Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده ناجا گفت: سیستان و بلوچستان در ردیف استان های با ثبات کشور از نظر امنیتی قرار دارد و مصداق وحدت اسلامی است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، سردار حسین اشتری، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در آئین تودیع و معارفه فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان که صبح امروز با حضور جمعی از مسئولان کشوری و لشکری برگزار شد، با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک ولادت پیامبر مهربانی (ص) و امام صادق (ع) و محکوم کردن هتک حرمت و بی احترامی به ساحت نبی مکرم اسلام (ص)، بیان کرد: به لطف خداوند و با همت دلسوختگان اسلام، حرکتی که لازم است صورت می گیرد و رئیس جمهور فرانسه حتما سزای اعمال خودش را خواهد دید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان این که کسانی که دم از آزادی و حقوق بشر می زنند، به هیچ عنوان معتقد به آزادی و حقوق بشر نیستند، ادامه داد: بیشترین ظلم از سوی کشورهای مستکبر انجام می شود، چنان شعار آزادی سر می دهند که که کسانی که اطلاع ندارند، احساس کنند فقط این ها به فکر مردم هستند، در صورتی که مردم مسلمان و غیر مسلمان به تمام ادیان احترام می گذارند، اما آن ها مسیری می روند سراسر بغض و کینه به پیامبر (ص) و اسلام است که به طور قطع سزای اعمالشان را خواهند دید.

وحدت؛ یکی از دلایل موفقیت سیستان و بلوچستان

اشتری افزود: یکی از دلایل موفقیت سیستان و بلوچستان، هماهنگی و همدلی بین مردم و مسئولان و همچنین شیعه و سنی است، مصداق وحدت را در این استان می توان به نظاره نشست، خیلی ها به دنبال این بودند که به این وحدت خدشه وارد کنند، اما با وجود رزمندگانی که کنار هم در مقابل دشمنان ایستاند و خون شیعه و سنی در برابر دشمن واحد کنار هم ریخت، بیانگر این وحدت است.

وی با بیان این که هیچ کس دل سوخته مردم این استان نیست،چراکه دشمنان به دنبال اهداف و زورگویی خودشان هستند، گفت: امنیت بسیار خوبی را در این خطه داریم و به برکت همدلی و وحدت و تدابیر مقام معظم رهبری، سیستان و بلوچستان یکی از استان های با ثبات کشور از نظر امنیتی است و همه شاخص های آن رو به بهبودی پیش می رود و در وضعیت خوبی قرار دارد.

فرمانده ناجا اذعان کرد: نیروی انتظامی همه جا حضور دارد و هیچ زمانی نیست که تعطیل باشد، این چشم بیدار باعث می شود که دشمن نتواند سوء استفاده و طمع کند که در صورت طمع با پشتیبانی نیروهای مسلح سرکوب می شود.
 
نیروهای مسلح زینت و افتخار کشور

وی افزود: نیروهای مسلح و بسیج زینت و باعث افتخار کشور و از مردم و برای مردم هستند که هیچ جای دنیا این گونه نیست، در روزهایی که گرفتار ویروس منحوس کرونا هستیم، این نیروها با لبیک گویی به فرمایشات رهبری با هر تجهیزاتی که داشتند، در کنار مردم آمدند.

اشتری تصریح کرد: وقتی ناو آمریکایی هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی را هدف قرار می‌دهد به او مدال می‌دهند، اما اگر مامور ایران اسلامی جایی اقدامی انجام دهد و خلاف باشد، محکوم می شود، در حالی که در دنیا این گونه نیست، چون نیروی های مسلح این کشور از دل مردم هستند، آن ها تافته جدا بافته نیستند، باید مردم بیشتر قدرشناس باشند، چراکه این نیروها جان خود را در طبق اخلاص قرار دادند که در هیچ جایی وجود ندارد.


فرمانده ناجا اذعان کرد: سیستان و بلوچستان الگوی اتحاد برای جهان اسلام محسوب می شود و نیروی انتظامی افتخار می کند که در این حوزه فعالیت های خوبی داشته است، در خصوص این استان وظیفه داریم که پشتیبانی از این خطه را اولویت دهیم، از نظر منابع محدودیت هایی داریم اما در تخصیص آن نگاه اولمان به سیستان و بلوچستان است.

وی خاطرنشان کرد: پیام رهبر انقلاب به مناسبت هفته نیروی انتظامی جان تازه ای به ناجا بخشید، طبق فرموده ایشان باید نیروهای مسلح اقتدار و مهربانی را با هم داشته باشند و این مهم را باید سرلوحه کارهایمان قرار دهیم.

به گفته اشتری؛ سردار محمد قنبری، فرمانده سابق نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان فرمانده میدانی بود و همیشه در عرصه‌های حساس کف میدان حضور داشت و همین امر در کنار تلاش شبانه‌روزی عامل موفقیت وی در عرصه تامین امنیت استان شد و امروز با یک کارنامه درخشان از این جایگاه به پایتخت عزیمت می‌کنند.

وی ادامه داد: سردار طاهری فرمانده جدید انتظامی سیستان و بلوچستان هم با توجه به اینکه تجربه و تسلط کافی به مسائل این استان دارد، باید تلاش کند که شاخص‌های امنیتی استان را روز به روز بهبود یابد.
 
شاخص های امنیت سیستان و بلوچستان رو به رشد است

آیت الله مصطفی محامی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم بیان کرد: شاخص های امنیت در سیستان و بلوچستان رو به رشد است که این اقدام ها و پشتیبانی فرمانده ناجا از این خطه جای تقدیر دارد.

وی ادامه داد: کار نیروی انتظامی با توجه به تعدد و تنوع فعالیت ها، به دلیل گستردگی استان و موقعیت جغرفیایی و هم مرزی با کشورهای مختلف و توطئه های دشمنان در آن سوی مرزها برای ایجاد ناامنی در کشور تلاش می کنند، بسیار سخت و نیازمند تلاش فراوان است که این مهم به خوبی انجام شده و مردم این امنیت را به خوبی احساس می کنند.

نیروی انتظامی؛ از مردم و برای مردم

آیت الله عباسعلی سلیمانی، نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری، نیز با اشاره به شیوه های زندگی پیامبرگرامی اسلام (ص) که از مردم، برای مردم و با مردم بود، بیان کرد:  این سه خصلت در نیروی انتظامی مشاهده می شود، درست است، برخی خدمات ناجا را به درستی درک نمی کنند، ولی در جامعه و کشور به خوبی می توان دید که خدمات این نیرو فقط برای مردم و خدمت رسانی مطلوب به آنان است.

وی با بیان اینکه امنیت امروز در همه نقاط کشور حاصل زحمات کارکنان مجاهد و خدوم ناجا در سراسر استان و کشور است، افزود: با وجود توطئه های دشمنان انقلاب ایران اسلامی با اتحاد و همبستگی بین مردم و نیروی های مسلح این توطئه ها نقش بر آب شده است و نتوانسته اند بین نیروهای نظامی و انتظامی که چیزی جزء دغدغه امنیت کشور ندارند، تفرقه بیندازند.

سلیمانی بااشاره به خدمات رسانی مطلوب نیروی انتظامی در تامین نظم و امنیت کشور، گفت: به برکت جمهوری اسلامی ایران همه مسئولان در مسئولیت خود مصدر خدمت رسانی به مردم هستند.

کاهش 43 درصدی آمار شهدا در سیستان و بلوچستان

سردار محمد قنبری، رئیس پلیس آگاهی کشور و فرمانده سابق نیروی انتظامی سیستان و بلوچستان در این آیین گفت: طی سه سال گذشته در سایه تدابیر و پشتیبانی ها، کاهش هفت درصدی مجموع  سرقت ها، 37 درصدی سرقت های مسلحانه و 30 درصدی جرائم عنف در سیستان و بلوچستان رقم خورده است.

وی با اشاره به ایجاد امنیت کامل در تمامی راه های مواصلاتی استان، ادامه داد: به صفر رسیدن آمار راهزنی، کشف 500 تن مواد مخدر، جلوگیری از تعرض عوامل ضد انقلاب در آسیب رساندن به نیروهای تحت امر، کاهش 43 درصدی آمار شهدا و 36 درصدی آمار مجروحان با وجود بیش از سه هزار عملیات مسلحانه علیه معاندان، اشرار و قاچاقچیان گوشه ای از فعالیت های نیروی انتظامی در سیستان و بلوچستان است.

رتبه اول سیستان و بلوچستان در اکثر شاخص های امنیتی

احمدعلی موهبتی، استاندار سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم بیان کرد: با توجه به تمامی کمبود تجهیزات و امکانات، مشکلات عدیده و بحران های ویژه ای که در حوزه ماموریت نیروی های انتظامی به ویژه در سیستان و بلوچستان به دلیل وجود گروه های معاند در آن سوی مرز و اقدام های ضد امنیتی آن ها، فرماندهی انتظامی این استان به خوبی توانسته است در راستای ارتقای امنیت اقدام کند.

وی ادامه داد: با توجه به اقدام های انجام شده سیستان و بلوچستان در بسیاری از شاخص های امنیتی رتبه اول را در کشور به خود اختصاص داده است.
 
معرفی فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان

بر اساس این گزارش، در این مراسم از خدمات سردار محمد قنبری فرمانده سابق انتظامی سیستان و بلوچستان تقدیر و سردار احمد طاهری با عطای حکمی از سوی فرمانده انتظامی کشور به عنوان فرمانده انتظامی این استان معرفی شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: انتظامی سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان سیستان و بلوچستان فرمانده انتظامی شاخص های امنیت نیروی انتظامی نیروهای مسلح فرمانده ناجا مردم هستند برای مردم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۵۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سردار رادان: تا ۲ سال آینده فشار معیشتی از روی کارکنان انتظامی برداشته می‌شود

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: تلاش می‌شود تا ۲ سال آینده فشار معیشت به خصوص تامین مسکن بر کارکنان انتظامی برداشته شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سردار احمد رضا رادان عصر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان و انتخاب وی به عنوان نماینده مردم تهران در مجلس خبرگان رهبری اظهار داشت: سبب افتخار است که نسبت به مقوله امنیت انتظامی و نظامی شناخت و تسلط کافی و جامع دارید که این موضوع عامل انگیزه و هدایت همکاران ما در مجموعه انتظامی استان بوشهر است.

فرمانده کل انتظامی کشور اضافه کرد: خوشبختانه همانند سال‌های 1401 و 1402 با همراهی و همکاری بسیج، سپاه و ‌نیروهای مردمی اهداف، آرزو و تلاش جبهه استکبار و معاندین که قصد شعله‌ور کردن و خدشه‌دار کردن امنیت کشور را داشتند، با دعای خیر خانواده شهدا، مردم و لطف خداوند، همکاران ما در این جبهه خوش درخشیدند و تلاش دشمن را ناکام گذاشتند.

سردار رادان با اشاره به اینکه در یک سال گذشته فرماندهی انتظامی کشور 90 شهید در مسیر امنیت تقدیم کرده است، خاطرنشان کرد: برای نمونه دیشب درحالی که مردم روزه‌دار در حال افطار بودند یکی از همکاران خدوم انتظامی در استان سیستان بلوچستان در راستای تامین امنیت این مرز و بوم شهید شد؛ برقراری امنیت هزینه دارد.

وی با بیان اینکه مردم استان بوشهر در طول تاریخ و انقلاب اسلامی، مردمی مبارز و در حماسه‌های مختلف در صحنه بوده‌اند اضافه کرد: استان بوشهر دارای موقعیت استراتژیک‌ است که از یک طرف قطب انرژی و اقتصادی کشور و از سوی دیگر به علت شرایط جغرافیایی مرزهای طولانی دریایی در خلیج فارس باعث شده است که قاچاقچیان و افراد سودجو با قاچاق کالا به اقتصاد و تولید کشور خسارت وارد کنند و حوادث زیادی را رقم بزنند که در این زمینه انتظامی و مرزبانی خوب درخشیده‌اند.

فرمانده کل انتظامی جمهوری اسلامی با اشاره به مشکلات در حوزه مسکن کارکنان انتظامی استان بوشهر گفت: همکاران با توجه به شرایط اقتصادی باید بخش عمده‌ای از ‌حقوق خود را صرف هزینه اجاره مسکن کنند.

سردار رادان ادامه داد: خوشبختانه برنامه نهضت تامین منازل سازمانی در استان بوشهر همزمان با  سراسر کشور به مرحله اجرا گذاشته شد و این استان در اولویت است و تلاش می‌شود تا 2 سال آینده فشار معیشت به خصوص تامین مسکن بر کارکنان انتظامی برداشته شود.

وی با اشاره به مأموریت پلیس در نوروز و بهار قرآن و طبیعت گفت: همه سعی و تلاش پلیس خدمتگزار بر این است نوروز 1403 و بهار قرآن و طبیعت در زیر چتر آرامش و امنیت برای همگان سپری شود.

نیروی انتظامی در شرایط مطلوب قرار دارد

امام جمعه بوشهر هم با بیان اینکه حوزه امنیت یک مقوله فوق‌العاده راهبردی است اظهار داشت: این مهم از ارکان استراتژیک مدیریت جامعه در جهان محسوب می‌شود.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری امنیت را زمینه‌ساز آفرینش تمدن و توسعه دانست و تصریح کرد: بدون امنیت هیچ پیشرفت و توسعه‌ای در جامعه رقم نمی‌خورد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر با بیان اینکه دشمنان از جمله استکبار، صهیونیست بین‌الملل در این اندیشه هستند که امنیت ایران را دچار بحران کنند و در پرتو تخریب امنیت دست به اقدامات خاصی بزنند گفت: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون توطئه دشمنان به شکست انجامید و  نهاهای امنیتی و انتظامی حماسه‌ای از اقتدار ایران و امنیت پایدار آفریدند و هر هفته در راه برقراری امنیت پایدار ایران اسلامی شهدای تقدیم می‌کند.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در ستاد، صف و حوزه سخت و نرم‌افزاری و بر اساس دانش مدیریت امنیت در شرایط مطلوب قرار دارد اضافه کرد: نیروی فراجا در شرایط توطئه دشمنان با حماسه‌آفرینی اقتدار امنیتی ایران رقم زده است و با هدایت‌های مقام معظم رهبری و تلاش مجموعه فراجا در شرایط پایدار و ارتقا سطح امنیت قرار داریم.

صفایی بوشهری اضافه کرد: با توسعه مراکز آموزش عالی، آموزش ضمن خدمت در عرصه بصیریت و معنویت، و مجاهدت نیروی انتظامی توطئه‌های دشمنان خنثی می‌شود.

امام جمعه بوشهر با قدردانی از تلاش نیروی انتظامی و مرزبانی استان بوشهر گفت: شاخص‌های امنیت استان بوشهر بسیار بالا است و امنیت پایدار در این استان با همکاری و مشارکت نیروی انتظامی و همدلی مردم برقرار است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر ویژگی این استان در ابعاد گوناگون را برشمرد و اضافه کرد: استان بوشهر پایتخت انرژی ایران است و از ظرفیت فوق‌العاده‌ای در عرصه نفت، گاز، پتروشیمی، تولید محصولات کشاورزی، آبزیان، و تجارت دریایی برخوردار است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان بوشهر ضریب امنیتی استان را فوق‌العاده بالا دانست و با بیان اینکه یک همبستگی و همراهی بین مسئولان، فرماندهان نیروهای مسلح، روحانیت و اقشار مختلف مردم برقرار است اضافه کرد: توجه ویژه ملی و بین‌المللی به استان بوشهر است که با تعامل و مدیریت بحران مسائل پشت سرگذاشته می‌شود.

صفایی بوشهری، بوشهر را استان حماسه، اقتدار مبارزات ضداستعماری و استکباری دانست و اضافه کرد: مردم تحت فرامین مقام معظم رهبری هستند و همواره بر اساس اندیشه‌های معظم‌له برنامه‌ریزی می‌شود.

وی فعالیت نیروی انتظامی را در خط و مسیر شهدا و اهل بیت علیه‌السلام دانست و بیان کرد: نیروی انتظامی نزد مردم از جایگاه مهم و فوق‌العاده برخوردار است.

انتهای پیام/190

دیگر خبرها

  • عکسی از فرمانده بلندپایه ارتش در مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • معین الدین سعیدی: در سیستان و بلوچستان تجزیه‌طلب نداریم
  • احیای حقوق عامه تبدیل به مطالبه مردمی شده است
  • سردار رادان: فشار معیشت و مسکن از روی کارکنان انتظامی برداشته می‌شود
  • سردار رادان: تا ۲ سال آینده فشار معیشتی از روی کارکنان انتظامی برداشته می‌شود
  • تشکیل ۲۴ پرونده علیه مدیرانی که در انجام وظیفه خود کوتاهی کرده‌اند
  • عواید حاصل از کشف و ضبط سوخت قاچاق به مرزنشینان تعلق می‌گیرد
  • خدمات سلامت روان در مناطق سیل‌زده | یک بیماری جدی در جنوب شرق کشور داریم
  • افزایش ناصحیح حقوق کارگران سبب ایجاد ناهنجاری‌های اجتماعی و امنیتی می‌شود
  • کشف ۲۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در سیستان و بلوچستان