Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز به نقل از العالم، بغداد و برخی دیگر از استان‌های جنوبی عراق امروز شاهد از سرگیری اعتراضات خیابانی شهروندان بود.

برخی استان‌های عراق امروز یکشنبه شاهد از سرگیری اعتراضات خیابانی مردم بودند.

میدان «التحریر» در مرکز بغداد که کانون اعتراضات عراقی‌ها شمرده می‌شود، تنها یک روز پس از خروج معترضان و تحصن‌کنندگان از آنجا و باز شدن این میدان و پل الجمهوریه و اطراف آن به روی تردد شهروندان، امروز بار دیگر صحنه اعترضات بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس گزارش پایگاه خبری «العراق نیوز»، ده‌ها نفر از شهروندان عراقی در شهر مقدس «کربلاء» نیز عصر امروز پس از فروکش کردن چند روزه اعتراضات در این شهر به خیابان‌ها آمدند.

ده‌ها نفر از شهروندان در مرکز شهر کربلای معلی تجمع کردند و احزاب سیاسی فاسد و ادامه سهم خواهی و فساد آنها را محکوم کردند.

تظاهرات‌کنندگان عراقی، انحلال پارلمان و تشکیل دولت نجات ملی را خواستار شدند؛ در همین حال نیروهای امنیتی با استقرار گسترده در محل اعتراضات کربلا مانع بروز هر گونه اتفاقی یا حمله‌ای شدند.

از استان «البصره» هم گزارش رسیده است که درگیری‌هایی میان معترضان و نیروهای امنیتی رخ داده است و نیروهای امنیتی درصدد متفرق کردن تظاهرات‌کنندگان از میدان تحصن شهر بصره بودند که این امر موجب تشنج بیش‌تر اوضاع و عصبانیت تظاهرات‌کنندگانی شد که خواستار انحلال دولت و پارلمان شدند.

مردم در استان‌های ذی قار، المثنی و واسط در جنوب عراق نیز هم همصدا و همگام با تظاهرات‌های بغداد، البصره و کربلاء به خیابان‌ها آمدند.

تصاویر اعتراضات در شهر الکوت استان واسط عراق و شهر الناصریه مرکز استان ذی‌قار نشان می‌دهد که مردم علیه «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق شعار سر می‌دهند و می‌گویند «الکاظمی مردود است.»
در شهر بغداد ده‌ها نفر از تظاهرات‌کنندگان از عصر امروز به سمت میدان التحریر سرازیر شدند، در حالی که روز شنبه با برچیده شدن چادرهای تحصن و باز شدن میدان، تردد به روی شهروندان و خودروها در آنجا باز شده بود.
معترضان در حالی که تصاویر شهدای اعتراضات را در دست داشتند، خواستار تغییر نظام حاکم بر عراق شدند.

در همین حال گزارش رسیده است که نیروهای امنیتی نیز بار دیگر بخش‌هایی از میدان التحریر و راه‌های منتهی به آن را به شکل جزیی مسدود کردند، به خصوص که ده‌ها نفر از مناطق ابوسیفین، الفضل، المیدان و البتاویین در اطراف بغداد قصد رساندن خود به میدان برای حضور در تظاهرات را داشتند.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: بغداد اعتراضات عراق تظاهرات کنندگان نیروهای امنیتی ده ها نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۱۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ جولان‌ سگ‌های ولگرد در باند فرودگاه بغداد

بنا بر صحنه‌های ویدیویی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی تعدادی سگ ولگرد به باند فرودگاه بین‌المللی بغداد ورود کرده و یک هواپیمای در حال برخاستن را برای گاز گرفتن چرخ‌های آن دنبال کردند.

دریافت 8 MB

دیگر خبرها

  • تظاهرات علیه نتانیاهو امروز هم ادامه یافت
  • تصاویری بی‌سابقه از اعتراضات شدید آمریکایی‌ها علیه بایدن
  • ساعت بازی فوتسال تیم ملی ایران - افغانستان در جام ملت‌ها
  • فوتسال جام ملت‌های آسیا؛ پیروزی پرگل عراق مقابل عربستان
  • امیدواری پزشک استقلال به بازگشت سریع یامگا
  • قیمت دینار عراق امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می شود
  • سفارت دانمارک در عراق تعطیل می‌شود
  • قیمت دینار عراق امروز سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
  • فیلم/ جولان‌ سگ‌های ولگرد در باند فرودگاه بغداد