Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران از راه‌اندازی تصفیه خانه ششم تهران تقدیر کرد.

به گزارش ایسنا، زهرا صدراعظم نوری در بخشی از نطق پیش از دستور خود گفت: همانطور که مستحضر هستید روز هشتم آبان ماه شاهد به بار نشستن تلاش‌های مشترک متخصصان کشور در وزارت نیرو، سایر ارگان‌ها و حمایت‌های شورای اسلامی شهر تهران در تامین منابع مالی پروژه‌های توسعه و بازسازی آبرسانی شهر تهران در آیین افتتاح فاز نخست تصفیه خانه ششم تهران و سه سامانه رینگ آبرسانی به شهر تهران بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه تصفیه خانه ششم تهران و سامانه‌های آبرسانی آن به عنوان بزرگترین تصفیه خانه آب کشور با ظرفیت ۱۵ متر مکعب بر ثانیه، امکان بهره مندی شهروندان عزیز غرب تهران در مناطق ۵.۹، ۱۸.۲۱ و ۲۲ و شهر جدید پرند از آب شرب با کیفیت را ایجاد می‌کند، گفت: این سامانه در فاز نخست با ظرفیت ۵/۷ متر مکعب بر ثانیه به بهره برداری رسید. وی ادامه داد: برای بهره برداری از فاز نخست این تصفیه خانه تا کنون حدود ۱۵ هزار میلیارد ریال و برای بهره برداری از سه سامانه رینگ آبرسانی شهر تهران، شامل آبرسانی به غرب، شمال شرقی و جنوب غربی نیز بیش از ۴ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است و در مجموع اجرای پروژه‌های مذکور بالغ بر حدود ۱۹ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال هزینه در بر داشته که بخشی از آن از محل مصوبات شورای اسلامی شهر تهران تامین گردیده است.

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران با بیان اینکه ۲۵ درصد از آب تهران از محل ذخایر سد امیرکبیر تخصیص داده شده است، افزود: این سد در سال‌های گذشته سالانه حدود ۳۲۰ میلیون متر مکعب آورد آبی داشته که متاسفانه به دلیل محدودیت‌های موجود در ظرفیت، از این مقدار تخصیصی به طور متوسط سالانه حدود ۲۶۰ میلیون متر مکعب جهت تامین آب شرب به تهران انتقال یافته است.

به گفته صدراعظم نوری، برای جلوگیری از سیلاب، حجم قابل توجهی از آن، حدود بیش از ۶۰ میلیون متر مکعب بدون کنترل رهاسازی می‌شده است که با افتتاح تونل انتقال آب از سد امیرکبیر به طول ۵/۲۹ کیلومتر و تصفیه خانه ششم، ظرفیت تصفیه آب و استفاده از تمام آورد آبی سد و کنترل آب‌های بدون برنامه و رها شده، ارتقا خواهد یافت.

وی اظهار کرد: با بهره برداری از سه سامانه آبرسانی، علاوه بر اهالی غرب تهران که از آب تصفیه شده با کیفیت سد امیرکبیر در تصفیه خانه ششم برخوردار می‌شوند، شهروندان شرق تهران نیز از طریق آبرسانی از آب تصفیه شده سد لار در تصفیه خانه‌های چهارم و پنجم، از آب آشامیدنی با کیفیت برخور دار خواهند شد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: همچنین امکان انتقال آب، بین سامانه‌های غربی و شرقی شهر تهران نیز میسر می‌شود. در آبرسانی به شرق تهران، انتقال ۳ هزار لیتر بر ثانیه آب تصفیه شده از محل تصفیه خانه پنجم به نواحی شمال شرق و شرق تهران و انتقال ۴ هزار لیتر بر ثانیه آب خام از محل سد لار به تصفیه خانه‌های سوم و چهارم تهران در شرایط اضطراری امکان‌پذیر شده است.

نوری ادامه داد: از سوی دیگر با بهره برداری از طرح‌های آبرسانی تهران در محل تصفیه خانه ششم و در مدار قرار گرفتن آن، جایگزینی ۶۰ میلیون متر مکعب آب سطحی به جای برداشت از آب‌های زیرزمینی و خارج شدن حدود ۱۵۰ حلقه چاه از مدار اتفاق افتاده و این امر در حفظ ذخایر آب زیر زمینی و افزایش سطح ایستابی و به تبع آن کاهش و تعدیل فرونشست، بسیار اثر گذار خواهد بود.

وی تاکید کرد: از این رو اینجانب به عنوان نماینده مردم شریف تهران در شورای اسلامی شهر تهران ضمن تشکر و قدر دانی از حمایت‌های رییس و اعضای شورای شهر تهران در تصویب بودجه تبصره ۳ و ماده ۷قانون، ایجاد تسهیلات برای توسعه طرح‌های فاضلاب و بازسازی شبکه‌های آب شهری، فرصت را غنیمت شمرده و مراتب تشکر و قدردانی خود را به محضر وزیر محترم نیرو ایراد می‌نمایم و پیشنهاد می‌شود که نامه ای با امضای اعضا محترم شورای اسلامی شهر تهران خدمت ایشان ارسال شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شوراي شهر تهران سلامت تصفيه خانه شورای اسلامی شهر تهران تصفیه خانه ششم تهران شورای شهر تهران میلیون متر مکعب بهره برداری شرق تهران بر ثانیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۵۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«شهر آفتاب» فضای مناسب برای برگزاری نمایشگاه کتاب را ندارد + فیلم

علیرضا نادعلی سخنگوی شورای شهر تهران پیش از آغاز دویست و سی‌امین جلسه شورای شهر تهران با اشاره به برگزاری جلسه هم‌اندیشی اعضای شورای شهر تهران اظهار کرد: این جلسه با دعوت مهدی چمران و با حضور اکثریت اعضا صبح امروز برگزار شد.

وی درباره موضوعات مطرح شده در جلسه هم‌اندیشی تصریح کرد: موضوعات داخلی در جلسه امروز مطرح شد و درباره کلیات برنامه‌ها و اقدامات شورا تا یک سال و نیم عمر این شورا نکاتی مطرح شد تا بتوانیم بر مبنای همدلی، همبستگی اقدامات را پیگیری و دنبال کنیم.

سخنگوی شورای شهر تهران درباره شکایت دیوان عدالت اداری از شورای شهر تهران در رابطه با یکی از مصوبات شورا تصریح کرد: جزئیات این موضوع را نمی‌دانم و از ریاست شورای شهر تهران پیگیری بکند.

نادعلی در رابطه با برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب در سال جاری تصریح کرد: بنا بر برنامه‌ریزی انجام شده و با توجه به اعلام معاونت فرهنگی وزارت ارشاد نمایشگاه بین‌المللی کتاب امسال در مصلی برگزار خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که چرا نمایشگاه پرمخاطب از جمله نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب برگزار نمی‌شود، گفت: تاکید شورا بر این است که چنین نمایشگاه‌هایی در محل شهر آفتاب برگزار شود، اما مساحت مورد نیاز برای نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب فراهم نشده و به همین جهت این نمایشگاه امسال نیز در محل مصلی برگزار خواهد شد.

سخنگوی شورای شهر تهران در پاسخ به این سوال که مسئولان نمایشگاه شهر آفتاب اعلام کردند که مشکلی برای تامین مساحت مورد نیاز نمایشگاه کتاب در شهر آفتاب ندارند، گفت: نمایشگاه کتاب یک رویداد ملی و بین‌المللی است و قاعدتا در برگزاری این نمایشگاه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران و همچنین در نهایت در معاونت فرهنگی وزارت ارشاد تصمیم می‌گیرد و امیدواریم ان‌شاءالله سال آینده، سال آخر این دوره از مدیریت شهری، سرانجام نمایشگاه کتاب در محل شهر آفتاب برگزار شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • آبرسانی به ۶ روستای گرمی خرداد ماه بهره‌برداری می‌شود
  • اعتباری برای روستاهای ضرر دیده از طرح «قمرود» پرداخت نشده است
  • تعیین و اختصاص ردیف اعتبار ملی برای طرح جامع آبرسانی البرز
  • اجرای خط دوم انتقال آب سد یامچی به تصفیه خانه آب اردبیل
  • زون‌بندی شبکه آبرسانی شهرکرد در راستای توزیع عادلانه آب
  • «شهر آفتاب» فضای مناسب برای برگزاری نمایشگاه کتاب را ندارد + فیلم
  • نمایشگاه کتاب در سال آینده در شهر آفتاب برگزار خواهد شد
  • تکمیل آبرسانی به ۱۶۲ روستا تا پایان سال جاری
  • شروع عملیات زون بندی شبکه آب شهرکرد
  • آغاز عملیات زون بندی شبکه آب شهرکرد