Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، دبیر کل اتحادیه جهانی علمای مسلمین روز یکشنبه از «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه خواست از محضر حضرت رسول اکرم(ص) و همه مسلمانان عذرخواهی کند و قوانینی را تصویب کند که توهین به اسلام و مقدسات دینی را جرم تلقی کند.

بر اساس گزارش خبرگزاری «آناتولی» ترکیه، «علی محیی الدین القره داغی» در حساب کاربری خود در توییتر گفت: «سخنان ماکرون در گفت‌وگو با الجزیره گامی به سمت اعتدال بود؛ اما برای بر طرف کردن آنچه که با سخنان اول خود بر سر دل‌های مسلمانان آورد، کافی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

ماکرون در گفت‌وگویی با شبکه قطری «الجزیره» اعلام کرد، احساسات مسلمانان در قبال کاریکاتورهای موهن را درک می‌کند و کاریکاتورهای مذکور یک پروژه دولتی نیستند بلکه برآمده از روزنامه‌های آزاد ، مستقل و غیر وابسته به دولت هستند.

ماکرون ادامه داد، عده‌‌ای هستند که اسلام را تحریف می‌کنند و به نام این دین ادعای دفاع از آن را دارند.

رئیس‌جمهور فرانسه سپس گفت: به نظر من منشأ عکس‌العمل‌ها (به این موضوع) دروغ، تحریف سخنانم و این برداشت مردم بود که من این کاریکاتورها را تأیید می‌کنم.

القره داغی در ادامه توییت خود، افزود: «ما از ماکرون انتظار داریم که با شجاعت و صراحت از محضر نبی اعظم حضرت محمد (ص) و همه مسلمانان عذرخواهی کند و یک گفت‌وگوی سازنده و جدی را آغاز کرده و قوانینی را تصویب کند که توهین و تحقیر علیه اسلام را جرم  محسوب کرده و ممنوع می‌کند.»

رئیس جمهور فرانسه یک ماه پیش در توجیه لایحه‌ای ضد اسلامی ادعا کرده بود که اسلام دینی است که امروزه در تمام جهان در بحران به سر می‌برد و به دنبال توهین‌های خود به اسلام در مصاحبه‌ای دیگر گفت که حاضر به عقب‌نشینی از مواضع خود در این خصوص نیست.

رئیس اتحادیه جهانی علمای مسلمین آن زمان هم در توییتر جواب ماکرون را داد و گفت : «دین ما در هیچ بحرانی به سر نمی‌برد و نخواهد برد. زیرا اسلام ساخت دست بشر نیست که بیم ضعف و کساد آن را داشته باشیم. اسلام علی‌رغم حیله‌گری افراد و اسلام‌هراسی‌‌‌ها نفس می‌کشد. نگرانی در خصوص دین ما وجود ندارد. جناب رئیس به کسی نیاز نداریم که بحران را به ما نشان دهد. ما به تو می‌گوییم: آینده از آن دین اسلام است. ما بیم آینده جوامعی را داریم که ادیان دیگران و مقدسات آنها را اهدافی مشروع قرار می‌دهند. ما بیم آن جوامعی را داریم که قدرت‌ها معتاد دشمن تراشی برای آنها هستند».

القره داغی گفت: «آقای رئیس جمهور ماکرون: شما در بحران هستید بحران اخلاقی، انسانی و سیاسی. اسلام مسئولیت بار رهبران کارتونی و جعلی که بحران‌‌ آنها را با نظارت شما به وجود آورده، به دوش نمی‌کشد».

اظهارات اسلام‌ستیزانه امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه پس از اقدام معلم تاریخ فرانسوی در انتشار کاریکاتور موهن از پیامبر اکرم (ص) و اصرار ماکرون در ارائه لایحه‌ای ضداسلامی سبب شده تا فرانسه روی خط تنش و ناامنی قرار بگیرد.

تاکنون در بسیاری از کشورهای اسلامی پرچم فرانسه و عکس رئیس‌جمهور آن آتش زده شده یا در برابر سفارت این کشور، تجمعاتی برگزار شده است و مسلمانان خواستار عذرخواهی رسمی مقامات فرانسوی شده‌اند.

همچنین در بسیاری از کشورهای اسلامی پویش تحریم کالاهای فرانسوی به راه افتاده که این اقدام موجب هراس مقامات این کشور اروپایی شده است.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: مسلمانان فرانسه اسلام علمای مسلمان رئیس جمهور فرانسه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۱۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیدواریم عملیات وعده صادق مقدمه پیروزی نهایی اسلام و مسلمین باشد

به گزارش خبرنگار مهر، محسن قنادزاده ظهر پنجشنبه با حضور در منزل مهندس شهید «محسن صداقت» از شهدای حمله تروریستی رژیم اشغالگر قدس به ساختمان کنسولگری ایران در سوریه بیان کرد: مرگ برای انسان در قامت های مختلفی ظاهر می شود که بهترین و والاترین مرگ ها، شهادت در راه خدا است.

رییس سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری کشور بیان کرد: حمله رژیم اشغالگر قدس به ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در سوریه نشانه عجز این رژیم سفاک بود که پس از عملیات طوفان الاقصی و کشتار بی رحمانه مردم غزه دستاوردی نداشتند.

وی اضافه کرد: خون فرماندهان شهید ما در حادثه کنسولگری ایران در سوریه، مسیر نابودی رژیم اشغالگر قدس را هموار کرد.

رییس سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری کشور با بیان اینکه امروز ایران اسلامی در اوج اقتدار قرار دارد بیان کرد: این امر به دلیل حضور مجاهدان در میدان نبرد و جانفشانی شهیدان و ایثارگران است که گوش به فرمان رهبر معظم انقلاب بوده و هستند و از خودگذشتگی آنان سبب شد این اقتدار و امنیت امروز در کشور حاکم باشد.

قنادزاده ابراز کرد: متاسفانه امروز برخی از سران کشورهای استکباری و همچنین مرتجع منطقه از رژیم اشغالگر قدس که همانند درخت بی ریشه ای است حمایت می کنند که خیانت آنان از اذهان مسلمین و آزادی خواهان جهان پاک نخواهد شد.

وی تصریح کرد: امیدواریم عملیات وعده صادق که موجب خرسندی علاقمندان به انقلاب اسلامی و جبهه مقاومت شد مقدمه انقلاب جهانی حضرت حجت (عج) باشد و پیروزی نهایی اسلام محقق شود.

کد خبر 6082150

دیگر خبرها

  • امیدواریم عملیات وعده صادق مقدمه پیروزی نهایی اسلام و مسلمین باشد
  • نخست وزیر جوان فرانسه هم نتوانست ماکرون را از مشکلات برهاند
  • دشمنان اسلام فرقه ضاله وهابیت رابرای جنایت علیه مسلمین ایجادکردند
  • توهین جدید ترامپ به بایدن؛ او بدترین رئیس‌جمهور تاریخ آمریکا است
  • قصد رئیس جمهور گرجستان برای وتوی قانون عوامل خارجی
  • روایت یک استاد تاریخ از فرمان پیامبر(ص) به جهاد با یهودیان جنایتکار
  • واکنش کرملین به پیشنهاد ماکرون برای برقراری آتش‌بس در طول المپیک
  • «قاطعیت و همسان انگاری همگان در اجرای قانون»؛ استاد علیدوست: امام علی (ع) «قاطعیت» در اجرای قانون دارند
  • باکو: تهدید و فشارهای فرانسه نتیجه‌ای نخواهد داشت
  • پیامدهای بیست سال ممنوعیت حجاب در فرانسه و اسلام‌هراسی بی حد و حصر