Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، این روزها باوجود اینکه همه جا صحبت از وضعیت نگران‌کننده استان مازندران است اما همچنان شاهد کم‌توجهی برخی افراد در این زمینه هستیم.

شبانه‌روز گذشته نیز تعداد مبتلایان جدید در استان مازندران همچنان همانند روزهای گذشته سه رقمی ماند و کماکان وضعیت نگران‌کننده تداوم دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد بستری‌شدگان استان مازندران نیز همچنان رو به افزایش است درحالی که نزدیک به چهار رقمی شدن است که در این صورت وضعیت بحرانی را برای استان رقم خواهد  زد.

سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در این‌باره اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۸۹ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سطح استان بستری شدند.

وی افزود: طی همین مدت تعداد ۴۹ نفر از افراد مشکوک بستری شده، از بیمارستان‌ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: هم اکنون ۶۷۹  نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۱۴۸ بیمار با علائم حاد تنفسی بستری هستند.

موسوی خاطرنشان کرد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، عدم حضور در تجمعات، دورهمی های خانوادگی و دوستانه و رعایت مسائل بهداشت دست نقش بسزایی در قطع زنجیره کرونا دارد.

سیدفرزاد جلالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی بابل نیز در ادامه  با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۵۹ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های بابل بسترى هستند، تصریح کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ بیمار جدید بستری و ۸ بیمار هم  ترخیص شدند.

وی گفت: ۴۰ بیمار در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

به گزارش فارس، با بستری شدن تعداد ۱۰۵ بیمار کرونایی جدید طی ۲۴ ساعت گذشته  تعداد بستری شدگان در مراکز درمانی و بیمارستان‌های زیرپوشش دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل به ۸۳۸ نفر رسید.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ع

منبع: فارس

کلیدواژه: دکتر موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران وضعیت کرونا در مازندران علوم پزشکی مازندران دانشگاه علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۰۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای بانوی مرگ مغزی ساکن بجنورد به پنج بیمار زندگی بخشید

دکتر ابراهیم خالقی گفت: در هزار و چهارصد و هشتاد و سومین عمل اهدای عضو از اهداکننده مرگ مغزی این دانشگاه، زنده یاد «ام البنین حق بین»، بیمار مرگ مغزی معرفی شده از بیمارستان امام حسن (ع) بجنورد پس از تایید مرگ مغزی و کسب رضایت خانواده‌اش، در بیمارستان منتصریه مشهد زیر عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

وی ادامه داد: یک کلیه این بانوی مرگ مغزی در بیمارستان منتصریه به مردی ۳۸ ساله ساکن نیشابور که سال ها از نارسایی کلیه در رنج بود، اهدا و پیوند شد.

مسوول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کبد این بانوی مرگ مغزی به بانوی ۶۰ ساله ساکن تربت حیدریه که سالها از بیماری نارسایی کبد رنج می‌برد، در بیمارستان منتصریه پیوند شد.

خالقی افزود: همچنین قرنیه‌های این بانوی مرگ مغزی برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست وی برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال‌شرق کشور را زیر پوشش دارد، از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان ۴ را نفر را نجات داد
  • حجاج این ۲ توصیه پزشکی را جدی بگیرند
  • ۲ توصیه مهم پزشکی به زائران خانه خدا | بخش عمده‌ سرماخوردگی‌ها کروناست | شیوع یک سویه بسیار واگیر کرونا
  • پزشکی قانونی : سال گذشته ۴۱۴ نفر براثر حوادث ناشی از کار جان خود را از دست دادند
  • اعضای بانوی مرگ مغزی در مشهد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • اعضای بانوی مرگ مغزی ساکن بجنورد به پنج بیمار زندگی بخشید
  • افزایش ۵ درصدی نزاع در سال ۱۴۰۲
  • ساچمه‌های آلوده در جلیقه‌های انفجاری کرمان | افشای ابعاد جدید جنایت تروریستی؛ دلیل عفونت بسیار شدید و عجیب مجروحان مشخص شد
  • افشای ابعاد جدید از انفجار تروریستی کرمان
  • افزایش ۱۸ درصدی گازگرفتگی سگ در مازندران