Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهرداد گودرزوند چگینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با بیان اینکه استان گیلان در شاخص‌های توسعه‌ای برنامه ششم بسیار نسبت به متوسط کشوری عقب است، اظهار کرد: این عقب‌ماندگی‌ها در ورزش، بهداشت و درمان، صنعت، کشاورزی بیشتر دیده می‌شود و نشان می‌دهد خیلی نتوانسته‌ایم از ظرفیت‌های ملی در توسعه استان استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، یکی از نشانه‌هایی که حکایت از عقب‌ماندگی گیلان دارد را نداشتن پروژه‌های ملی در این استان دانست و افزود: استاندار مکلف است مدیران کل و فرمانداران را موظف به تدوین حداقل سه طرح ملی در هر شهرستان کند و این موضوع در نشسته‌ای مشترک با مسئولان استان گوشزد شده است.

عضو مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت با اشاره به فقدان طرح‌های ملی در اغلب شهرستان‌های استان، گفت: یقیناً اگر در هر شهرستان و هر منطقه‌ای حداقل سه طرح ملی تعریف شود جهت‌گیری‌ها به آن سمت حرکت می‌کند و نمایندگان مردم نیز برای احقاق همان طرح‌ها تلاش می‌کنند، این در حالی است که بسیاری از شهرستان‌ها حتی یک طرح ملی که دارای ردیف ملی باشد ندارند.

نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با گوشزد کردن تکلیف دولتمردان به آن‌ها، افزود: تعریف طرح‌ها ملی بر عهده دولت است و نباید نمایندگان ضعف مدیریتی موجود در دولت را برطرف کنند، طرح‌های ملی باید ایجاد شود و در پس آن نمایندگان تلاش کنند تا منابع ملی و توجه لازم دولت را به آن سمت گسیل دهند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و م محاسبات مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه سد دیورش ازجمله طرح‌هایی است که ردیف تعریف‌شده بودجه ندارد، خاطرنشان کرد: سد دیورش در حد یک طرح ملی است اما از منابع ملی برخوردار نبوده و تاکنون منابعی که در اختیار این سد قرارگرفته از منابع شهرستانی و استانی بوده است.

چگینی با ابراز نگرانی از وضعیت سدهای بزرگ در کشور به‌ویژه در رودبار، افزود: بسیاری از طرح‌ها در بخش‌های کشور نیز به همین روال مدیریت می‌شوند، طرح‌هایی که در دست اجرا هستند و ردیف بودجه ندارند.

وی با تأکید بر اینکه باید عزم همگانی برای پیشبرد پروژه‌های بزرگ وجود داشته باشد، بیان کرد: تمایل برخی از مدیران ما به سمت تعریف کردن طرح‌ها در مناطق و شهرستان‌ها به‌صورت ملی نیست و به نظر می‌رسد همگرایی لازم نیز در این جهت وجود ندارد.

انتهای پیام/۳۳۸۹/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی گیلان شاخص های توسعه بودجه چگینی رودبار طرح ملی طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۴۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی جداگانه لایحه کمک به اوکراین و اسرائیل در کنگره آمریکا

به گفته رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، بسته‌های کمکی به اوکراین، اسرائیل و تایوان، طی هفته جاری هر کدام به طور جداگانه مورد بررسی قرار خواهند گرفت، چراکه طبق ارزیابی‌ها، بعد از حمله تلافی جویانه ایران، تل آویو به کمک بیشتری از سوی واشنگتن نیاز دارد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری «اینترفکس»، "مایک جانسون"، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا  اعلام کرد که موضوع ارائه کمک‌های مضاعف به اوکراین در کنگره ایالات متحده در قالب یک بسته جداگانه ای بررسی خواهد شد.

جانسون بامداد امروز، سه شنبه، در صفحه خود در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت: «این هفته ما لوایح جداگانه‌ای را با فرآیند اصلاح ساختاری و مناسب بررسی خواهیم کرد. این بسته‌ها شامل اختصاص بودجه لازم برای ارائه کمک به اسرائیل، اوکراین و تایوان است که این بار هر کدام از آنها به طور جداگانه مورد بررسی قرار خواهند گرفت.»

نشریه پانچ‌بال (Punchbowl ) در این رابطه یادآور شده که نیاز به این روش برای تأمین بودجه مورد نیاز اسرائیل به دلیل حمله اخیر ایران است و مقامات تل آویو به بودجه بیشتری برای دفاع از  خود نیاز دارند و  به همین دلیل مجلس نمایندگان آمریکا بسته کمکی را تصویب نمی‌کند که در آن به اوکراین هم اشاره شود که در شرایط کنونی چندان مورد توجه نیست. 

این نشریه می‌نویسد: این تصمیم ممکن است نشان دهد که تمام امیدها برای کمک به اوکراین و فایده داشتن آن از بین رفته است. البته در عین حال جانسون به کاخ سفید اطمینان داده که به طور کامل از اوکراین حمایت خواهد کردد. با این حال، ارائه بسته کمکی به اوکراین و اسرائیل می‌تواند منجر به برکناری جانسون از قدرت شود. اگر جانسون موضوع بسته تصویب شده مجلس سنا که شامل بیش از 60 میلیارد دلار برای اوکراین است، را مطرح کند، احتمالاً به ارائه طرحی برای کناره گیری او از سمتش منجر شده و می تواند به پایان دوره ریاست او بر مجلس نمایندگان منجر شود.

روز گذشته مایک جانسون وعده داد که لایحه مربوط به کمک به اوکراین ممکن است هفته آینده در مجلس نمایندگان بررسی شود، اما اختلافات در حال ظهور بر سر ایحه دو حزبی می تواند از این امر جلوگیری کند.

پیش از این، پنتاگون اعلام کرد که حمایت از اوکراین یک سرمایه گذاری سودآور در آینده است که باید نتیجه دهد. علاوه بر این، سلست والاندر، مشاور وزیر دفاع آمریکا در امور امنیت بین‌الملل، گفت که اگر کنگره بسته کمکی جدید به اوکراین را تصویب کند، دولت ایالات متحده می‌تواند در آینده بسیار نزدیک، به معنای واقعی کلمه ظرف یک یا دو هفته، ارسال مهمات را آغاز کند. 

در  اواسط ماه مارس، کاخ سفید بودجه پیشنهادی خود را برای سال مالی 2025 منتشر کرد. دولت جو بایدن از کنگره خواست تا درخواست کمک 61.4 میلیارد دلاری به اوکراین را تایید کند. مجموع هزینه‌های دفاعی ایالات متحده در سال 2025 باید 850 میلیارد دلار باشد که 34 میلیارد دلار بیشتر از میزان تصویب شده در بودجه سال 2024 این کشور است.

درخواست کمیسیون اروپا از کنگره آمریکا برای حمایت از اوکراینبایدن برای کمک به اسرائیل دست به دامان رهبران کنگره شدبررسی لایحه بودجه حمایتی از اسرائیل در کنگره آمریکا

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه‌های ۲۰‌گانه دستگاه‌های اجرایی استان کرمان چیست؟
  • دستگاه‌ها نقش خود را در تحقق شعار سال تعریف کنند
  • یک باخت و یک تساوی نمایندگان فوتبال گیلان در لیگ دسته دوم فوتبال
  • ۱۰۰ درصد روستا‌های جنوب سیستان و بلوچستان از آب شرب بهره‌مند می‌شوند
  • قانون برنامه هفتم توسعه به زودی ابلاغ می‌شود
  • قانون برنامه هفتم توسعه به زودی ابلاغ خواهد شد
  • جذب و هزینه ۵۷ درصد از اعتبارات کمیته برنامه ریزی در شوط
  • منظور:‌ قانون برنامه هفتم توسعه به زودی به دولت ابلاغ می‌شود
  • بررسی جداگانه لایحه کمک به اوکراین و اسرائیل در کنگره آمریکا
  • ثبت زلزله شاخص در شهداد کرمان / رخداد ۱۰۵ زمین‌لرزه طی هفته گذشته