Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-16@14:25:40 GMT

عکس/تشییع زنده یاد کریم اکبری مبارکه

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۲۱۶۹۰

عکس/تشییع زنده یاد کریم اکبری مبارکه

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر زنده‌یاد کریم اکبری مبارکه بازیکر پیشکسوت سینما، تئاتر و تلویزیون ظهر شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹ در قطعه هنرمندان بهشت زهرا(س) برگزار شد.

عکس: مهدی مریزاد

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۱۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدن به بالاترین رکورد روزانه تولید آهن اسفنجی در مگامدول‌های احیا مستقیم فولاد مبارکه

به گزارش گروه بازار خبرگزاری علم و فناوری آنا، وی در برنامه رادیو فولاد در پاسخ به سؤالات مجری این برنامه به تشریح عملکرد واحد احیا مستقیم 2 پرداخت که مروری بر آن‌ گویای تلاش حداکثری کارکنان این ناحیه برای تحقق شعار رشد تولید است.

سال 1402 با توجه به محدودیت‌هایی که در حوزه انرژی با آن مواجه بودیم برای همه صنعتگران مخصوصاً فولادسازان بسیار سخت بود. به‌عنوان سؤال نخست بفرمایید فولاد مبارکه برای تولید آهن اسفنجی خود چگونه عمل کرد؟

ناحیه آهن‌سازی نقش اصلی تأمین آهن اسفنجی موردنیاز ناحیه فولادسازی را بر عهده دارد. با توجه به محدودیت‌های موجود در حوزه انرژی، توانستیم زمان تعمیرات سالانه را به میزان 4 روز کاهش دهیم. علاوه‌براین، در شرایطی عادی نسبت به تولید حداکثری و ذخیره‌سازی مواد اقدام کردیم. در سال 1401 حدود 350 هزار تن و در سال 1402 نیز با ثبت چندین رکورد روزانه و ماهانه توانستیم 850 هزار تن ذخیره‌سازی داشته باشیم. برای امسال نیز با توجه به شعار سال، ذخیره‌سازی به میزان 1 میلیون و 200 هزار تن را در دستور کار داریم تا چنانچه با محدودیت‌های احتمالی در گاز و برق مواجه شدیم، بتوانیم نیاز واحد فولادسازی را تأمین کنیم و از برنامه سالانه عقب نمانیم.

از ابتدای سال جاری شاهد ثبت چندین رکورد در واحدهای احیا مستقیم فولاد مبارکه بودیم. به نظر شما چه عاملی در کسب این رکوردها مؤثر بوده است؟

علاوه بر نقش انرژی باید به عامل مهم مدیریت زمان در تولید و کمتر کردن زمان تعمیرات و توقفات اضطراری و در نتیجه افزایش ضریب آماده‌به‌کاری خطوط تولید اشاره کرد. به همین منظور با بازرسی‌های منظم و دقیق و همکاری همه مدیریت‌های ذی‌ربط و واحدهای خدمات و پشتیبانی، خطوط را برای تولید بهینه در شرایط سخت آماده‌ می‌کنیم.

در مورد رکوردهای به‌ثبت‌رسیده توضیح دهید.

چند سالی است که به لطف خداوند، ناحیه آهن‌سازی و به‌طور مشخص واحدهای احیا مستقیم روشن‌کننده چراغ رکوردها در سازمان هستند؛ به‌نحوی‌که روز اول فروردین سال 1403 میزان تولید در واحد احیا مستقیم شماره 2 به 9912 تن و میزان تولید در واحد احیا مستقیم شماره یک 17590 تن بود و درمجموع در این روز تولید مجموع واحدهای احیا مستقیم فولاد مبارکه به 27 هزار و 502 تن افزایش یافت. همچنین یک رکورد روزانه برای واحد احیا مستقیم شماره 2 و یک رکورد مجموع در ناحیه آهن‌سازی روز 11 فروردین به ثبت رسید که 9960 تن سهم واحد احیا مستقیم شماره 2 بود. در ادامه این رکوردشکنی‌ها روز 19 فروردین هم تولید واحد احیا مستقیم شماره 2 از مرز 10 هزار تن تولید آهن اسفنجی عبور کرد. نکته حائز اهمیت این است که تولید 10 هزار و 35 تن آهن اسفنجی با مشخصات فنی تجهیزات مگامدول‌های فولاد مبارکه یک رکورد روزانه بی‌سابقه در کشور به شمار می‌آید که دستاورد ارزشمندی برای صنعت فولاد کشور بوده است.

اهداف پیش‌بینی‌شده برای امسال در ناحیه آهن‌سازی چیست؟

در این واحد نیز همانند سایر نواحی سازمان پروژه‌های مهمی برای رفع گلوگاه‌ها، بهینه‌سازی‌ها، کاهش زمان تعمیرات، آماده‌سازی محوطه جدید ذخیره‌سازی، افزایش ظرفیت ریفورمر، استفاده از کاتالیست‌های بهبودیافته، انجام اصلاحات در نسوز کوره و بهینه‌سازی کولینگ تاورها در نظر گرفته شده است.

در راستای اجرای پروژه‌های مذکور با چالش خاصی هم مواجه خواهید بود؟

بله، در مسیر تولید و توسعه همواره چالش‌ها وجود دارند. از زمان تعریف تا اجرای پروژه باید چابکی مطلوبی داشته باشیم تا زمان اجرا کوتاه‌تر شود. اینکه بتوانیم بهترین مسیرها و راهکارها را برای اجرای هرچه سریع‌تر انتخاب کنیم از مهم‌ترین نکات است.

صحبت پایانی؟

من به تمامی همکاران در شرکت فولاد مبارکه و خاصه همکاران خود در ناحیه آهن‌سازی عرض تبریک و خداقوت دارم. به نظرم عوامل مختلفی در کسب رکوردهای شرکت مؤثرند که ازجمله آن‌ها می‌توان به حمایت‌های مدیریت ارشد سازمان، معاونان و مدیران همه بخش‌ها و تخصص و تعهد سرمایه‌های انسانی اشاره کرد. علاوه بر موارد یادشده نقش تأمین به‌موقع مواد اولیه، انرژی و قطعات یدکی باکیفیت از دیگر عوامل قابل‌تقدیری است که در حفظ آماده‌به‌کاری تجهیزات و ثبت رکوردها نقش بی‌بدیلی داشته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رئیس کل دادگستری استان سمنان منصوب شد
  • هدف‌گذاری ارزآوری ۵ میلیاردی از صادرات خدمات مهندسی آب و برق
  • قهرمان جهان کوراش مدال خود را به زندانیان جرائم غیر عمد اسفراین اهدا کرد
  • اهدای مدال برای رهایی
  • آیه ۴سوره صف، شعار محوری اتحاد مومنین در مقابل دشمن پس از عملیات
  • از ورزش پهلوانی به‌عنوان یک الگو حمایت می‌کنیم
  • رسیدن به بالاترین رکورد روزانه تولید آهن اسفنجی در مگامدول‌های احیا مستقیم فولاد مبارکه
  • فولاد مبارکه؛ رکورددار در تولید کمّی و کیفی
  • رهبری فرد: نه استقلال لیاقت قهرمانی دارد نه پرسپولیس، سبک تیم اوسمار «علی اکبری» است!
  • اتمام ساخت بزرگراه زابل زاهدان تا پایان سال ۱۴۰۳