Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو حزب اعتماد ملی گفت: پیشنهادم این است که مجمع روحانیون مبارز که یکی از مجموعه های اصلاح طلبان است در این فرصت بسیار کم، یک مانیفست بنویسند تا مشخص شود، اصلاح طلبان چه کنند.

«محمدرضا خباز»، عضو حزب اعتماد ملی، درباره ورود جدی مجمع روحانیون مبارز به بحث انتخابات 1400 و اینکه تا چه حد برای اصلاح طلبان امیدوار کننده است؟ به خبرنگار سیاسی برنا گفت: انتخابات مظهر مردمسالاری است یعنی با انتخابات می‌توان مردم را بر سرنوشت خودشان حاکم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انتخابات می تواند زمینه رشد و بالندگی جامعه را ایجاد کند حال اگر انتخاب، نامناسبی رخ دهد احتمال ضرر و زیان برای جامعه وجود خواهد داشت؛ از این رو مردم هر کشوری از جمله مردم عزیز ایران در انتخابات اگر شرکت کنند، در واقع در تعیین سرنوشت خودشان شرکت می کنند. 

او افزود: در کشورهای دیگر چون احزاب حضور دارند طبیعتا شرایطشان بهتر از ما است اما ما جناح های سیاسی اعم از اصلاح طلب و اصولگرا و احزابی که فراگیر نشده اند در کشور داریم. طبیعی است احزاب سیاسی بیشتر از مردم عادی باید احساس مسئولیت کنند و برای انتخابات مایه بیشتری بگذارند و حتی باید هزینه بدهند تا بتوانند، دِین خود را به جامعه، مردم و کشور خودشان ادا کنند.

این چهره سیاسی اصلاح طلب ادامه داد: انتخاباتی که در پیش داریم یعنی انتخابات 1400، هر دو جریان سیاسی مانند گذشته حضور پیدا خواهند کرد. در گذشته هم وضعیت بدین گونه بود یک مجموعه ای زودتر و مجموعه دیگری، دیرتر اعلام موضع می کردند و شرایط را برای فراهم کردن انتخابات مورد قبول مردم، فراهم می کردند.

این نماینده ادوار مجلس اشاره کرد: خوشبختانه خبر اخیری که رسید مبنی بر اینکه مجمع روحانیون مبارز که در زمان حضرت امام(ره) به دو جناح تقسیم شدند و بلکه با مجوز حضرت امام این اتفاق افتاد، مجمع روحانیون مبارز هم ستاد انتخاباتی خود را تشکیل داد و اعلام کرد؛ البته در جناح مقابل یعنی اصولگرایان هم این اتفاق افتاده و برخی احزاب و گروه های سیاسی فعالیت خودشان را آغاز کرده اند.

او اضافه کرد: اولین پیشنهاد به دوستانم در مجمع روحانیون مبارز که یکی از مجموعه اصلاح طلبی است و بیشتر به دلیل شخص شخیص خاتمی محوریت دارند، این است که در این فرصت بسیار کم، یک مانیفست بنویسند تا مشخص شود، اصلاح طلبان چه کنند. به بیانی دیگر اصلاح طلبان قرار است چه کار کنند اگر کاندیدای ما رأی آورد، قرار است چه گُلی بر سر ملت بزنیم؟ یا قرار است چه اتفاقی با همین وضع موجود رخ دهد؟

محمدرضا خباز افزود: به بیانی وضعیت همین است که دولت پشت سر گذاشته است؛ یعنی اختیارات همین است اما مشکلات بسیار فراوان است. از این رو اگر کاندیدای اصلاح طلبان رأی بیاورد باید در مانیفست در بُعد اقتصادی، به مردم نویدهایی واقعی داد. در واقع بزرگترین دغدغه اصلاح طلبان این است اگر مشارکت مردم در پای صندوق های رأی کم شد، کشور و نظام در بُعد داخلی و جهانی زیان خواهد دید. 

او بیان کرد: به عبارتی هر چه مردم بیشتر پای صندوق های رأی حضور پیدا کنند، انسجام داخلی بیشتر حس می شود و هر چه بیشتر رأی به صندوق ریخته شود، در بُعد جهانی جایگاه و رتبه کشورمان افزایش می یابد.

خباز تاکید کرد: بنابراین اگر ظرف مشخص شود، مظروف را بعدا می توان مشخص کرد. امید است که سایر جریانات اصلاح طلب همکاری کنند. طبیعی است که هر حزبی فعالیت های خود را داشته باشد اما اگر مجمع روحانیون مبارز می خواهد با محوریت خاتمی فعالیت کند با دادن یک مانیفست، انشاالله شرایط مطلوب تری ایجاد کند.

خباز عنوان کرد:  این مجلس با این اقدامات تُندی که آغاز کرده به یکباره دید که موانعی بر سر راه دارد که آن را پیش بینی نکرده بودند. این نمایندگان هم به تدریج تجاربی به دست می آورند و متوجه می شوند که مملکت داری با شعار دادن و حرف های غیرکارشناسی ممکن نیست بلکه با خرد و عقل جمعی و ادای دِین به موکلین و دلسوزی ممکن است؛ از این رو کینه ها را باید کنار بگذارند؛ باید دشمنی را کنار گذاشت و به فکر مردم بود و برای به فکر مردم بودن، حُسن نیت و عشق به مردم وجود داشته باشد.

او در پایان گفت: انشاالله این نمایندگان، تجاربی کسب خواهند کرد. در نتیجه اگر بتوان با مانیفستی قدرتمند، مردم را پای صندوق های رأی آورد احتمال موفقیت و اقبال اصلاح طلبان افزایش خواهد یافت یعنی هر چه میزان مشارکت کنندگان بیشتر باشد، احتمال موفقیت اصلاح طلبان در انتخابات بیشتر خواهد بود.4