Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‬ گزارش‬ خبرنگار‬ مهر، علیرضا منادی سفیدان، رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی امروز در حاشیه برگزاری نهمین نشست از سلسله نشست‌های گفتگوی هفته با وزیر آموزش و پرورش و اعضای شورای معاونان و روسای ۷۶۰ منطقه که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد در جمع خبرنگاران در فضای مجازی گفت: یک ابتکار خوبی را وزیر آموزش و پرورش شروع کردند که گفتگوی هفته است و مسئولان دولتی و مسئولان سازمان ‏ها با ۷۰۰ تا ۸۰۰ مدیر آموزش و پرورش مستقیم صحبت می کنند و دغدغه ها شنیده می شود و ارتباط مستمری شکل‬ می‬ گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی‬ ادامه‬ داد: ‬ امروز بنده نیز میهمان این نشست بودم و حرف های خوبی شنیدیم. در آستانه فصل بودجه هستیم و تلاش می کنیم آموزش و پرورش بتواند هزینه هایش ‏را‬ تامین کند. از این حیث که شیوه آموزش نیز عوض شده میز نکاتی مطرح شد و همچنینی درباره اینکه موضوع اعمال مدرک دوم ‏فرهنگیان‬ در حکم آنها نیز در مجلس حل شد و موانعش برداشته شد و بحث رتبه بندی فرهنگیان که ان شالله لایحه‬ آن‬ به‬ مجلس‬ بیاید‬ و‬ بحث تقویت ‏دانش آموزان و حمایت اینترنتی که لازم هست و موارد دیگری بحث شد.

منادی سفیدان اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که تاکید شد این بود که از شورای سنجش و پذیرش‬ خواهش‬ کنیم‬ ‏که کنکور‬ امسال را برای دانش آموزان نظام قدیم تمدید کنند و ان شالله به سمتی برویم که نظام جدید ها به سمت کم رنگ شدن یا حذف کنکور بروند. مصوبه‌ای هم گرفته ایم که آزمون های کارشناسی ارشد بالای ۹۰ درصد برای رشته های کم رقابت حذف شود.

و‬ی‬ ‬ادامه داد: ‏بودجه ۱۴۰۰ اولین‬ بودجه قرن جدید است و ان‬ شالله تلاش کنیم به کیفیت بخشی به آموزش و افزایش دانش آموزان با کیفیت کمک ‏کند.

وی‬ درباره‬ تعیین تکلیف معلمان ورودی ۹۱‬ به‬ بعد‬ نیز‬ گفت: ما اعتقادی به جذب معلمان خارج از دانشگاه فرهنگیان نداریم ولی تا سال‬ ۹۱ معلمان‬ برای‬ تبدیل‬ وضعیت‬ تعیین تکلیف شده‬ بودند‬ ولی بعد از ۹۱‬ برای‬ برخی‬ معلمان‬ از‬ جمله‬ مربیان پیش دبستانی یا معلمانی‬ که‬ برون سپاری بودند این اتفاق نیفتاده و مشکلاتی دارند در حال حل آن هستیم که زحماتشان هدر نرود و ان شالله به زودی در کمیسیون مطرح ‏می شود و ببینیم چه کاری می توانیم بکنیم که آنها به حقشان برسند.

وی‬ در‬ پایان‬ گفت: ‬ البته دانشگاه فرهنگیان را معیار ‏محکمی برای ورود معلمان قرار می‬ دهیم و تلاش می کنیم بخشی از اینها برای آخرین بار طبق رماده ۲۸ ‏قانون دانشگاه فرهنگیان‬ که باید آزمونی بدهند و از مسیر کانال فرهنگیان آموزش ببینند تبدیل وضعیت شوند.

کد خبر 5061298 آزاده سهرابی

منبع: مهر

کلیدواژه: علیرضا منادی کنکور لایحه بودجه وزارت آموزش و پرورش ویروس کرونا هفته ناجا شورای شهر تهران وزارت آموزش و پرورش شهرداری تهران پلیس راهور گردشگری قوه قضاییه آیت الله سید ابراهیم رئیسی آلودگی هوا شهر تهران وضعیت راهها کمیته امداد امام خمینی شیوع کرونا آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۴۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم تلاش برای افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان

استاندار خوزستان گفت: با توجه به وضعیتی که در آموزش و پرورش داریم، معلمان، مدیران، دانش‌آموزان و خانواده‌ها در مدت باقیمانده سال تحصیلی دست در دست هم دهند و تلاش کنند معدل امتحانات نهایی پایه دهم تا دوازدهم رشد داشته باشد چون معدل این مقطع در تعیین رتبه‌های کنکور سراسری تأثیرگذار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، علی اکبر حسینی محراب امروز _دوشنبه سوم اردیبهشت_ در پایان نشست شورای آموزش و پرورش خوزستان در جمع رسانه‌ها اظهار کرد: با توجه به اینکه در آستانه هفته بزرگداشت مقام معلم هستیم در جلسه امروز موضوعات مربوط به انتخاب معلمان و مدارس نمونه مطرح شد.

وی افزود: این مناسبت فرصتی است که از زحمات معلمان و اساتید قدردانی کنیم، در سطح کشور نیز دیدار معلمان نمونه کشور با مقام معظم رهبری نیز برگزار خواهد شد.

استاندار خوزستان تصریح کرد: موضوع دیگری که مطرح شد در خصوص جهش تحصیلی بود، در این زمینه با توجه به وضعیتی که در آموزش و پرورش داریم معلمان، مدیران، دانش‌آموزان و خانواده‌ها در مدت باقی‌مانده سال تحصیلی دست در دست هم دهند و تلاش کنند معدل امتحانات نهایی پایه دهم تا دوازدهم رشد داشته باشد چون معدل این مقطع در تعیین رتبه‌های کنکور سراسری تأثیرگذار است.

حسینی محراب ادامه داد: موضوع دیگری که در نشست امروز مطرح شد نرم‌افزار شاد بود. با توجه به تکنولوژی‌های ارتباطی جدید چنین ابزارهایی می‌تواند در رفع اشکال دروس مختلف برای دانش‌آموزان و در نهایت در رقابت آزمون سراسری کمک شایانی داشته باشد.

وی اضافه کرد: در حوزه ساخت و ساز مراکز آموزشی گزارش ارائه شده توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس امیدوارکننده بود، امیدواریم سازمان برنامه و بودجه و دیگر دستگاه‌های متولی و همچنین خیرین مدرسه‌ساز نیز این مسیر را تسهیل نمایند.

استاندار خوزستان تاکید کرد: در خصوص کمبودهایی که در برخی مدارس استثنایی وجود دارد نیز مباحثی مطرح شد که برای رفع این موارد پیگیری لازم صورت می‌گیرد.

کد خبر 747041

دیگر خبرها

  • هیچ منعی برای ثبت‌نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • هیچ منع قانونی برای ثبت‌ نام دانشجومعلمان در طرح مسکن فرهنگیان وجود ندارد
  • آئین نامه مدرسه تراز سند تحول نهایی شد
  • گلایه داوطلبان از عدم فعالسازی گزینه ثبت نام آزمون ترمیم معدل در سایت مای مدیو
  • امضای تفاهنامه همکاری سازمان نظام پزشکی و آموزش و پرورش
  • تلاش برای ارتقای رتبه علمی آموزش در خوزستان
  • این دانش‌آموزان و طلاب از امسال بدون کنکور معلم می‌شوند
  • لزوم تلاش برای افزایش معدل امتحانات نهایی دانش‌آموزان
  • معلمان نظام فکری شهید مطهری را سرلوحه خود قرار دهند
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزش و پرورش به‌زودی