Web Analytics Made Easy - Statcounter

پیمان نامدار،رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین گفت: طبق گزارش‌های که به دست ما رسیده است؛ از آنجایی که رستوران‌ها و تالارهای استان البرز تعطیل است، لذا عروسی‌ها و مراسمات به آبیک منتقل می‌شود که مشکل‌ساز شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح قزوین؛ پیمان نامدار در جلسه ستاد کرونا که عصر امروز(یکشنبه) در استانداری قزوین برگزار شد با اشاره به آخرین وضعیت استان قزوین اظهار کرد: یک خواسته ما درباره بیمارانی است که در قرنطینه هستند و ستاد استانی این مجوز را صادر کند که در هر منطقه‌ای اسامی کسانی که تست مثبت دارند را در اختیار نیروهای داوطلبی که تحت نظر فرمانداری‌ها کار می‌کنند، گذاشته شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تعداد کشته‌های موج دوم کرونا در اروپا یک دهم کشور ماست و تعداد بیماران بالای ۶۵ سال هم در این کشورها بسیار کم بوده چون قرنطینه معکوس انجام شده است.

رئیس علوم پزشکی استان قزوین اذعان کرد: اگر ما هم این ایده را اجرایی کنیم یعنی با هماهنگی فرمانداری‌ها به مناطق مراجعه کرده و نیازهای افراد بالای ۶۰ سال را در درب منزل مرتع کنیم، شرایط خیلی بهتر خواهد شد.

وی بیان کرد: بازدید از اماکن و اصناف هر منطقه هم توسط نیروهای همیار سلامت که از هلال احمر، بسیج و افراد داوطلب هستند، انجام شود؛ خواسته مهم دیگر ما عدم برگزاری تجمعات مذهبی و برگزاری مراسمات ترحیم و عروسی توسط همین نیروهای همیار سلامت پیگیری شود.

این مقام مسئول بیان کرد: اکنون ۱۵۰ نیروی کادر درمان استان قزوین به دلیل ابتلا به کرونا در مرخصی هستند؛ همه دستگاه‌ها باید این احساس را داشته باشند که صاحب کار در قضیه کرونا هستند. طبق گزارش‌های که به دست ما رسیده است؛ از آنجایی که رستوران‌ها و تالارهای استان البرز تعطیل است، لذا عروسی‌ها و مراسمات به آبیک منتقل می‌شود که مشکل‌ساز شده است.

وی عنوان کرد: هرگونه کمک آموزشی و بهداشتی که لازم است توسط نیروهای علوم پزشکی در اختیار قرارگاه سلامت و نیروهای داوطلب قرار خواهد گرفت. سخنان مقام معظم رهبری در اجرای محدودیت‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت فصل الختمام است و همه دستگاه‌ها باید اجرا کنند.

مرخصی ۱۵۰ نفر از کادر درمان به دلیل کرونا

نامدار گفت: پتانسیل پایگاه‌های بسیج و مساجد به عنوان پایگاه سلامت در هر محله بسیار کارساز است. هم اکنون قوانین سختگیرانه‌ای در کشورهای اروپایی برای محدودیت‌های کرونایی اجرا می‌شود، متاسفانه این قوانین در کشور ما سفت و سخت اجرا نمی‌شود.

وی تصریح کرد: یکی از معضلات ما مردم هستند که متاسفانه به شرایط واقف نیستند؛ ما روزانه ۴۰۰ فوتی در کشور داریم و متناسب با جمعیت خود در فوتی‌ها جزو اولین کشور در جهان هستیم.

رئیس علوم پزشکی استان قزوین گفت: مخابرات برای ارسال پیام‌های بهداشتی قطعا باید ورود پیدا کند، از ستاد کرونا خواستاریم توسط موبایل‌ها، افراد مبتلا به کرونا ردگیری شوند تا اگر مسافت زیادی را طی می‌کنند توسط مراقبین سلامت بتوانیم به آن‌ها هشدار دهیم. برای اولین بار در کشور سامانه‌ای را راه‌اندازی کردیم که به افرادی که تست می‌دهند، پیامک ارسال شود تا از مراجعه حضوری به مراکز بهداشتی جلوگیری شود.

وی اضافه کرد: سامانه کووید در ادارات پر نمی‌شود که این موضوع نشان می‌دهد اهمیتی برای دستگاه‌ها نداشته است؛ متاسفانه همچنان شرایط در نظر ارگان‌ها و مردم عادی است و وضعیت بحرانی را جدی نگرفته‌اند.

این مقام مسئول ابراز کرد: باید قدرت اختیار بیشتری به دهیاران در برخورد بار برگزاری مراسمات داده شود؛ در آرامستان‌ها مقرر شده که فوتی‌های کرونایی از ساعت دو بعداز ظهر به بعد تدفین شوند تا مدیریت و نظارت بهتری داشته باشند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین ادامه داد: همچنان طبق گزارش‌ها در آرامستان‌ها به جز پنجشنبه و جمعه، در روزهای عادی هم متوفیان با تعداد بالایی تدفین می‌شوند که این شایسته نیست و اگر شرایط مدیریت شده بود اکنون چنین ضعیتی را نداشتیم.

وی در پایان گفت: ظرفیت ۶۰۰ نفری تخت‌های ما پر شده و نمایشگاه باید برای بیمارستان صحرایی آماده شود؛ بیشتر از ۵۰ نفر دیگر را نمی‌توانیم پذیرش کنیم و در شرایط پیش رو و به دلیل فصل سرما ممکن است که وضعیت بدتری را داشته باشیم.
انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: علوم پزشکی استان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۲۹۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ با مشخص‌تر شدن آثار دوران پس از همه گیری کرونا، آمار‌ها در انگلیس بیانگر افزایش شدید نرخ بیکاری در این کشور است.
به گزارش شبکه تلویزیونی اسکای نیوز، دهه‌ها قبل بازی‌های ویدئویی میلیون‌ها نفر از مردم را سرگرم خود کرده بود، اما حالا با پیشرفته‌تر شدن بازی‌های ویدئویی مردم می‌توانند با همین بازی‌های ویدئویی به اعماق دریا رفته و یا در مسابقات شرکت کنند. هر ساله صد‌ها بازی ویدئویی جدید به بازار عرضه می‌شود. تنها در انگلیس بیش از ۴۰ میلیون نفر از مردم هر روز بازی ویدئویی انجام می‌دهند، اما حالا مخاطبان بازی‌های ویدئویی افزایش قابل توجهی یافته و حتی آنهایی که شغل شان را از دست می‌دهند هم برای گذراندن اوقات بیکاری به این بازی‌ها روی آورده اند. میزان بیکاری در انگلیس به رکورد تازه‌ای رسیده که برخی از آن به عنوان تاثیر با تاخیر همه گیری کرونا یاد می‌کنند. مردم در زمانی که به دلیل همه گیری کرونا در قرنطینه بودند بیش از هر زمان دیگری به بازی‌های ویدئویی روی آوردند. ارزش سهام صنعت تولید بازی‌های ویدئویی تنها در یک سال بیش از ۲۰ درصد رشد داشته است، اما این رشد در مدت دو سال پایدار نبود. در مدت دو سال قبل بیش از ۱۹ هزار نفر در انگلیس شغل خود را از دست دادند. تنها در چهار ماهه نخست سال ۲۰۲۴ نیز بیش از هشت هزار نفر در سراسر جهان شغل خود را از دست دادند.

دیگر خبرها

  • اقتدار سپاه نظام استکباری را به وحشت انداخته است
  • برگزاری راهپیمایی ضدصهیونیستی در قزوین
  • برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی در قزوین
  • برگزاری آزمون استخدام پیمانی تامین اجتماعی
  • برگزاری آزمون المپیاد دانشجویی در قزوین
  • برگزاری ۱۸۰ آزمون سراسری در سال / بودجه و مکان مشکل برگزاری آزمون‌های تماما الکترونیک + فیلم
  • مهارت‌آموزی مشکل مدرک‌گرایی و بیکاری را حل می‌کند
  • افزایش نرخ بیکاری در انگلیس به رقمی بی سابقه
  • (تصاویر) تشریفات خاص برگزاری جشن عروسی صائبین مندایی
  • تدارک ۲۲۳ حوزه اجرایی برای برگزاری امتحانات نهایی در قزوین