Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس شورای نسیم شهر گفت: شهردار نسیم شهر به بهانه درآمد و تامین بودجه روال نادرستی مبنی بر ارائه فیش جهت احداث طبقات غیرمجاز و در معابر فرعی که به هیچ وجه ظرفیت تراکم سازی را ندارد اقدام می کند‌. - اخبار استانها -

حسن زارعی در گفت وگو با خبرنگار تسنیم در بهارستان اظهار داشت: با توجه به مطالبات مردم و حقوق شهروندان به مجموعه مدیریت شهری تذکر می دهیم که ضمن دست برداشتن از این روال غلط نسبت به رعایت قانون و مقررات وفق طرح تفصیلی و با توجه به ظرفیت شهر اقدام کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در پی نظارت های میدانی و گزارشات مردمی شاهد تخلفات گسترده در ساخت و ساز و دیوارکشی های غیر مجاز در نقاط مختلف نسیم شهر هستیم که در صورتی که شهردار توانایی کنترل و نظارت نداشته باشد حتما از طرق قانونی که وظایف ذاتی شورا بر ما تکلیف کرده برخورد خواهیم کرد.

رئیس شورای نسیم شهر افزود: شهر فروشی به بهانه کسب درآمد آن هم با ارائه فیش که مشخص نیست بعدها چه می شود جایز نیست.

زارعی به اصراف و هزینه‌کردهای نامتعارف در امور جاری شهرداری انتقاد کرد و گفت: پرداخت حقوق و اضافه کاری به کارکنانی که حضور فیزیکی در محل کار خود نداشته اند چه معنی می دهد. بیت المال را باید به درصدی هزینه کرد.

وی تصریح کرد: عوارض ساختمان های غیرمجاز در سال های آتی بیشتر بر شهروندان ملموس خواهد شد چرا که سرانه های نسیم شهر محدود و گنجایش جمعیت پذیری بیشتر را ندارد.

ساخت و سازهای حریم شهر مشهد کنترل هوشمند می‌شود

فروش هر گونه انشعاب به ساخت و سازهای غیرمجاز در ورامین ممنوع استوقتی ساخت و ساز غیرمجاز گریبانگیر شهرداری زیرآب می‌شود؛ کابوس شهر بدون شهرداری تمامی ندارد

رئیس شورای نسیم شهر با بیان اینکه حذف پارکینگ در این شهر از خطاهای نابخشودنی است بیان داشت: چگونه در شهرداری با بی‌برنامگی و عدم توجه به طرح های پیش بینی شده همانند طرح تفصیلی این اجازه را بر خود می دهند که در کاربری‌های غیر مسکونی و در سرانه های خدماتی، فضای سبز، ورزشی، بهداشتی درمانی، فرهنگی و غیره مجوز احداث ساختمان های مسکونی آن هم با تراکم و سطح اشغال غیر مجاز را می‌دهند.

زارعی همچنین تاکید کرد: کسانی که تا به امروز در حذف سرانه ها به صورت غیر قانونی و ناعادلانه دخیل بوده و هستند در هر مقامی باید پاسخگوی مردم و مسئولان نظارتی باشند و نمی شود که خطا کنی و فراموش شود.

وی در پایان با بیان اینکه در راستای حمایت از شهردار بومی درصدد کادر سازی برای استفاده از نیروی های بومی در مجموعه شهرداری بودیم ، خاطرنشان کرد: شهردار نسیم شهر متاسفانه با سیاست های شورای شهر پیش نمی رود.

انتهای پیام/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: نسیم شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۸۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعضای شورا تقوا و تعهد را سرلوحه کارهای خود قرار دهند

بازرس کل استان ایلام گفت: شورای اسلامی شهر به عنوان نمایندگان مردم و شهردار به عنوان منتخب شورا باید تقوا، تعهد و خدمتگزاری را سرلوحه کار خود قرار دهند زیرا مردم ما بسیار نجیب و قدرشناس هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از اداره ارتباطات و امور بین الملل شهرداری و شورای اسلامی شهر ایلام، مالک روشنی اظهار کرد: شهردار باید بررسی کند در طول مدتی که در تصدی سمت شهرداری بوده است چه کارهای انجام داده و چه کارهای انجام نداده است تا با تجربه و تحلیل آنچه روی داده و نداده بتواند برنامه‌ای جامع برای ادامه راه تدوین کند.

وی افزود: شهردار ایلام بومی است و مشکلات شهری را بیشتر لمس می‌کند، اعضای شورا نیز باید کمک کار باشند و به سمت وحدت و همدلی حرکت کنند.

بازرس کل استان ایلام خاطرنشان کرد: اعضای شورای شهر نباید با دودستگی مانع کار شوند، مردم می‌گویند ما به شورا رأی دادیم که به شهردار برنامه بدهند و از او کار بخواهند، هر زمان که مسئولیتی را قبول می‌کنیم باید دندان طمع را بکشیم و چیزی برای خود نخواهیم چراکه مردم ما مردم آگاهی هستند و در عصر ارتباطات نیز همه چیز روشن است.

بازرس کل استان ایلام اضافه کرد: در بحث ساخت‌وسازهای غیرمجاز شهرداری باید مقتدر ظاهر شود و برخوردهای لازم و قانونی را داشته باشد، هرگونه تعرض و زمین‌خواری باید خط قرمز باشد.

روشنی تاکید کرد: چه دلیلی دارد که بعضی مصوبات شورای شهر اجرایی نمی‌شود، اگر قانونی هست باید اجرا شود، به عنوان مثال میدان میوه و تره‌بار یکی از نیازهای ضروری شهر است که موجب ساماندهی بازار می‌شود و بی نظمی را از بین می‌برد، دیگر پروژه ضروری و مهم عمرانی آسفالت معابر است که باید انجام شود.

وی با تاکید بر اینکه ساخت و سازها باید منطبق بر قوانین و اصول و آئین نامه‌های مهندسی باشد، گفت: چرا در حالی که طرح جامع ابلاغ شده است، اما صدور پروانه بر اساس طرح تفصیلی صورت می‌پذیرد. این موضوع باید تعیین تکلیف بشود چراکه برخی افراد به این امر معترض هستند و حق هم دارند.

بازرس کل استان ایلام تصریح کرد: سایت بازیافت زباله، تأمین و نگهداری ماشین آلات، شناسایی املاک و غرفه‌ها و ساماندهی آن‌ها نیز باید در دستور کار شورا و شهرداری قرار بگیرد.

وی ادامه داد: با هیچکس تعارف نداریم، مدیریت در بعضی واحدها و سازمان‌های شهرداری ضعیف عمل می‌کند که مشکلاتی را برای شهرداری و شهروندان به وجود آورده است که باید چاره‌اندیشی و تغییرات جدی ایجاد شود، زیرا با هیچکس تعارف نداریم.

بازرس کل استان ایلام گفت: هر کجا ببینیم حق مردم تضعیف می‌شود، من مدیر را می‌شناسم و مدیر را ملزم به پاسخگویی می‌کنم.

روشنی افزود: مدیران اقدامات خود و دستگاه‌های متبوع را رسانه‌ای کنند، چراکه مردم باید از خدمات نظام باخبر شوند و این جهاد تبیین است.

کد خبر 746804

دیگر خبرها

  • عدم تعیین تکلیف لایحه بودجه ۱۴۰۳ شهرداری کرمانشاه
  • هزینه کرد شهرداری این شهر بدون ابلاغ بودجه، غیرقانونی است
  • گزارش دهی معاون شهردار و خزنه دار شورا به اعضا فردا
  • اعضای شورا تقوا و تعهد را سرلوحه کارهای خود قرار دهند
  • دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات
  • بازداشت شهردار منتخب و یکی از اعضای شورای شهر نسیم شهر تهران
  • بازداشت عضو شورا و شهردار نسیم شهر / بازداشت نهمین عضو شورا
  • دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات | اتهام آنها چیست؟
  • شهردار یکی از شهرهای تهران بازداشت شد
  • شهردار و عضو شورای نسیم‌شهر دستگیر شدند