Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید سجاد ملایری, دادستان عمومی و انقلاب اسلام آبادغرب با اشاره به افزایش کلاهبرداری‌های تلفنی و اینترنتی در شهرستان، نسبت به لزوم مراقبت و آگاهی بخشی مردم در برابر کلاهبرداران هشدار داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سید سجاد ملایری در گفتگو با اسلام آباد خبر، اظهار داشت: مردم باید مراقب باشند که اگر شخصی تلفن خود را بعنوان یک مرجع مجاز معرفی کرده و اعلام کند که برنده جوایز خاصی شده اید و از شما خواست که مبلغی را برای هزینه های پستی ارسال و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. برایشان کارت به کارت کنید، شک نکنید که طرف قصد کلاهبرداری دارد.

وی افزود: کلاهبرداران و مجرمان از روش های مختلفی نظیر، برنده شدن در برنامه‌های تلویزیونی و رادیویی یا قرعه‌کشی‌های مختلف برای فریب شهروندان استفاده می کنند و با برقراری تماس‌ تلفنی از شخص مورد نظر رمز عبور لازم برای ورود به اینترنت بانک را دریافت یا با کشاندن آنها پای دستگاه عابربانک در نهایت اقدام به برداشت مبالغی از حساب افراد می‌کنند.

دادستان شهرستان اسلام آباد غرب هشدار داد: مردم خیلی مراقب باشند چون به همان اندازه که استفاده از کارت بانکی افزایش یافته، متاسفانه سوءاستفاده از کارت بانکی نیز زیاد شده است، لذا اگر می خواهید به کسی شماره کارت یا شماره حساب بانکی بدهید، هرگز عکس کارت بانکی تان را نفرستید، چون از طریق شماره CVV ، شماره کارت و تاریخ انتقضاء فقط در 6 ثانیه تنها با استفاده از لپ تاپ و اتصال به اینترنت کارت بانکی شما را هک می کنند و در اصطلاح عمل فیشینگ یا تخلیه حساب از شما انجام می گیرد.

وی عنوان کرد: پرونده های قضایی فراوانی به این سبک و سیاق در دستگاه قضایی موجود است لذا از آنجایی که کشف و ردیابی این موارد زمانبر است، مردم باید آگاهی خود را بالا ببرند و دقت نظر داشته باشند و اطلاعات کارت بانکی و رمز اول و دوم خود را در اختیار کسی قرار ندهند تا به دام هکر ها و کلاهبرداران اینترنتی نیفتند و اموالشان به یغما نرود.

وی همچنین توصیه کرد: به پیامک های مشکوک مبنی بر برنده شدن در قرعه کشی های موسسات مالی و سفرهای زیارتی توجه نکنید، رمز کارت را به هیچ وجه بر روی کارت درج نکنید و در هنگام خرید از فروشگاه های معتبر خرید کنید و حتما خودتان کارت بکشید و فروشگاه ها موظفند دستگاه های POS را در دسترس مشتریان قرار دهند تا شخصا" کارت بکشند.

 

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: کارت بانکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۵۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت

به گزارش همشهری آنلاین،‌ علیرضا غفاری سربازرس اداره مبارزه پولشویی بانک مرکزی در ارتباط زنده با بخش خبر سیما گفت: سقف تراکنش غیر حضوری شبکه بانکی از ۱۰۰ میلیون روزانه به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

وی گفت: به موجب ابلاغیه امروز بانک مرکزی به شبکه بانکی،‌ سقف انتقال پول و تراکنش با اینترنت بانک و همراه بانک در ماه برای فرد حقیقی به یک میلیارد تومان افزایش یافت. همچنین تراکنش های خرید با ابزارهای پذیرش و پوزها و IPG ها و تراکنش غیر حضوری از ۱۰۰ میلیون به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت.

سربازرس اداره مبارزه با پولشویی بانک مرکزی تصریح کرد طبق بخشنامه امروز بانک مرکزی،‌ نقل و انتقال وجوه بیش از ۲۰۰ میلیون تومان تاکنون نیاز به ارائه مدارک ومستندات داشت که این آستانه هم به ۴۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است و تا ۴۰۰ میلیون نیاز به مستندات نیست و مازاد بر آن باید با ارائه مستندات و مدارک باشد.

سقف برداشت از خودپرداز بانک بطور روزانه ۲۰۰ هزار تومان از هر کارت و سقف انتقال وجه کارت به کارت با دستگاه خودپرداز بانک ۱۰ میلیون تومان در روز است.

کد خبر 846725 منبع: فارس برچسب‌ها خبر مهم بانک بانک مرکزی

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری قاتل برای پرداخت دیه میلیاردی | سرنوشت قاتلی که رویای آزادی در سر دارد
  • سقف تراکنش غیرحضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • سقف تراکنش غیر حضوری بانکی به ۲۰۰ میلیون تومان افزایش یافت
  • سقف برداشت از حساب‌های بانکی تغییر کرد
  • سقف برداشت از حساب های بانکی دوباره تغییر کرد
  • سقف برداشت از حساب های بانکی چقدر شد؟
  • خبر مهم درباره کارت به کارت و خرید با کارت بانکی
  • سقف برداشت از حساب بانکی کاهش یافت
  • سقف برداشت از حساب‌های بانکی کاهش یافت؟
  • هشدار پلیس فتای قم در خصوص فروش سوالات کنکور