Web Analytics Made Easy - Statcounter

امانلگلدی ضمیر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: علاوه بر ممنوعیت برگزاری برنامه‌ها و همایش‌های تجمعی اشاره شده، فعالیت رستوران‌ها و کافه‌ها، برگزاری مراسم عروسی و عزاداری و نیز مولودی خوانی‌های ایام هفته وحدت طی یک هفته آینده در مراوه‌تپه بسیار محدود خواهد بود.

وی باتاکید برضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی توسط اقشار مختلف مردم مراوه‌تپه بویژه استفاده از ماسک، شستن دست‌ها با آب و صابون و رعایت فاصله اجتماعی، افزود: با متخلفانی که مصوبات جلسه ستاد مقابله با کرونا این شهرستان را رعایت نکنند، برخورد قضایی خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمیر اضافه کرد: درحال حاضر ۱۳ نفر از جمعیت ۶۷ هزار نفری مراوه‌تپه با علائم مشکوک به کرونا در مراکز درمانی شهرهای همجوار بستری هستند که امیدواریم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی طی یک هفته آینده از سوی مردم، وضعیت این شهرستان مرزی دوباره زرد و سفید شود.

درهمین پیوند مدیر شبکه بهداشت و درمان مراوه‌تپه نیز به خبرنگار ایرنا، گفت: مهمترین عامل در تبدیل وضعیت کرونایی این شهرستان مرزی از سفید به زرد و سپس به قرمز، برگزاری پرتعداد مراسم‌های عروسی و برخی مسابقات ورزشی در حاشیه آن با شروع ماه ربیع الاول بوده است.

منصور خوجملی افزود: در برگزاری این مراسم‌ها رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم کمرنگ بود و با توجه به وضعیت سفید مراوه‌تپه در بحث کرونا، ملزم کردن شرکت کنندگان جهت رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی نیز سخت بود.

وی ابراز امیدواری کرد که با تصویب برخی ممنوعیت‌ها و محدودیت‌ها برای برگزاری مراسم‌های تجمعی ازسوی ستاد مقابله با کرونا مراوه تپه، وضعیت قرمز این شهرستان مرزی در روزهای آینده دوباره سفید شود.

دکتر خوجملی همچنین گفت: طرح غربالگری شناسایی بیماران با علائم کرونا همچنان از سوی مراکز جامع سلامت و خانه‌های بهداشت مراوه‌تپه درحال انجام است.

به گزارش ایرنا، رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان هم دیروز شنبه ۱۰ آبان در جلسه ستاد مقابله با کرونا استان گفته بود که شهرستان‌های "گرگان، بندرگز، بندرترکمن، مینودشت، مراوه‌تپه و آزادشهر" در وضعیت قرمز و شهرهای "گنبدکاووس، گالیکش، کلاله و علی‌آباد کتول" در وضعیت نارنجی و "کردکوی، گمیشان، رامیان و آق‌قلا" هم در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.

عبدالرضا فاضل همچنین تعداد بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی گلستان را تا دیروز ۳۳۸ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۶۶ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه تحت مراقبت بوده و ۳۲ بیمار به دستگاه ونتیلاتور متصل هستند.

همچنین سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیز دیرو شنبه گفت: با فوت ۳۸۶ بیمار دیگر مبتلا به کرونا در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان بیماری کووید۱۹ در کشور به ۳۴ هزار و ۸۶۴ نفر رسید.

برچسب‌ها گنبدکاووس ویروس کرونا گلستان مراوه تپه پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس ویروس کرونا گلستان مراوه تپه گنبدکاووس ویروس کرونا گلستان مراوه تپه اخبار کنکور مراوه تپه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۳۲۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی وضعیت هوای قزوین تا پایان هفته

ایسنا/قزوین کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان قزوین گفت: برای امروز وزش بادهای نسبتاً شدید غربی را خواهیم داشت، مضاف بر اینکه برای امروز و فردا در پاره‌ای مناطق افزایش ابر و احتمال بارش‌های پراکنده و خفیف نیز پیش‌بینی شده است.

مریم بهروزی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: پدیده غالب روز گذشته ۷ فروردین ماه در سطح منطقه وزش بادهای نسبتاً شدید به‌ویژه برای مناطق غربی استان بود که سرعت وزش باد در آوج و سیردان به ۷۲ کیلومتر بر ساعت رسید.

وی ادامه داد: برای امروز ۸ فروردین ماه، همانند دیروز وزش بادهای نسبتاً شدید غربی را خواهیم داشت، مضاف بر اینکه با توجه به عبور موج حاصل از تراز میانی جو، برای امروز و فردا، ۸ و ۹ فروردین ماه، در پاره‌ای مناطق افزایش ابر و احتمال بارش‌های پراکنده و خفیف نیز پیش‌بینی شده است.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان قزوین خاطرنشان کرد: روز جمعه ۱۰ فروردین ماه، جو استان نسبتاً پایدار است و به لحاظ دمایی تا پایان هفته تغییرات محسوسی را نخواهیم داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • محدودیت‌های ترافیکی برگزاری مراسم احیاء شب‌های قدر
  • وضعیت آب و هوا در آستانه ۱۳ بدر | باران خواهیم داشت؟ +نقشه
  • برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی در اشکذر
  • برگزاری مراسم شب قدر در بیش از ۹۵ مسجد شهرستان بهار
  • وضعیت راه‌های کشور؛ممنوعیت تردد در جاده چالوس
  • گزارش|ممنوعیت استخدام رسمی در طول برنامه هفتم
  • پیشنهاد حذف ممنوعیت استخدام رسمی در برنامه هفتم
  • برگزاری مراسم احیای شبهای قدر در ۱۰۰ نقطه شهری و روستائی نهاوند
  • پیش‌بینی وضعیت هوای قزوین تا پایان هفته
  • رفع مشکل آب شرب رودسر تا ۳ ماه آینده