Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست استانداری خراسان جنوبی بیان کرد:به مدت ۱۰ روز شامل محدودیت‌های گروه شغلی دو، سه و چهار خواهند شد و سه شهرستان استان خراسان جنوبی در این فهرست هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا خراسان جنوبی، ناصر خوش خبر روز شنبه اظهار داشت: در مصوبات نشست امروز ستاد ملی کرونا، ۴۶ شهرستان‌ جدید نام برده شد که به مدت ۱۰ روز شامل محدودیت‌های گروه شغلی دو، سه و چهار خواهند شد و سه شهرستان استان خراسان جنوبی در این فهرست هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: براساس این مصوبه ستاد ملی مبارزه با کرونا، محدودیت‌های قبلی همچنان به قوت خود باقی است و قابل تمدید نیز خواهد بود.

رییس ستاد استانی مدیریت کرونا خراسان جنوبی تصریح کرد: در شهرستان‌هایی که امروز در فهرست محدودیت‌ها معرفی شده‌اند، ممنوعیت فعالیت گروه‌های شغلی سه و چهار شامل مدارس، دانشگاه‌ها، زبانسراها، کتابخانه‌ها، موزه‌ها، آرایشگاه‌ها، مصلاها، مساجد و سایر اماکن ایجاد می‌شود.

وی گفت: طبق این مصوبه برگزاری مراسم، همایش‌ها، فعالیت باشگاه‌های ورزشی، قهوه‌خانه‌ها، کافی شاپ‌ها و چایخانه‌ها نیز ممنوع است.

خوش خبر افزود: برخی فروشگاه‌ها شامل رده‌های شغلی ۲ از جمله پاساژها، مراکز خرید، مراکز تمرین و مسابقات ورزشی، قنادی‌ها، آبمیوه فروشی‌ها، مراکز تهیه و طبخ غذا، بنگاه‌های خرید و فروش خودرو، فروشگاه‌های لوازم خانگی، تزیینات داخلی ساختمان، عکاسی‌ها، مشاوران املاک،  فرش فروشی‌ها، فروشگاه‌های کیف و کفش، خیاطی‌ها، خراطی‌ها، مراکز فروش لوازم آرایشی و بهداشتی نیز شامل محدودیت‌های جدید می‌شوند.

وی بیان کرد: تمامی بخش‌های عمومی و غیر دولتی مکلفند اسامی بیماران مبتلا یا مشکوک به کرونا را در اختیار وزارت بهداشت قرار دهند.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا امروز پس از برگزاری چهل و دومین جلسه این ستاد که به ریاست رییس جمهوری برگزار شد، از اجرای محدودیت‌های جدید در ۲۵ مرکز استان و ۴۶ شهرستان دیگر براساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا خبر داد.

علیرضا رییسی ادامه داد: هفته گذشته ۴۳ شهرستان به علت قرار گرفتن در وضعیت بحرانی، در گروه‌های شغلی دو، سه و چهار با محدودیت مواجه شدند که برای یک هفته دیگر این محدودیت‌ها تمدید شد.

وی گفت: همچنین مقررات و محدودیت‌های سختگیرانه برای ۴۶ شهرستان جدید در رده‌های شغلی دو، سه و چهار اعمال می‌شود که با توجه به شرایط استان‌ها قابل تمدید است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در ۲۵ مرکز استان نیز محدودیت‌هایی را در گروه‌های شغلی سه و چهار از روز چهارشنبه به مدت ۱۰ روز خواهیم داشت که این مراکز استان‌ها شامل البرز، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، فارس، خوزستان، کردستان، اصفهان، قم، مرکزی، خراسان جنوبی، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، هرمزگان، یزد، لرستان، خراسان شمالی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، همدان، زنجان، سمنان، کرمان و تهران است.

خراسان جنوبی که اوایل شهریور امسال با افزایش بیماران تنفسی در این استان به وضعیت هشدار بازگشته بود، بیش از یک ماه و نیم است که جزو استان‌های در وضعیت قرمز قرار دارد.

پیش از این محدودیت‌های ۱۰ گانه که از سه هفته قبل به شهرهای با وضعیت قرمز خراسان جنوبی بازگشت، با تایید ستاد ملی مبارزه با کرونا یک هفته دیگر تا شانزدهم آبان ماه تمدید شد.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و براساس آخرین وضعیت مخاطره شیوع کرونا، هفت شهرستان‌ این استان از جمله بیرجند در وضعیت قرمز (خیلی پرخطر) و چهار شهرستان در وضعیت نارنجی (پرخطر) هستند.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ویروس تعطیلی بیرجند کرونا گروه های شغلی خراسان جنوبی محدودیت ها سه و چهار ستاد ملی شغلی دو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۳۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما خراسان شمالی، ناصر فخرموحدی در جلسه کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه‌گذاری خراسان‌شمالی افزود: این فرصت‌های شغلی با پرداخت تسهیلات در قالب تبصره ۱۸، تبصره ۱۶ و مشاغل خانگی در استان ایجاد شده است.
وی گفت: نظارت بر نحوه اجرای طرح‌ها و هزینه کرد تسهیلات پرداخت شده، بسیار حائز اهمیت است به گونه‌ای که شیوه نامه نظارت بر عملکرد طرح‌ها صادر شده است تا مورد رصد قرار گیرد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان شمالی بر راستی آزمایی طرح‌های اشتغال نیز تاکید و اضافه کرد: ایجاد شغل باید بتواند به معیشت و درآمد شهروندان کمک کند.
فخرموحدی با اشاره به اینکه بانک‌ها محدودیت‌های پرداخت تسهیلات را اعلام کنند، گفت: بانک‌ها باید موانع و محدودیت‌های موجود برای عدم پرداخت تسهیلات شناسایی و به شکل مکتوب اعلام کنند تا مراتب به شبکه بانکی اطلاع‌رسانی شود.
وی با بیان اینکه مشکلات بسیاری از واحد‌های تولیدی تنها مشکلات مالی نیست، خاطرنشان کرد: بسیاری از این واحد‌ها مشکلات مدیریتی و حقوقی نیز دارند که رفع موانع و فعال سازی مجدد آنها در سال جاری به صورت جدی دنبال خواهد شد.

دیگر خبرها

  • نمایش «واپسین نفس» به جشنواره سراسری تئاتر ایثار راه یافت
  • رتبه چهارم خراسان جنوبی در اجرای طرح مسطورا
  • ایجاد ۱۳ هزار فرصت شغلی مشاغل خانگی در خراسان‌شمالی
  • ایجاد چهار هزار و ۲۳۵ فرصت شغلی ویژه نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • ایجاد ۴۲۳۵ فرصت شغلی برای نیازمندان خراسان‌جنوبی
  • آتشکده نهبندان در صدر جدول بارندگی‌های خراسان جنوبی
  • بررسی درخواست تعداد ۲۴۱۳ متقاضیان مشاغل سخت و زیان آور
  • مدارس این دو شهر تعطیل شد
  • افزایش ۴۸ درصدی ایجاد اشتغال با راه اندازی تعاونی‌های جدید
  • ادامه فعالیت سامانه بارشی در بخش‌هایی از نیمه جنوبی