Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@04:13:40 GMT

۱۶۱۸ تن روغن نباتی به خراسان رضوی اختصاص یافت

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۹۵۲۶

۱۶۱۸ تن روغن نباتی به خراسان رضوی اختصاص یافت

علی رسولیان عصر شنبه در نشست کارگروه ستاد تنظیم بازار خراسان رضوی با اشاره به وجود ۲۴۰ شعبه از فروشگاه‌های زنجیره‌ای در این استان افزود: از ظرفیت این فروشگاه‌ها می‌توان در زمینه عرضه مستقیم کالاها بویژه کالاهای اساسی به دست مصرف کننده بهره برد.

وی ادامه داد: در صورتی که فروشگاه‌های زنجیره‌ای بتوانند در توزیع و عرضه مستقیم کالا به صورت شفاف عمل کنند آمادگی داریم در کارگروه تنظیم بازار استان از ظرفیت این فروشگاه‌ها در زمینه توزیع کالاهای طرح تنظیم بازار حداکثر  استفاده را داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: بهتر است فروشگاه‌های زنجیره‌ای در حوزه عرضه مستقیم محصولات تولیدی استان با قیمت مناسب وارد شده و آنها را به دست مصرف کننده برسانند و فضایی بوجود آورند که میزان اعتماد مصرف کننده به خرید از این فروشگاه‌ها افزایش یابد.

وی با تاکید بر جذب سهمیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان افزود: در صورتی که تحقق این سهمیه نیاز به مکاتبه از طریق استانداری یا سازمان صنعت استان دارد، آمادگی داریم این مکاتبه را انجام دهیم تا سهمیه بیشتری از کالاهای اساسی به این فروشگاه‌ها اختصاص یابد.

رسولیان با اشاره به ظرفیت واحدهای روغن کشی خراسان رضوی ادامه داد: در این زمینه مکاتبات لازم با متولیان در تهران انجام خواهد شد تا سهمیه روغن استان را به گونه‌ای تخصیص دهند که بتوان آن را از محل واحدهای تولیدی استان جذب کرد و روغن خام مورد نیاز خراسان رضوی را به واحدهای تولیدی این استان اختصاص دهند.

وی از مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی خواست پیگیری لازم را انجام دهد تا این استان همان طور که محل انبار ذخایر استراتژیک شکر است به محل نگهداری ذخایر استراتژیک روغن نیز تبدیل شود.

معاون استاندار خراسان رضوی با تاکید بر رفع مشکل حمل روغن از بنادر به این استان گفت: در این زمینه پیگیریهای لازم انجام خواهد شد تا شرکتی مسوولیت حمل و نقل ریلی سهمیه روغن استان را برعهده بگیرد و تانکر ریلی لازم در این خصوص را تامین کند.

وی توزیع روغن با قیمت مصوب از طریق تعاونی‌های روستایی، نصب بنر در محل عرضه مستقیم کالاهای طرح تنظیم بازار، بررسی لازم برای رفع نگرانی در خصوص قاچاق روغن از استان، پیگیری حل مشکلات چند شرکت بخش خصوصی برای واردات روغن خام برای استان را مورد تاکید قرار داد. 

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز گفت: ۶ هزار و ۱۸ تن سهمیه روغن بخش خانوار استان از محل ۲۰ هزار تن سهمیه روغنی است که برای توزیع در بخش خانوار به کل فروشگاه‌های زنجیره‌ای کشور اختصاص داده‌اند.

علی غفوری مقدم افزود: از این میزان ۴۹۰ تن به فروشگاه‌های افق کوروش، ۱۰۰ تن به فروشگاه‌های اتکا، ۷۰ تن به فروشگاه‌های رفاه و باقی آن نیز به سایر فروشگاه‌های زنجیره‌ای از جمله فروشگاه‌های شهرما اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: ۳۰ درصد نیاز روغن خانوار را فروشگاه‌های زنجیره‌ای تامین می‌کنند و سیاست دولت این است که تا پایان ماه مبارک رمضان سال آینده به هیچ وجه فروشگاه‌های زنجیره ای از روغن خالی نمانند، بنابراین سهمیه ویژه‌ای برای آنها اختصاص داده است.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: در صورتی که واحدهای تولیدی استان سهمیه‌ای از روغن خام به فروشگاه‌های زنجیره‌ای اختصاص دهند، دیگر نگرانی بابت تامین روغن فروشگاه‌های زنجیره‌ای نخواهد بود و این فروشگاه ها نیز باید سهمیه خود را از تهران به طور کامل جذب کنند.

حمیدرضا نوری، مدیر کل غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: هر میزان که از موجودی روغن انبارهای فروشگاه‌های زنجیره‌ای کاسته شود، این آمادگی وجود دارد که انبارها به نحوی از روغن تکمیل شود که هیچ گاه احساس کمبود نداشته باشند.

حمیدرضا رجوعی، رییس اداره بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی هم گفت: امسال در خصوص توزیع روغن بین فروشگاه‌های زنجیره‌ای تاکنون از محل ۶۰۰ تن سهمیه در اختیار استان، ۱۰۰ تن برای فروشگاه‌های شهرما، ۲۰۰ تن برای فروشگاه‌های افق کوروش، ۵۰ تن برای فروشگاه‌های رفاه و ۲۱۵ تن برای سایر فروشگاه‌های بزرگ استان اختصاص یافته اما گاهی صاحبان آنها در جذب سهمیه خود به کندی پیش رفته‌اند.

۳۴ شعبه از فروشگاه اتکا، ۱۵۰ شعبه از فروشگاه افق کوروش، ۲۲ شعبه از فروشگاه رفاه و ۲۸ شعبه از فروشگاه شهرما در خراسان رضوی فعال است که نمایندگان آنها در این نشست، افزایش هزینه های حمل، خریدهای هیجانی مردم، وجود دلالان و غیرقابل کنترل بودن آنها، کمبود روغن تخصیصی از سوی شرکتها را به عنوان مهمترین مشکلات این فروشگاه‌ها در تامین روغن برشمردند. 

مشکلات جذب سهمیه روغن خراسان رضوی 

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: از محل ۲ هزار و ۴۰۰ تن روغن سهمیه ماه‌های محرم و صفر استان، تاکنون یکهزار و ۱۶۰ تن روغن جذب شده که عمده آنها از محل واحدهای تولیدی داخل استان بوده است.

غفوری مقدم افزود: به طور معمول جذب سهمیه استان از روغن طرح تنظیم بازار ماه‌های محرم و صفر که تامین آن از محل واحدهای تولیدی خارج از خراسان رضوی بوده، ناچیز بوده است.

وی ادامه داد: در صورتی که محل تامین کل سهمیه خراسان رضوی از محل روغن طرح تنظیم بازار را واحدهای تولیدی استان قرار دهند، جذب سهمیه آسانتر انجام می‌گیرد و از این طریق می‌توان خط تولید واحدهای صنعتی استان را فعال نگه داشت.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: حمل سهمیه جدید ۲ هزار و ۴۰۰ تنی از روغن بخش خانوار خراسان رضوی از بنادر جنوبی کشور با مشکل مواجه است و تاکنون فقط هزار و ۱۵۰ تن از این سهمیه به استان وارد شده است.

وی بهترین راهکار برای تسریع در حمل روغن از بنادر جنوبی کشور را استفاده از حمل و نقل ریلی دانست و افزود: در صورت تامین تانکر ریلی می‌توان مشکل حمل این میزان روغن به استان را حل کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: ظرفیت روغن کشی استان در حوزه دانه‌های روغنی، هزار و ۲۰۰ تن در شبانه روز است، در صورتی که کنجاله سویا برای این واحدهای تولیدی وارد شود می توان کل نیاز استان به روغن را از این محل تامین نمود.

محمدرضا اورانی از کارگروه تنظیم بازار خراسان رضوی خواست طی مکاتبه با وزارت صنعت، معدن و تجارت سهمیه کنجاله سویا برای سه واحد تولید روغنی کشی استان در نیشابور را تامین کند.

وی استقرار فروشگاه‌های زنجیره‌ای در خراسان رضوی را متناسب با پراکندگی جمعیتی در شهرها بویژه مشهد ندانست و افزود: باید برنامه ریزی مناسبی در خصوص توزیع عادلانه این فروشگاه‌ها در سطح شهر مشهد انجام گیرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: بخشی از اشخاص حقیقی و حقوقی نقدینگی خود را در قالب بهره گیری از مباشر تامین و از کمبود سرمایه در گردش در واحدهای تولیدی به عنوان یک فرصت سود می‌جویند، لذا در صورتی که آن فروشگاه‌ها به جای خرید مستقیم کالا از کارخانه، از مباشر استفاده کنند، حاضر نیستیم ارتباط مستقیم بین واحد تولیدی و آن فروشگاهها ایجاد کنیم.

مرتضی مدنی، مدیر کل تعزیرات حکومتی خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: هم اینک روغن به صورت خرد از مرز خارج می‌شود، هرچند کمبود روغن در بازار وجود ندارد اما جو روانی به شکلی در جامعه بوجود آمده که خانواده‌ها بیشتر از نیاز خود روغن می‌خرند.

سرپرست معاونت بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: فروشگاه‌ها باید از فروش اجباری کالا خودداری کنند که بازرسان در صورت مشاهده به عنوان تخلف با آن برخورد می‌کنند.

محمد جواد ساعدی افزود: از فردا در راستای اجرای طرح ملی، بازرسان سازمان صنعت در واحدهای تولیدی روغن مستقر شده و فرآیند تولید و توزیع را رصد خواهند کرد.

برچسب‌ها روغن سرخ کردنی استانداری خراسان رضوی دانه روغنی ستاد تنظیم بازار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روغن سرخ کردنی استانداری خراسان رضوی دانه روغنی ستاد تنظیم بازار روغن سرخ کردنی استانداری خراسان رضوی دانه روغنی ستاد تنظیم بازار اخبار کنکور معدن و تجارت خراسان رضوی فروشگاه های زنجیره ای شعبه از فروشگاه خراسان رضوی گفت طرح تنظیم بازار واحدهای تولیدی فروشگاه ها تولیدی استان سازمان صنعت عرضه مستقیم سهمیه روغن جذب سهمیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۹۵۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رودابِ خراسان رضوی لرزید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران؛ زمین لرزۀ ۴.۲ ریشتری در عمق ۶ کیلومتری زمین، در ۰۲:۳۹ دقیقه جمعه ۳۱ فروردین، حوالی شهر روداب در استان خراسان رضوی را لرزاند.

دیگر خبرها

  • رودابِ خراسان رضوی لرزید
  • بررسی مشکلات کارخانه روغن نباتی گلناز با حضور مسئولین قضایی استان کرمان/گوش شنوا برای حل مشكل واحدهای توليدی
  • ممنوعیت عرضه کیسه پلاستیک رایگان در فروشگاه‌ های زنجیره‌ای
  • اختصاص سهمیه آرد به نانوایی‌های محور گردشگری کاشان
  • اختصاص ۵۰ میلیارد ریال به بازسازی آسایشگاه جانبازان مشهد
  • ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان مشهد اختصاص یافت
  • اختصاص ۵۰ میلیارد ریال برای بازسازی آسایشگاه جانبازان قطع نخاعی مشهد
  • پاکبان مشهدی که نوازندگی دوتار را با قوطی روغن نباتی شروع کرد
  • تعهد اشتغال بهزیستی خراسان رضوی؛ ۷۸۲۳ نفر
  • اختصاص ۲۱ درصد اوراق مشارکت کشور به مشهد