Web Analytics Made Easy - Statcounter

قاسم پور با بیان اینکه راهپیمایی 13 آبان در خلیل آباد به دلیل شرایط بحرانی کرونا برگزار نخواهد شد، گفت: فوت 5 بیمار کرونایی در یک روز دیگر جای هیچ تخلفی را باقی نمی گذارد و همه باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ ابراهیم قاسم پور، فرماندار خلیل آباد ظهر امروز در نشست با اعضای ستاد کرونای شهرستان که در محل سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان برگزار شد، اظهار داشت: جمعه ای که گذشت یک جمعه سیاه با 5 فوتی کرونایی برای خلیل آباد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه این تعداد فوتی در یک روز دیگر جای هیچ تخلفی را باقی نمی گذارد و همه باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند، خاطرنشان کرد: هرگونه کم کاری و سهل انگاری خسارت جبران ناپذیری را به دنبال دارد و استفاده از ماسک برای همه باید اجباری شود و تشدید بازرسی ها با جدیت بیشتری ادامه داشته باشد.

فرماندار خلیل آباد با تاکید بر اینکه بر اساس گزارش ها بیشترین سرایت ها از دورهمی های خانوادگی و مهمانی ها است و سالمندان در این دورهمی ها در معرض خطر بیشتری هستند، تصریح کرد: تمام اصناف ملزم به رعایت پروتکل های بهداشتی به صورت کامل هستند و هیچ تخلفی پذیرفتنی نیست.

وی با اشاره به اینکه یکی از نگرانی هایی که وجود دارد فصل برداشت زعفران و دست به دست شدن این محصول در تمام خانه ها و محله ها است، اذعان کرد: استفاده از ماسک و دستکش در تمام مراحل برداشت و تمیز کردن زعفران ضروری است و شهروندان حتماً در فضای باز نسبت به پاک کردن زعفران اقدام کنند و همچنین از تجمع در هنگام پاک یا برداشت محصول خودداری داشته باشند و از شستن دست به صورت مکرر فراموش نکنند.

قاسم پور رعایت پروتکل های بهداشتی را نیازمند عزم جدی دانست و عنوان کرد: همه مسئولان باید تلاش کنند تا پروتکل های بهداشتی رعایت شود و به همین منظور با توجه به جشن های پیش رو هیچ تجمعی نخواهیم داشت و برگزاری هرگونه مراسم در سطح شهرستان ممنوع است و راهپیمایی 13 آبان هم در این شهرستان برگزار نخواهد شد.

 

100 بیمار قرنطینه خانگی و 20 نفر بستری در خلیل آباد / عدم رعایت پروتکل های بهداشتی خسارت جبران ناپذیری به دنبال دارد

سید محمد هاشمی، مدیر شبکه بهداشت و درمان خلیل آباد در این نشست با بیان اینکه هم اکنون بیش از 100 نفر در شهرستان خلیل آباد قرنطینه خانگی هستند، اظهار داشت: 20 نفر هم در بیمارستان شهید مدرس از شهرستان ما بستری هستند.

وی با تاکید بر اینکه موارد فوتی کرونایی در شهرستان افزایش داشته به طوری که در این هفته روزی یک مورد فوتی در اثر کرونا از خلیل آباد ثبت شده است، خاطرنشان کرد: شدت سرایت و بیمارزایی در موج جدید ویروس کرونا در کشور و به ویژه شهرستان بسیار بالا است و همشهریان باید بدون بحث، تحلیل و طرح مباحثی که باعث عدم رعایت پروتکل های بهداشتی می شود خودداری کنند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان خلیل آباد با اشاره به اینکه اگر رعایت پروتکل های بهداشتی را نداشته باشیم عبور از این موج خسارت جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت، تصریح کرد: شهروندان باید حضور ویروس در خانواده خود را جدی بگیرند و از برگزاری دورهمی ها و مهمانی ها جداً خودداری کنند.

وی با بیان اینکه پرهیز از برگزاری هرگونه مراسم عروسی، روضه، ترحیم و... که مستلزم حضور تعداد زیادی در خانواده است ضروری است، اذعان کرد: رعایت پروتکل های بهداشتی جزء وظایف شهروندی است و حضور بدون ماسک در اماکن عمومی نظیر فروشگاه ها، ادارات، خیابان ها و هر مکان تجمعی ممنوع است.

هاشمی با تاکید بر اینکه هر فرد باید یک سفیر سلامت و بهداشت باشد و دیگران را به حفظ رعایت پروتکل های بهداشتی تشویق و ترغیب کند، عنوان کرد: شهروندان همچنین از تردد غیرضرور در مکان های عمومی جداً خودداری کنند.

 

مساجد فعلاً تعطیل هستند

حجت الاسلام علی ناهیدی، امام جمعه خلیل آباد در این نشست ضمن تبریک هفته وحدت، اظهار داشت: اولین جلسه حضوری مقام معظم رهبری با ستاد مقابله با کرونا نشان دهنده میزان توجه به معضل ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری حضور همه دستگاه ها و همکاری همه مردم با تقوا را با محوریت بهداشت و درمان نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی لازم و ضروری دانستند، خاطرنشان کرد: با توجه به بحرانی بودن اوضاع از نظر بیماری کرونا فعلا مساجد تعطیل هستند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: رعایت پروتکل های بهداشتی پروتکل های بهداشتی بهداشت و درمان هیچ تخلفی خلیل آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۸۳۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران به توافقات انجام شده بین آذربایجان و جمهوری ارمنستان احترام می‌گذارد

به گزارش حوزه سیاست و اقتصاد خبرگزاری تقریب، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امورخارجه در خصوص توافق اخیر جمهوری آذربایجان و ارمنستان در مورد برخی مسائل مورد اختلاف مرزی اظهار داشت: ما به توافقات انجام شده بین جمهوری آذربایجان و جمهوری ارمنستان در نشست کمیسیون تحدید حدود بین دو کشور احترام می گذاریم.

 کنعانی افزود: استمرار تلاش های دو کشور برای حل و فصل مسائل مرزی با توسل به روش‌های مسالمت آمیز در چارچوب احترام متقابل دو کشور به حاکمیت و تمامیت ارضی یکدیگر لازمه استقرار صلح و ثبات پایدار در قفقاز جنوبی است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • گفتگوی اختصاصی با همسر شهید طهرانی مقدم
  • رئیسی: خطای صهیونیست‌ها در تعرض به خاک ایران چیزی از این رژیم باقی نمی‌گذارد
  • چرا باید حتما از پروتکل TLS (SSL سابق) استفاده کنیم؟
  • جریمه نقدی سپاهان و ۴ باشگاه لیگ برتری/ توبیخ شجاع خلیل‌زاده
  • توبیخ شجاع خلیل زاده و جریمه ۳ باشگاه لیگ برتری
  • ایران به توافقات انجام شده بین آذربایجان و جمهوری ارمنستان احترام می‌گذارد
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • پیرمرد رکورد بردهای خانگی را حفظ کرد (عکس)
  • بررسی روند پیشرفت طرح پدافندی تامین آب شرب و بهداشتی شهر اردکان
  • واکسیناسیون ‌۸۷۵ هزار قطعه طیور بومی در سیستان و بلوچستان