Web Analytics Made Easy - Statcounter

کابینه رژیم صهیونیستی که پس از انتخابات پارلمانی تحت عنوان یک کابینه اضطراری جهت مبارزه با ویروس کرونا و با حرف و حدیث‌های مختلفی تشکیل شد بر خلاف بهانه مطرح شده برای شکل گیری‌اش در کنترل و مدیریت همه گیری کرونا در سرزمین‌های اشغالی کاملا شکست خورده عمل کرد تا جاییکه خیابان‌های شهرهای مختلف فلسطین اشغالی ماه‌هاست شاهد اعتراضات گسترده علیه ناتوانی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی و کابینه او در کنترل ویروس کرونا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حالا با گذشت تقریبا ۷ ماه از تشکیل کابینه جدید رژیم صهیونیستی با توجه به این مشکلات و بحران‌های به وجود آمده بار دیگر کابینه این رژیم با خطر فروپاشی و متعاقبا انحلال پارلمان روبرو شده، روزنامه جروزالم پست دیشب گزارش داد که اولتیماتوم رهبران آبی‌سفید برای تصویب لایحه بودجه سال ۲۰۲۱ تا پایان ماه اکتبر (شنبه شب) توسط لیکود رد شده است.

طبق توافق بنی گانتس رهبر حزب آبی‌سفید و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی با نتانیاهو برای تشکیل کابینه قرار بود لایحه بودجه دو ساله این رژیم تصویب شود، اما لیکود به دنبال تصویب طرح یک ساله بودجه برای سال آینده است.

اکنون گانتس با اعضای حزب متبوع خود امروز طی جلسه‌ای دیدار خواهد کرد تا در خصوص دعواهای سیاسی ادامه دار با حزب لیکود تصمیمات لازم را اتخاذ کند. انتظار نمی‌رود که تصمیم قاطعی تا پس از انتخابات آمریکا در این خصوص از سوی حزب آبی‌سفید گرفته شود. گانتس در مورد ضرب الاجل تعیین شده به لیکود برای تصمیم گیری در مورد لایحه بودجه به روزنامه یدیعوت آحارونوت گفت: دو یا سه هفته اول ماه نوامبر، تاریخ دقیقی مشخص نکردیم. دیگر فقط اعلامیه نمی‌دهیم عمل هم می‌کنیم.     

گانتس پس از هفته‌ها اصرار و تهدید نسبت به اینکه لایحه بودجه باید تا پایان سال تصویب شود، اکنون تغییر موضع داده و گفته است: کابینه می‌تواند بودجه را در عرض دو سه هفته تصویب کند و سپس چهار هفته در کنست شور خواهد شد. می‌توانیم در قرائت اول (لایحه) را تصویب کنیم و در ماه ژانویه آن را تمام کنیم.

گابی اشکنازی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی و نفر دوم حزب آبی‌سفید نیز اذعان کرده بود که کابینه همیشه در حال جنگ است و خسارت بودن در کابینه بیشتر از نفع آن است، اگر تا پایان ماه اکتبر (۱۲ آبان) موضوع حل نشود هیچ امیدی برای ادامه نیست.

یوعز هندل وزیر ارتباطات رژیم صهیونیستی و یکی از اعضای حزب آبی‌سفید نیز دیروز (شنبه) گفت که فقط دو گزینه وجود دارد، تشکیل یک کابینه کاربردی یا انتخابات.

اکنون یائیر لاپید رهبر مخالفان به همراه حزبش یش عتید- تلم پیشنهادی را برای انحلال پارلمان ارائه کرده که چهارشنبه این هفته در کنست به رای گذاشته خواهد شد،  اما این طرح احتمالا به علت اینکه هنوز فاقد اکثریت آرا است شاید به رای گذاشته نشود، زیرا در صورت رای گیری شاید با شکست مواجه شود و تا شش ماه دیگر نتواند دوباره به رای گذاشته شود.

یسرائیل کاتس وزیر دارایی رژیم صهیونیستی و از اعضای ارشد حزب لیکود در مورد تصویب لایحه بودجه بیان کرد که حزب آبی‌سفید با سیاسی کاری بودجه را به تعویق می‌اندازد و اگر آنها بخواهند بجنگند انتخابات برگزار خواهد شد.

آوی نیسنکورن وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی و عضو حزب آبی‌سفید با حمله به مدیریت نتانیاهو در کنترل ویروس کرونا، تاکید کرد که کابینه کاربردی نیست، نمی‌توان وضعیت این چنینی را حفظ کرد و هر گزینه‌ای احتمال دارد. وی با اشاره به نتانیاهو اضافه کرد: وی عظمت بحران ویروس کرونا و بحران اقتصادی را درک نمی‌کند. اگر این شرایط ادامه پیدا کند گزینه‌های دیگر را بررسی می‌کنیم. اولین گزینه کابینه وحدت است، اما اگر کاربردی نداشته باشد نمی‌توانیم در آن بمانیم.

درحالیکه کابینه نتانیاهو تمرکز خود را در شرایط فعلی بر روی عادی سازی روابط با کشورهای عربی گذاشته است، رژیم صهیونیستی با خطر فروپاشی از درون مواجه است و چندی پیش برخی از مقامات امنیتی با توجه به ادامه اعتراضات هفتگی به ناکارآمدی کابینه فعلی نسبت به آشوب اجتماعی هشدار داده بودند.

درحالیکه خواست معترضان استعفای نتانیاهو از سمت خود است، دیوان عالی رژیم صهیونیستی اجازه تشکیل کابینه را به وی داد و با گذشت چندین ماه بار دیگر هفته گذشته برای مجبور کردن رهبر حزب لیکود به استعفا زمانیکه گانتس به در نوامبر ۲۰۲۱ به نخست وزیری رسید، باز هم تشکیل جلسه داد، اما نتیجه مشخصی را در برنداشت.

وضعیت اختلافات سیاسی بین احزاب رژیم صهیونیستی در برهه فعلی به نظر نسبت به زمان بحران تکرار انتخابات در سال گذشته بیشتر جلوه می‌کند، زیرا کابینه فعلی که غالبا از اعضای حزب آبی‌سفید و لیکود تشکیل شده با وجود شکاف عمیق تا پایان دوره خود دوام نخواهد آورد. اگر آبی‌سفید زیر بار طرح بودجه یک ساله حزب لیکود برود قطعا بعدها زخم مشکلات کهنه قدیمی سر باز خواهد کرد و در نهایت انتخابات مجدد یک گزینه بسیار احتمالی در کابینه تحت رهبری گانتس و نتانیاهو خواهد بود.

   

برچسب‌ها حزب « لیکود » رژیم صهیونیستی بنی گانتس بنیامین نتانیاهو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: حزب لیکود رژیم صهیونیستی بنی گانتس بنیامین نتانیاهو حزب لیکود رژیم صهیونیستی بنی گانتس بنیامین نتانیاهو اخبار کنکور رژیم صهیونیستی حزب آبی سفید لایحه بودجه ویروس کرونا حزب لیکود تا پایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۳۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله فسفری؛ روایت جنون صهیونیست‌ها + فیلم

بمب‌های فسفر سفید، ماده‌ای سمی هستند که فلز را نابود می‌کند، چه برسد به یک انسان و ریه‌های آن!

جنگنده‌های این رژیم که ید طولایی در بکارگیری فسفر سفید علیه غیرنظامیان دارد، بامداد امروز پنج‌شنبه (۳۰ فروردین) با گلوله‌های ممنوعه فسفر، اطراف شهرک «خیام» در جنوب لبنان را هدف قرار دادند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • حمله فسفری؛ روایت جنون صهیونیست‌ها + فیلم
  • بی اعتمادی وزیر کابینه صهیونیستی به نیرو‌های امنیتی این رژیم
  • یونیسف: ۱۴ هزار کودک فلسطینی کشته شدند
  • تشدید اختلافات میان اعضای کابینه جنگ رژیم صهیونیستی بر سر جنگ غزه
  • اعتراف رئیس اسبق ستاد کل ارتش اسرائیل به شکست در نوار غزه
  • ناامیدی رسانه‌های صهیونیستی از کابینه نتانیاهو + فیلم
  • انتقاد عضو ارشد کابینه جنگ رژیم صهیونیستی از ناتوانی ارتش اشغالگر در جنگ غزه
  • فوری | اسرائیل تصمیمش را درباره ایران گرفت
  • پایان نشست کابینه جنگ اسرائیل
  • فوری | کابینه جنگ اسرائیل تصمیمش را درباره ایران گرفت