Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها-وجود نقاط حادثه‌خیز در شهرها و محورهای مواصلاتی سبب تشدید تصادفات شده است که رفع این نقاط نیازمند تلاش مضاعف برای حفظ جان و مال مردم است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، استان قم با توجه به قرار گرفتن در محورهای مواصلاتی 17 استان و همچنین در شاهراه مواصلاتی کشور با تردد انواع خودروهای سبک و سنگین روبرو است و این امر سبب افزایش بار تصادفات در این محورها شده است، علاوه بر آن با توجه به وجود فزاینده  تردد موتورسیکلت در داخل شهر قم و هم‌چنین وجود نقاط حادثه‌خیز آمار تصادفات درون‌شهری هم نگران‌کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس راهور استان قم با بیان وجود 33 نقطه حادثه‌خیز در شهر گفت: 33 معبر حادثه‌خیز در شهر شناسایی‌شده است که این معابر عبارت‌اند از بلوار الغدیر، بلوار شهید حاج خداکرم، بلوار عمار یاسر، بلوار خلیج‌فارس، بلوار 15 خرداد، بلوار شهید سلیمانی، بلوار پیامبر اعظم، بلوار شهید دل آذر، بلوار 15 خرداد بلوار و خیابان امام خمینی است که باید برای کاهش حوادث و تصادفات اصلاح شوند.

سرهنگ غلامرضا صدفی افزود: بیش از 62 درصد از تصادفات شهری در همین محورهای حادثه‌خیز رخ می‌دهد که اگر تنها فقط 10 درصد آن برطرف شود بار تصادفات منجر به فوت را کاهش خواهد داد.

به گفته وی، برابر دستورالعمل سازمان‌دهی تابلوهای تبلیغاتی مصوب در شورای عالی هماهنگی ترافیک کشور کلیه تابلوهای تبلیغاتی مغایر با آئین‌نامه راهنمایی و رانندگی ظرف 3 ماه حذف و یا اصلاح خواهد شد.

این در شرایطی است که طبق برآوردها، استان قم جزء استان‌های زیان ده در زمینه خسارت‌های بیمه است و پرونده‌های ناشی از خسارت‌های بیمه‌نامه اتومبیل در صدر پرونده‌ها است و این زنگ هشداری برای مسئولان دستگاه‌های اجرایی و شهری است تا نسبت به اصلاح نقاط حادثه‌خیز استان و فرهنگ‌سازی در امر ترافیک عزم خود را جدی کنند.

قم جزء استان‌های زیان ده در حوزه خسارت‌های تصادفات

کارشناس حوزه بیمه وتصادفات در این زمینه اظهار داشت: 148 میلیارد تومان حق بیمه گرفتیم و 117 میلیارد تومان حق بیمه دادیم که از این مبلغ 104 میلیارد تومان آن تنها مرتبط به اتومبیل و خسارت‌های تصادف بوده یعنی حدود 95 درصد از کل خسارت‌ها به اتومبیل مرتبط است..

علی قطبی راوندی افزود: به دلیل آمار بالای تصادفات و قرار گرفتن استان قم در محور مواصلاتی 17 استان کشور و شاهراه مواصلاتی و هم‌چنین وجود موتورسیکلت در درون شهر قم آمار تصادف بالا است که در این زمینه بانک اطلاعاتی رانندگان پرخطر قمی در حال تدوین و به‌روزرسانی نهایی است که با راه‌اندازی این سامانه اطلاعات رانندگان پرخطر و حادثه‌آفرین قمی مشخص خواهد شد، همچنین سامانه‌ای با مشارکت دستگاه‌های متولی برای جلوگیری از کلاه‌برداری و صحنه‌سازی تصادفات در قم در حال تدوین است.

33درصد تصادفات استان زنجان در نقاط حادثه‌خیز رخ می‌دهدگزارش| چرا آمار تصادفات درون شهری در اردبیل بالاست؟تعداد متوفیان ناشی از تصادفات در استان کردستان 9 درصد افزایش یافت

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آمار بالای تصادف و حوادث ترافیکی در قم اضافه کرد: سال گذشته از 395 نفر فوتی تصادفات رانندگی قم، 195 نفر فوتی معادل 65 درصد خسارت‌ها را بیمه ایران متحمل شده که 42 نفر از آن‌ها را عابران پیاده تشکیل داده‌است، همچنین بیمه ایران برای 20 موتورسیکلت‌سوار فوت‌شده خسارت پرداخت کرده است.

راه‌اندازی سامانه شاهکار به زودی

مدیر شرکت بیمه ایران شعبه قم ادامه داد: اکثر تصادفات رخ‌داده در قم در حاشیه آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها بوده که بلوار مرجعیت قم  در سال 98 بیشترین میزان تصادفات و فوتی‌ها را داشت که با اصلاح نقاط حادثه‌خیز آن امسال میزان تصادفات در آن بشدت کاهش‌یافته است..

قطبی راوندی هم‌چنین از راه‌اندازی سامانه شاهکار خبر داد و افزود: از ابتدای آذرماه سامانه شاهکار برای مطابقت بین بیمه‌نامه و شماره ملی به‌ویژه در تصادفات راهنمایی و رانندگی راه‌اندازی خواهد شد .

وی با تأکید بر اینکه قرار است بانک اطلاع‌رسانی رانندگان پرخطر در آینده‌ای نزدیک به‌روزرسانی شود، اظهار داشت: بیشتر حوادث در حاشیه اتوبان‌ها و بزرگراه‌ها رخ می‌دهد و باید در این زمینه آسیب‌شناسی صورت گیرد.

انتهای پیام/454/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: رانندگان پرخطر نقاط حادثه خیز راه اندازی استان قم خسارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۲۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حریق منزل مسکونی در بلوار چراغچی اطفا شد 

به گزارش قدس خراسان به نقل از روابط عمومی آتش نشانی مشهد، آتشپاد سوم محمد اسلامی درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: شامگاه یکشنبه ۳ اردیبهشت ماه حادثه حریق یک منزل مسکونی به مرکز فرماندهی اعلام شد و بلافاصله آتش نشانان ایستگاه‌های ۱۲، ۲۸ و ۳۸ به محل حادثه واقع در بلوار چراغچی اعزام شدند.

افسر نگهبان آتش نشانی مشهد بیان کرد: این حریق در طبقه دوم یک منزل سه طبقه رخ داده بود و با توجه به اینکه ساکنین پس از وقوع حادثه از منزل خارج شده بودند، حریق خوشبختانه بدون خسارت جانی و مصدوم، با تلاش آتش نشانان اطفا شد.

وی با بیان اینکه علت حادثه در دست بررسی است، از شهروندان خواست به محض وقوع حادثه موضوع را از طریق سامانه تلفنی ۱۲۵ به آتش نشانی اعلام کنند.

دیگر خبرها

  • تاسیسات آب و فاضلاب ایلام خسارت دید
  • ۹۸ درصد رانندگان تبریز قانونمند هستند
  • اهتمام علوم پزشکی تبریز در کاهش حوادث ترافیکی از مسیرهای علمی
  • غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی طرحی مهم و موثر است
  • تداوم اجرای طرح غربالگری رانندگان پرخطر در آذربایجان‌شرقی
  • هوش مصنوعی به داد حیوانات در تصادفات جاده‌ای رسید
  • حریق منزل مسکونی در بلوار چراغچی اطفا شد 
  • توضیح درباره افزایش کرایه‌ها در سال جدید
  • ۱۰ هزار راننده تاکسی بیمه تامین اجتماعی ندارند
  • سازمان تاکسیرانی تهران پیگیر بیمه کردن رانندگان تاکسی