Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، بر اساس جدیدترین آمار منتشر شده تحولات بازار مسکن توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر حسب قیمت یک مترمربع بنا در مهرماه امسال حاکی از آن است که واحدهای مسکونی در دامنه قیمتی 16 تا 18 میلیون تومان به ازای هر مترمربع با  8.2 درصد بیشترین سهم از تعداد معاملات شهر تهران را به خود اختصاص داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد واحدهای مسکونی معامله شده در دامنه‌های قیمتی 14 تا 16 میلیون و 12 تا 14 میلیون تومان نیز به ترتیب با سهم‌های 7.9 و 7.6 درصدی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

در ماه مورد اشاره توزیع حجم معاملات به‌گونه‌ای بوده که 58.3 درصد واحدهای مسکونی با قیمتی کمتر از متوسط قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در شهر تهران یعنی 26 میلیون و 720 هزار تومان معامله شده است.

به گزارش تسنیم، همچنین توزیع فراوانی تعداد واحدهای مسکونی معامله شده بر حسب سطح زیربنای هر واحد مسکونی در مهرماه امسال نشان می‌دهد بیشترین سهم از معاملات انجام شده به واحدهای مسکونی با زیربنای 50 تا 60 مترمربع با سهم 14.7 درصد اختصاص داشته است.

واحدهای دارای زیربنای 60 تا 70 و 70 تا 80 مترمربع بع ترتیب با سهم‌های 14.3 و 11.4 درصدی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

 در مجموع طی مهرماه 99 واحدهای مسکونی با سطح زیربنای کمتر از 80 مترمربع 54.5 درصد از معاملات انجام شده را به خود اختصاص داده‌اند.

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: واحدهای مسکونی معامله شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۰۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال تخفیف‌ها 5 تا 100 درصدی برای صدور پروانه ساخت

به گزارش جام جم آنلاین از گرگان ، سید محمدرضا سیدالنگی اظهار کرد: یکی از ویژگی‌های برجسته بودجه سالجاری، پیش‌بینی برخی مشوق‌ها برای رونق ساخت و ساز در شهر گرگان است. از همین روی بنابه پیشنهاد شهرداری و تصویب شورای اسلامی شهر گرگان، اشخاص حقیقی و حقوقی که برای ساخت آسایشگاه معلولان، سالمندان و کودکان بی‌سرپرست اقدام کنند از تخفیف 90 درصدی صدور عوارض پروانه ساخت بهره مند خواهند شد.

شهردار گرگان افزود: همچنین پروژه‌های عام‌المنفعه که توسط خیرین احداث شود نیز از تخفیف ۹۰ درصدی عوارض ساخت برخوردار می‌شود.

سیدالنگی با اشاره به تسهیل ساخت و سازها در بافت‌های فرسوده گفت: در بودجه امسال، عوارض صدور پروانه ساخت برای متقاضیان در بافت‌های فرسوده کاملاً رایگان خواهد بود و انبوه‌سازان نیز از تخفیف ۵ درصدی برخوردار خواهند شد.

وی همچنین اضافه کرد: در راستای ماده ۵ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، خانواده‌های دارای حداقل سه فرزند زیر ۲۰ سال می‌توانند یک مرتبه تا ۳۰۰ مترمربع از تخفیف ۱۰ درصدی عوارض ساخت استفاده کنند.

سیدالنگی ادامه داد: علاوه براین در بودجه سال‌جاری برای خانواده‌ ایثارگران و جانبازان یک مرتبه و تا مساحت ۱۲۰ مترمربع در بخش مسکونی و ۲۰ مترمربع در بخش تجاری، تخفیف ۱۰۰ درصدی عوارض ساخت پیش‌بینی شده است.

وی بیان کرد: همچنین افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی ( کمیته امداد و بهزیستی) نیز یک مرتبه تا مساحت 100 مترمربع برای ساخت و ساز مسکونی معاف از پرداخت عوارض صدور پروانه ساخت خواهند بود.

دیگر خبرها

  • در این منطقه از تهران می‌توان با ۲۰۰ میلیون تومان خانه رهن کرد
  • افزایش ۲۸ درصدی فوتی‌های حوادث ناشی از کار در آذربایجان‌ شرقی
  • پشت پرده عجیب آگهی‌های فروش مسکن؛ وسوسه نشوید!
  • اعمال تخفیف‌ها 5 تا 100 درصدی برای صدور پروانه ساخت
  • در خرید مسکن بی گدار به آب نزنید / پشت پرده آگهی های خانه ارزان
  • پشت پرده عجیب آگهی‌های فروش مسکن
  • ۵۰ درصد برق کشور در واحدهای صنعتی مصرف می‌شود
  • پیشی گرفتن خرید در تالار منطقه ای ارومیه
  • افزایش یک درصدی نزاع در آذربایجان‌شرقی
  • تحلیل پروژه شاهان دریاچه چیتگر