  • رقابت ۳۵۰ دانش‌آموز و کارمند در مرحله شفاهی مسابقات طرح قدس
  • تحقق شعار سال را فراموش نکنیم/ جهش تولید با مشارکت مردم در انتظار پایان انحصار زمین‌های دولتی است