Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-03-29@10:17:18 GMT

میزان مشارکت در همه پرسی قانون اساسی الجزایر 23 درصد

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۳۲۱۹۶

میزان مشارکت در همه پرسی قانون اساسی الجزایر 23 درصد

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، کمیسیون انتخابات الجزایر میزان مشارکت در همه پرسی قانون اساسی این کشور که روز یک شنبه برگزار شد را 23 درصد اعلام کرد. 

براساس گزارش خبرگزاری فرانسه، 23.7 درصد واجدین شرایط در این همه پرسی شرکت کرده اند که امار بسیار پایینی محسوب می‌شود.

همزمان با شصت‌وششمین سالگرد استقلال الجزائر از فرانسه، مردم این کشور صبح یکشنبه برای تغییر در قانون اساسی بر جای مانده از دوره «عبدالعزیز بوتفلیقه» پای صندوق‌های رأی رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نوشته وبگاه روسیا الیوم، این رأی‌گیری برای اعلام حمایت یا مخالفت با پیشنهادات «عبدالمجید تبون» رئیس‌جمهور الجزائر در قانون انجام گرفت. تعداد واجدین شرایط برای شرکت در همه پرسی بیش از ۲۴ میلیون نفر بود.

منبع: فارس

کلیدواژه: همه پرسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۲۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این کشور کوچک پدرخوانده هوش مصنوعی است

به گزارش خبرآنلاین، دولت تایوان جلسه‌ای با ۲۰ رهبر حوزه‌ی فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) در یکی از پارک‌های فناوری شمال این کشور برگزار کرد. بر اساس اطلاعات منتشرشده در این جلسه، تایوان بازار سرورهای هوش مصنوعی را به تصرف خود درآورده است.

به نقل از زومیت، شرکت‌های تایوانی توانسته‌اند ۹۰ درصد از بازار جهانی سرورهای AI را در اختیار بگیرند. گفته می‌شود تقریباً همه‌ی سرورهای هوش مصنوعی که با برندهای آمریکایی عرضه می‌شوند، به تولیدکنندگان تایوانی وابسته هستند.

گزارش نشان می‌دهد که هدف از دیدار دولت‌مردان تایوان با نمایندگان و صاحبان صنایع الکترونیک و ICT، بررسی وضعیت فعلی و پتانسیل‌های رشد و گسترش صنعت بوده است. از دیدگاه شرکت‌کنندگان، هنوز فرصت‌های بزرگی در بازار سرورهای AI وجود دارد و تقاضا برای این محصولات رو به افزایش است.

طبق گزارش دیجی‌تایمز، اجزای کلیدی سرورهای AI نسبت‌به آنچه برای سرورهای عمومی خریداری می‌شود گران‌تر هستند؛ به‌عنوان مثال، گفته می‌شود که زیرلایه‌ی مورد استفاده در تراشه‌ی AI تقریباً ۱۰ برابر گران‌تر از زیرلایه‌ای است که برای ساخت تراشه‌ی سرور معمولی به‌کار می‌رود. ضرایب مشابهی نیز درباره‌ی قیمت پاور های متصل به سرورهای AI، تجهیزات خنک‌کننده و موارد دیگر مطرح شده است.

به‌نقل از وزارت اقتصاد تایوان، این کشور ۸۳ درصد از کل سرورهای جهان را تولید می‌کند. دررابطه‌با سرورهای AI، این میزان به ۹۰ درصد افزایش می‌یابد و زمانی که تأمین‌کنندگان با برند آمریکایی نیز در نظر گرفته شود، به ۱۰۰ درصد می‌رسد.

اعداد یادشده برای دولت و صاحبان صنایع تایوانی بسیار خوشایند است، اما می‌تواند برای کشورهای دیگر نگران‌کننده باشد. به‌همین دلیل آمریکا و دولت‌های اروپایی شروع به سرمایه‌گذاری عظیمی برای توسعه‌ی صنعت نیمه‌هادی بومی خود کرده‌اند تا از هرگونه شوک اقتصادی ناشی از یک جنگ نظامی احتمالی در تنگه‌ی تایوان پیشگیری کنند.

تایوان در تلاش است تا تمرکز صنایع مختلف را از داخل خاک این کشور کاهش دهد، مانند آنچه اخیراً با سرمایه‌گذاری‌های TSMC در آمریکا، ژاپن و آلمان دیده‌ایم. علاوه‌بر این، در جلسه‌ی مذکور بر ورود شرکت‌های تایوانی به کشورهای مختلفی مانند آلمان، مجارستان، هند، تایلند، اندونزی، ویتنام، مالزی، آمریکا، مکزیک، و برزیل تأکید شد.

آمار جالب دیگری از وزارت اقتصاد تایوان این بود که تولیدکنندگان تایوانی ۷۸ درصد لپ‌تاپ‌ها و ۵۵ درصد کامپیوترهای جهان را تولید می‌کنند. دولت و صاحبان صنعت راجع‌به موضوعاتی مانند شبکه‌ی 6G، کاهش انتشار کربن در صنایع تولیدی، انرژی سبز و جذب استعدادهای برتر به تایوان بحث کردند.

۵۸۵۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1889118

دیگر خبرها

  • این کشور کوچک پدرخوانده هوش مصنوعی است
  • ارزش مایکروسافت معادل ارزش مجموع دو شرکت اپل و تسلا
  • اصل ۴۴ قانون اساسی دقیق اجرا شود/استفاده از بخش تعاونی برای جهش تولید ضروری است
  • پول افغانستان از دلار سودآورتر شد!
  • پول افغانستان از دلار سودآورتر شد
  • ضرورت انتشار آماری از میزان تحقق شعار سال
  • نظرسنجی جدید: افزایش اندک میزان محبوبیت جو بایدن
  • پول افغانستان از دلار سودآورتر شد / اتفاق عجیب در اقتصاد ایران
  • عملیاتی کردن بازار آب و ایجاد تشکل آب بران در سال جدید با جدیت پیگیری شود
  • عملیاتی شدن بازار آب در یزد