Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-25@21:13:53 GMT

پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن به 3400 متقاضی اصفهانی

تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۱۹۸۸۹

پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن به 3400 متقاضی اصفهانی

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، علیرضا قاری‌قرآن با بیان اینکه ثبت‌نام در طرح کمک ودیعه اجاره مسکن طی دو مرحله انجام پذیرفت، اظهار کرد: ثبت‌نام در این طرح تا پایان مهرماه سال جاری فرصت داشت که مطابق با آخرین آماربه دست آمده تعداد ۵۳ هزار و ۳۰۰ متقاضی برای استفاده از این تسهیلات در استان اصفهان ثبت‌نام کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان  افزود جمعیت خانوار متقاضیان در مجموع حدود ۱۶۳ هزار نفر را شامل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دریافت وام ودیعه مسکن عامل قرمز شدن فرم «ج»متقاضیان نیست، اذعان داشت: برای دریافت این تسهیلات دارا بودن فرم جیم سبز الزامی است، به این معنی که متقاضی می‌بایست از اول فروردین ۸۴ فاقد مالکیت مسکونی باشد، از ابتدای انقلاب هیچ یک از امکانات دولتی اعم از زمین، واحد مسکونی دولتی و تسهیلات یارانه‌ای را استفاده نکرده باشد و حداقل پنج سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا داشته، همچنین خانم‌های مجرد بالای ۳۵ سال و زنان سرپرست خانوارنیز مشمول این طرح می‌شوند.

قاری‌قرآن اضافه کرد: اشخاصی که وام ودیعه مسکن را دریافت می‌کنند علاوه بر اینکه فرم «ج»آنها قرمز نمی‌شود می‌توانند از سایر وامهای بانک مسکن استفاده کنند و این مساله مانعی ایجاد نمی‌کند.

 مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان   اذعان داشت؛ سقف تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن برای مستأجران  کلانشهر اصفهان ۳۰ میلیون تومان است که تسهیلات بانکی موضوع این مصوبه از محل منابع تسهیلات تخصیصی به واحدهای کسب و کارهای آسیب‌دیده کرونا می‌باشد.

وی با بیان اینکه تا کنون حدود ۷۲۷ میلیارد ریال تسهیلات به متقاضیان پرداخت شده است گفت: حدود ۲۰۰ هزار میلیارد ریال از اعتبار مربوط به این طرح باقیمانده است که متقاضیان حائز شرایط پس از تشکیل پرونده در بانک می‌توانند دریافت کنند.

قاری‌قرآن تعداد متقاضیانی که وام کمک ودیعه مسکن دریافت کردند را حدود ۳ هزار و ۴۰۰ نفر عنوان کرد و گفت: یکهزار و ۱۷ نفر دیگر از متقاضیان نیز در بانک پذیرش شده و تشکیل پرونده دادند.

 مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان  خاطرنشان کرد: بیش از ۶ هزار نفر از متقاضیان این طرح در حال پالایش و بررسی شرایط بوده و تعداد ۲۴ هزار و ۴۰۹ نفر حائز شرایط هستند همچنین بیش از ۸ هزار و ۵۰۰ نفر تا کنون بدلیل فاقد شرایط بودن رد درخواست شده یا توسط بانک تایید نشدند.

وی با اشاره به اینکه تسهیلات مذکور با نرخ سود ۱۳ درصد و با سررسید یک ساله به مستاجرین واجد شرایط در حال پرداخت است. اذعان داشت: در دوره قرارداد صرفاً سود تسهیلات از سوی مستاجرین پرداخت می‌شود و اصل تسهیلات در سررسید تسویه خواهد شد.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: اصفهان مسکن تسهیلات قرآن راه و شهرسازی استان اصفهان ودیعه مسکن کمک ودیعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۱۹۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان به خبرگزاری صداوسیما گفت: تسهیلات به مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان با نرخ پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله به متقاضیان نوسازی و مقاوم سازی واحد‌های مسکونی در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر پرداخت می‌شود.
عسگری افزود: تاکنون چهار هزار و ۵۰۰ متقاضی برای دریافت تسهیلات مقاوم سازی به بانک‌های عامل معرفی شدند و متقاضیان و مالکان در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت می‌توانند با مراجعه به ادارات شهرستان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای دریافت این تسهیلات اقدام کنند.
از ۱۰۰ و شش هزار واحد مسکن روستایی استان تاکنون حدود ۶۰ درصد واحد‌ها بهسازی شده است.

دیگر خبرها

  • تخصیص تسهیلات ۳۵۰ میلیون تومانی برای نوسازی مسکن روستایی
  • طرح نهضت ملی مسکن از اقدامات خوب دولت سیزدهم است
  • پرداخت بخشی از وام ودیعه مسکن به متقاضیان
  • ثبت نام رانندگان تاکسی برای دریافت خودروهای برقی آغاز شد
  • ۱۴ هزار زوج اردبیلی وام ازدواج دریافت کردند
  • پرداخت ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • پرداخت ۳۵۰۰۰میلیارد ریال تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • ۱۱ هزار متقاضی در اردبیل تسهیلات فرزندآوری دریافت کرده اند
  • معرفی ۲۴۰۰ متقاضی تعویض خودروی فرسوده به محیط زیست کردستان
  • پرداخت ۳۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل