Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-03-19@02:50:15 GMT

پهپاد جمهوری آذربایجان ساقط شد

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۲۰۵۴۹

پهپاد جمهوری آذربایجان ساقط شد

جمهوری خودخوانده قره‌باغ مدعی هدف قرار دادن یک پهپاد ارتش جمهوری آذربایجان در «استپانکارت» شد.

 

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، پدافند جمهوری خود خوانده قره‌باغ شنبه‌شب مدعی شد که یک فروند پهپاد ارتش جمهوری آذربایجان را هدف قرار داده و سرنگون کرده است.

به نوشته خبرگزاری «آرمناپرس» سخنگوی پدافند هوایی جمهوری خود خوانده قره‌باغ گفت که یگان‌های پدافندی مستقر در منطقه یک پهپاد ارتش جمهوری آذربایجان را در منطقه «استپانکارت» (خان کندی) هدف قرار داده و آن را سرنگون کرده‌ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی یگان پدافندی مذکور مدعی شده این پهپاد پس از هدف قرار گرفتن نزدیک جنگل‌های اطراف این منطقه سقوط کرده است.

سخنگوی نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان تاکنون هیچ واکنشی به ادعای ارمنستان نشان نداده است.

جمهوری‌های آذربایجان و ارمنستان بیش از یک ماه است که در منطقه قره‌باغ کوهستانی وارد یک درگیری نظامی شده‌اند و طی این مدت سه بار بر سر توقف درگیری‌ها و آتش‌بس انسانی توافق کردند که دو بار در مسکو بود و بار سوم در واشنگتن و با وساطت طرف آمریکایی حاصل شد اما هر بار این توافق نقض و درگیری از سر گرفته شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: جمهوری آذربایجان هدف قرار قره باغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۰۵۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگرانی دبیرکل ناتو درباره تغییرات آب و هوایی

ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو تاکید کرد که مبارزه با تغییرات آب و هوایی برای امنیت ناتو مهم است، با توجه به اینکه گرمایش جهانی یک بحران چند برابر است و همه، اثرات آن را در سراسر جهان می‌بینند.

براساس گزارش النشره، او در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با الهام علی‌اف، رئیس جمهوری آذربایجان که کشورش میزبان کنفرانس تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد (COP-۲۹) در نوامبر آینده است، از «نقش مهمی» که جمهوری آذربایجان در تأمین گاز متحدان کلیدی در ناتو ایفا می‌کند، استقبال کرد. 

علی‌اف نیز از سویی دیگر اعلام کرد: به لطف منابع طبیعی خود، یعنی نفت، در مقیاس وسیع با شرکای خود در منابع انرژی تجدیدپذیر سرمایه گذاری می‌کنیم.

یک ناظر اتحادیه اروپا اخیراً خاطرنشان کرد که جهان در سال گذشته از آستانه ۱.۵ درجه سانتیگراد عبور کرده است، زیرا در سال ۲۰۲۳ رکوردهای دمایی به تعداد قابل توجهی شکسته است.

اروپا در سال‌های اخیر با موجی از حوادث اقلیمی شدید مواجه بوده است. در سال ۲۰۲۱، سیل بی‌سابقه بلژیک، آلمان و هلند را درنوردید که منجر به هزینه‌های ۴۴ میلیارد یورویی (۴۸ میلیارد دلار) شد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • پیام نوروزی «الهام علی‌اف» با چاشنی کری‌خوانی برای ارمنستان
  • ارمنستان: نهایت تلاش خود را برای عادی‌سازی روابط با باکو انجام می‌دهیم
  • استقبال ناتو از مشارکت دیرینه با جمهوری آذربایجان/ وضعیت در اوکراین بسیار دشوار است
  • نگرانی دبیرکل ناتو درباره تغییرات آب و هوایی
  • پیام «جو بایدن» به «الهام علی‌اف»
  • روسیه: ۱۰۸ پهپاد اوکراینی منهدم شدند
  • حمله توپخانه‌ای اوکراین به «بلگورود» روسیه
  • حمله توپخانه‌ای اوکراین به «بلگورود» روسیه/۵ نفر کشته و زخمی شدند
  • حمله پهپاد‌ها به دو پالایشگاه نفت در منطقه سامارا روسیه
  • ۲ پهپاد اوکراینی در منطقه «کورسک» روسیه منهدم شد