Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-19@08:09:19 GMT

ربات خودران با قابلیت حرکت روی سطوح ناهموار

تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۲۴۶۹۴

ربات خودران با قابلیت حرکت روی سطوح ناهموار

محققان سوئیسی رباتی خودران ساخته‌اند که می‌تواند روی انواع سطوح ناهموار حرکت کند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری برنا؛ محققان شرکت «روبوتیک سیستمز لب» سوئیس رباتی خودران ساخته‌اند که می‌تواند روی همه نوع سطحی حرکت کند.

این ربات که «اِنی‌مَل» نام دارد،‌ طبق گفته سازندگان اولین ربات خودران جهان محسوب می‌شود و برای مأموریت‌های خودران و مستقل در محیط‌های چالش‌برانگیز ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ربات قادر است روی انواع سطوح ناهموار حرکت کرده و بالا برود. این عمل از طریق سنسورهای لیزری و دوربین‌های نصب‌شده روی آن انجام می‌شود. درنتیجه از طریق این موارد،‌ ربات به‌طور پیوسته نقشه اطراف خود را ایجاد می‌کند و مکان خود را تشخیص می‌دهد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ربات سطوح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۴۶۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربات امدادگر به کمک مصدومان زیرآوار می‌آید

محمد رفیعی، مربی و سرپرست لیگ های دانش آموزی هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اظهار کرد: در سال گذشته بیشترین عنوان مقام قهرمانی در مسابقات کشوری کسب کنیم، همچنین در دو سال گذشته تنها تیم از ایران بودیم که در بخش اصلی مسابقات ربوکاپ جهانی کسب افتخار کنیم و در فرانسه رتبه سوم جهانی، در دو سال قبل افتخار جهانی در تایلند را به دست آوردیم و در مسابقات قهرمانی ایران مقامات زیادی هم کسب کرده ایم.

وی افزود: ربات امدادگر را ساختیم که شبیه سازی شده از ربات امدادگر واقعی است و در فضای باز حرکت کرده و از موانع و آوار عبور می کند و با شناسایی مصدومان، امدادرسانی انجام می دهد.

رفیعی تصریح کرد: از حدود ۱۷ سال گذشته در مسیر ساخت ربات فعالیت داشته ام و نزدیک ۴ سال است که به دانش آموزان در این عرصه در ساعات بسیار طولانی آموزش می دهم و کاملا هم به کار مسلط هستند.

مربی و سرپرست لیگ های دانش آموزی هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران گفت: برای ساخت ربات امدادگر در سال جاری اسپانسر داشتیم که دکتر عطاریان بسیار ما را کمک مالی کردند، اما اگر رباتی قصد شرکت در مسابقات و کسب رتبه های جهانی را داشته باشد، حداقل نیازمند حدود ۷۰ تا ۸۰ میلیون تومان احتیاج دارد، در همین مسابقات تیم هایی هم حضور دارند که به صورت شخصی ۲۰۰تا ۳۰۰ میلیون تومان هزینه کرده اند.

رفیعی بیان کرد: از دانشگاه آزاد اسلامی درخواست داریم که از تیم ما به عنوان تیم قهرمان جهانی حمایت مالی بیشتری داشته و مشوق باشند.

به گزارش آنا، هجدهمین دوره مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد ایران با محور باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی و همکاری واحد علوم و تحقیقات و کمیته ملی ربوکاپ ایران از چهارشنبه ۲۹ فروردین آغاز می‌شود و تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت. 

براساس این گزارش از مهم‌ترین اهداف این مسابقه آشنایی دانشجویان و دانش‌آموزان با مباحث تئوری و عملی هوش مصنوعی و علم رباتیک و تجاری‌سازی ربات‌های ساخته شده از سوی تیم‌هاست.

این دوره از مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران با شعار «یادگیری، آینده درخشان» در دو بخش دانشجویی و دانش‌آموزی به میزبانی واحد علوم و تحقیقات برگزار می‌شود. دبیرخانه هجدهمین دوره مسابقات بین المللی ربوکاپ آزاد ایران در قالب کمیته‌های علمی و فنی، اجرایی و پشتیبانی، تبلیغات و اطلاع‌رسانی، فعالیت می‌کند.

بیش از ۴۰۰ تیم از مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی و خارج از این دانشگاه جهت حضور در این رویداد ملی و بین‌المللی اعلام آمادگی کرده و در ۱۳ لیگ تخصصی با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

شرکت کنندگان در هجدهمین دوره مسابقات ملی ربوکاپ آزاد ایران در لیگ‌های فوتبالیست دانش‌آموزی، امدادگر دانش‌آموزی لاین، امدادگر دانش‌آموزی ماز، نمایش ربات‌های دانش‌آموزی، ساخت و طراحی، دمو دانش‌آموزی، دمو دانشجویی، شبیه‌سازی فوتبالیست دو بعدی، شبیه‌ساز امدادگر دانش‌آموزی، شبیه‌ساز فوتبالیست دانش‌آموزی، سرویس‌رسان در کار، خودرو خودران و پرنده به رقابت می‌پردازند.
براساس این گزارش، در این مسابقه دو تیم از واحد علوم و تحقیقات در لیگ‌های سرویس رسان در کار و شبیه‌ساز فوتبالیست دو بعدی حضور دارند.

انتهای پیام/

نادیا عابد

دیگر خبرها

  • ساخت ربات فروشگاهی
  • ربات امدادگر به کمک مصدومان زیرآوار می‌آید
  • نسخه قدرتمندتر ربات انسان‌نمای «اطلس» معرفی شد
  • صد و پنجاه و دومین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • جزئیات مسابقات لیگ ربات‌های خودرو خودران در هجدهمین دوره ربوکاپ آزاد ایران
  • جزئیات مسابقات لیگ ربات‌های صنعتی در هجدهمین دوره ربوکاپ آزاد ایران
  • جزئیات مسابقات لیگ ربات‌های پرنده در هجدهمین دوره ربوکاپ آزاد ایران
  • هوش مصنوعی پشت فرمان صنعت خودرو می‌ نشیند!
  • تماس با کپک کشنده است؟
  • تماس با کپک چه خطراتی برای سلامتی دارد؟