Web Analytics Made Easy - Statcounter

هاشم فارابی با اشاره به اینکه در جلسه ویدیو کنفرانسی امروز با حضور وزارت راه و شهرسازی فاز نخست سامانه هشدار سیل خراسان شمالی به بهره برداری رسید، گفت: میزان اعتبار تعلق گرفته برای این پروژه در فاز نخست مبلغ 15 میلیارد ریال است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ هاشم فارابی، معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی خراسان شمالی، در حاشیه جلسه مجازی پنجاه و پنجمین شورای مدیران سازمان هواشناسی کشور در گفتگو با خبرنگار عصراترک از بهره برداری فاز نخست سامانه هشدار سیل در خراسان شمالی خبر داد و گفت: سامانه هشدار سیل خراسان شمالی یکی از اصلی ترین مصوبات تفاهم نامه مشترک بین استانداری خراسان شمالی و سازمان هواشناسی کشور بود که در جریان سفر رئیس سازمان هواشناسی کشور به استان در تیرماه سال جاری به امضا رسیده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی ادامه داد: براساس این تفاهم نامه مقرر شد که فاز نخست این سامانه شامل ایجاد پلتفرم نرم افزار تخصصی هواشناسی و توسعه شبکه ایستگاه های بارش سنجی هواشناسی با تامین اعتیار از محل اعتبارات ابلاغی سازمان هواشناسی و با همکاری شرکت آب و منطقه ای استان اجرایی شود.

 

فارابی اضافه کرد: طی سه ماه گذشته این پروژه با پییگری های مداوم استان، استفاده از ظرفیت فنی کارشناسی سازمان هواشناسی استان و خرید تجهیزات مرتبط با تامین اعتبار از محل اعتبارات ملی اجرایی شد که امروز فاز نخست این پروژه به بهره برداری رسید.

 

این کارشناس مسئول میزان اعتبار تعلق گرفته برای این پروژه در فاز نخست را مبلغ 15 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: این سامانه تغذیه اطلاعاتی اش را از 104 ایستگاه مختلف هواشناسی در سطح استان و همینطور داده های دریافتی از ماهواره های مختلف دریافت می کند و هشدارهای لازم را برای مدیریت بحران ارسال می کند.

 

فارابی با بیان اینکه در استان خراسان شمالی تعداد 149 ایستگاه هواشناسی وجود دارد، گفت: در فاز نخست این سامانه 82 ایستگاه از سازمان هواشناسی استان و 22 ایستگاه از آب و منطقه ای خراسان شمالی دراین طرح قرار گرفته اند که به صورت آنلاین و برخط اطلاعاتشان در اختیار سامانه قرار می گیرد.

 

معاون فنی و شبکه ایستگاه های هواشناسی خراسان شمالی با بیان اینکه سامانه نرم افزاری مرکز داده برداری در مرکز استان قرار داده شده است، گفت:  این سامانه قابلیت امکان ارائه پیش بینی سیلابی شدن رودخانه  و پیش بینی وضعیت هوا برای پنج روز آینده را دارد که به تناسب زمان، دقت بالاتر می رود.

 

وی با اشاره به اینکه این سامانه در سه فاز طراحی شده است، گفت: فاز دوم جهت تکمیل مدلهای هواشناسی و هیدرولوژی و توسعه شبکه ایستگاه ها به تعداد 50 ایستگاه و فاز سوم ایجاد سامانه هشدار اتوماتیک خواهد بود که سیستم به صورت خودکار هشدارها را برای مدیریت بحران و مردم صادر کند.

 

فارابی با اشاره به اینکه تجهیزات سازمان هواشناسی ارزبر و وارداتی هستند و تولید داخل در این بخش توسعه چندانی نداشته است، گفت: در وضعیت فعلی با افزایش نرخ ارز به شدت در تامین تجهیزات، لوازم یدکی، نگه داری ایستگاه ها و توسعه ایستگاه ها چالش ایجاد شده است.

 

وی راهکارهای رفع این چالش را افزایش اعتبارات حوزه تملک هواشناسی به میزان منطقه ای و متناسب با افزایش قیمت ارز و تقویت شرکت های دانش بنیان جهت تولید تجهیزات داخل خواند.

 

فارابی همچنین با اشاره به اینکه خراسان شمالی  تنها استانی است که مرکز تحقیقات هواشناسی ندارد،گفت: مشکل اصلی این سازمان بحث تامین اعتبار مرکز تحقیقات هواشناسی و ساختمان اداره کل سازمان است که همچنان در حالت نامعلومی قرار گرفته است.

 

انتهای پیام/ رحمانی  

منبع: دانا

کلیدواژه: سامانه هشدار سیل سازمان هواشناسی شبکه ایستگاه خراسان شمالی بهره برداری فاز نخست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۷۳۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از مرحله نخست طرح آبرسانی آتیشگاه تا پایان امسال

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ کریمی گفت: طرح آبرسانی آتیشگاه موسوم به ۵۳ روستا و شهر سردشت در حال انجام است.
به گفته وی، مرحله نخست این طرح  در حال حاضر ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی  دارد.
مدیر کل آبفای استان افزود: با اجرای این طرح آب شرب ۵۰ هزار نفر از جمعیت این روستا‌ها و شهر سردشت تامین می‌شود.

دیگر خبرها

  • بهره برداری از مرحله نخست طرح آبرسانی آتیشگاه تا پایان امسال
  • صدور هشدار فوری هواشناسی + جزئیات
  • صدور هشدار جدید نارنجی هواشناسی + جزئیات
  • هشدار هواشناسی برای سیلاب در ۲۱ استان
  • بهره برداری از ۶ داشبورد و سامانه در مسیر شفافیت
  • بهره برداری و آماده بکار بودن ۱۶ دستگاه دیزل ژنراتور در خراسان شمالی 
  • هشدار نارنجی با شدت گرفتن بارش‌های رگبار و صاعقه در اصفهان
  • صدور هشدار نارنجی بارندگی در خراسان شمالی‌
  • شبکه جمع‌آوری فاضلاب بیرجند در حال بهره‌برداری است
  • بهره‌برداری از ۶ پروژه خیران سلامت در خراسان شمالی تا شهریور