Web Analytics Made Easy - Statcounter

فضای مجازی اگرچه در بسیاری از موارد تهدید است، اما امروز به همانند همان میدان جنگ، فرصتی برای رسانیدن پیام ۱۳ آبان به گوش جهانیان است؛ شاید بهتر و اثر گذارتر از حضورمان در خیابان‌ها باشد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از عصر همدان؛ سیزدهم آبان یادآور حماسه‌آفرینی ملتی است که رخدادهای بزرگی را با یک هویت در تاریخ ایران اسلامی رقم زده و روزی را به نام «روز ملی مبارزه با استکبار» به یادگار گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته شهرستان اسدآباد با وجود شخصیتی چون سیدجمال الدین اسدآباد که مظهر و نماد اسلام‌خواهی و بیدارگری است و شهید محمدرسول رضایی همان شهید ۱۳ ساله ای که در وصیت معروفش درخواست آتش زدن پرچم آمریکا را در تشییع جنازه خود از خانواده اش مطالبه می‌کند، نشان می‌دهد این دیار گوش به فرمان امام زمانه است و ادامه دهنده راه استکبارستیزی شهدا؛

و اما در شهر حماسه ساز اسدآباد هر ساله قشری از دانش‌آموزان، مسئولان، مردم مسیری را راهپیمایی می‌کردند و شعار “مرگ بر آمریکا” در سطح شهر طنین انداز می‌شد.

حال امسال که دشمنی از نوع ویروس کرونا به جان مردم افتاده، راهپیمایی عظیمی که هر ساله با حضور هزاران نفر در سطح خیابان‌ها برگزار می شد، براساس تصمیم ستاد مقابله با این ویروس دیگر شاهد جمعیتی در خیابان‌ها نخواهیم بود؛ بنابراین باید نوع حضور و حماسه‌سازیمان را نقشی دیگر ببنیدیم و انزجار خود را از استکبار فریاد بزنیم.

فرصت فضای مجازی اگرچه در بسیاری از موارد تهدید است، اما امروز می تواند یک فرصت باشد برای رسانیدن پیام ۱۳ آبان به گوش جهانیان؛ البته ناگفته نماند این فضا همان میدان جنگ است و شاید بهتر و اثرگذارتر از حضورمان در خیابان‌ها باشد، البته باید در این زمینه بدانیم که چه پیامی را باید به دنیا مخابره کنیم.

در این راستا در گزارش میدانی از مردم و قشری از جامعه مسئول پرسیدیم که پیام ۱۳ آبان از نگاه آنان چیست و در این شرایط ویژه کرونایی باید چطور پیام را به دشمن رساند؟

صمد مرادی‌مهر یکی از شاعران محلی شهر اسدآباد در این زمینه به خبرنگار ما با اشاره به دلیل نامگذاری ۱۳ آبان به عنوان روز ملی مبارزه با استکبارستیزی، گفت: در این روز با سه رویداد تبعید حضرت امام خمینی از ایران به ترکیه به جرم اعتراض به تصویب قانون کاپیتولاسیون توسط مجلس فرمایشی شاه، شهادت رساندن جمع زیادی از دانش آموزان تظاهرات کننده در دانشگاه تهران و و تسخیر لانه جاسوسی امریکا رخ داد.

وی با اشاره به اینکه ترامپ پیروز میدان انتخابات امریکا باشد یا بایدن، برای ایران فرق نمی‌کند، افزود: هر کدام از این افراد دشمن جمهوری اسلامی است.

این شاعر انقلابی با بیان اینکه پیام ما به دشمن همان شعار مرگ بر آمریکاست، گفت: در ۱۳ آبان امسال مردم ایران می بایست انزجار خود را از طریق رسانه‌ها و فضای مجازی به گوش دنیا برساند.

عباس بهرامی‌مشعوف یکی از فعالان سیاسی شهر اسدآباد هم با اشاره به ای به رخدادهای مهم ۱۳ آبان در سالهای ۴۳، ۵۷ و ۵۸، اظهار کرد: این سه اتفاق با هویتی یگانه یعنی همان مبارزه با استکبار، هر کدام در شکل گیری حرکت انقلاب اسلامی نقش موثری داشتند و به همین علت، ۱۳ آبان در تقویم کشورمان به عنوان روز ملی مبارزه با استکبار نامگذاری شده است.

وی نماد ۱۳ آبان را نماد اوج استکبارستیزی و بصیرت سیاسی و دشمن شناسی دانست و گفت: این روز نماد مقاومت و پیروزی ملت ایران در مقابل استکبار جهانی و سرآغاز  افول و فروپاشی امریکاست؛ لذا این روز، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نام و نماد گرفته است.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه امسال در شرایط کرونایی نمی توانیم مثل همیشه سرازیر خیابان‌ها شویم و به رسم هر سال تظاهرات میلیونی برگزار کنیم، گفت: اما می توانیم بغض های فرو خورده خویش را نسبت به شرارت های پیوسته استکبار جهانی و در راس آنها امریکای جنایتکار، در دل نگهداریم و همه همدل و همداستان در رفع مشکلات اقتصادی کشور بکوشیم و مطالبه گری کنیم.

وی ادامه داد: باید با تمام ایمانمان خود را برای صندوق های رای در خرداد ۱۴۰۰ آماده سازیم و با بصیرتی مثال زدنی و یک انتخاب خوب و برای همیشه دست نفوذی های غرب و لیبرالیزم را از سر کشور قطع کنیم.

بهرامی‌مشعوف در پاسخ به اینکه آیا در انتخابات آمریکا برای مردم ایران پیروزی ترامپ در میدان مهم است یا بایدن و آیا فرقی می‌کند؟ گفت: در انتخابات امریکا، چه بایدن برنده شود و چه ترامپ، تفاوت چشمگیری در اعمال سیاست های راهبردی آمریکا نسبت به  انقلاب اسلامی دیده نمی شود؛ هر دو نماینده سیستم حکومتی این کشورند.

البته شاید در روش ها و تاکتیک های دو حزب تفاوتهای باشد اما همان گونه که رهبر انقلاب فرمودند ماهیت و خوی استکباری دو حزب جمهوری خواه و دمکرات یکسان است. یکی دستکش مخملی را روی پنجه چدنی بسته است و آن دگر، شمشیرش را از رو گرفته.

به قول یک ضرب المثل معروف:«سگ زرد برادر شغال است»، بنابراین پیروزی هر کدام از آنان فرقی نمی‌کند، دشمن دشمن است.

حجت الاسلام روح الله رستمی، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی اسدآباد هم در این زمینه به خبرنگار ما گفت: ۱۳ آبان سند “ما می‌توانیم” دانش آموزان است و  تجربه نشان داده که در تحول و پویایی یک جامعه حتی دانش آموزان نیز می‌توانند نقشی فعال و سرنوشت ساز داشته باشند.

وی افزود: طبق آمارها کشورهای صنعتی قدمهای بزرگ و خیز صنعتی شدن را در سالهایی برداشته‌اند که جمعیت جوانی داشتند، از امروز ایران اگر غفلت شود فردا دیر است .

یوسف ترکمانی، سرپرست معاونت آموزشی آموزش و پرورش اسدآباد هم به خبرنگار ما گفت: یوم الله  ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و سالروز تبعید امام(ره) در سال ۴۳ به ترکیه و تسخیر لانه جاسوسی، و روز دانش آموز است.

وی ۱۳ آبان را نماد استکبارستیزی، شجاعت و شهامت ملت ایران خواند و گفت: پیام ما اتحاد ملت ایران است و و این بار انزجارمان را در بستر شبکه های فضای مجازی به نمایش میگذاریم.

سرپرست معاونت آموزشی آموزش و پرورش اسدآباد تأکید کرد: پیروزی بایدن یا ترامپ برای ایران فرقی ندارد، چراکه دشمنی هر دو حزب جمهوری خواهان و دموکراتها با ملت ایران در طول ۴۱ سال گذشته ثابت شده است.

حسین عسگری مهرور، رئیس آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد هم سیزده آبان را تجلی آزادی، شجاعت و غیرت انقلابی ملت ایران و یادآور رشادت و بصیرت نوجوانان و دانش آموزانی دانست که وابستگی دنیوی نداشته و دشمن اصلی را به خوبی شناخته اند.

وی سیزده آبان را نماد استکبار ستیزی و شناخت شیطان بزرگ خواند و افزود: این روز یادآور حوادثی است که پیام استکبار ستیزی را دارد.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد با بیان اینکه پیام سیزده آبان این است که بصیرت داشته باشیم و حق و باطل را به خوبی بشناسیم، افزود: در این زمینه باید گوش به فرمان ولایت فقیه باشیم و وعده خدا را باور کنیم که اگر اهل حق پای خواسته به حق خود بایستد٬ حق همیشه پیروز است.

وی خاطرنشان کرد: امسال با توجه به شرایط کرونایی ما در فضای مجازی از ظرفیت فضای شاد و حضور حداکثری معلمین و دانش اموزان به تولید محتوا، انشا و نقاشی با محوریت شهید محمد رسول رضایی شهید شاخص کشوری را به نمایش میگذاریم.

عسگری مهرور با بیان اینکه با حضور گروه‌های پنج نفری دانش‌آموزان در نقاط مختلف شهر انزجار خود را از استکبار نشان داده و از رسول مهربانی ها دفاع خواهیم کرد، تصریح کرد: کلیپ‌های شاخص هر مدرسه را رسانه‌ای خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه پیروزی هر کاندیدای ریاست جمهوری امریکا برای افرادی که گوش به فرمان رهبر خود باشند فرقی ندارد، افزود: البته برای کسانی که امیدهای واهی داشته و دل در گرو غرب دارند، می تواند متفاوت باشد.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان اسدآباد خاطرنشان کرد: با توجه به دشمنی آشکار آمریکا با ملت ما باید برنامه ریزیها و امکانات داخلی را مدنظر قرار داده و با قوت و قدرت و کار جهادی و انقلابی چشم به افق روشن داشته باشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: روز ملی مبارزه با استکبار شهرستان اسدآباد استکبار جهانی آموزش و پرورش دانش آموزان فضای مجازی اسدآباد هم ملت ایران خیابان ها ۱۳ آبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۴۸۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، تلاشی سیاسی و بی‌اثر برای کسب رضایت صهیونیست‌ها

به گزارش «نماینده»، محمدحسن آصفری با اشاره به حمایت آمریکا از جنایات صهیونیست ها، گفت: بزرگترین حامی مالی انتخابات آمریکا شرکت های صهیونیستی هستند و برای تامین هزینه های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باید آنها را راضی نگه دارند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی افزود: تحریم جدید علیه ایران و یا وتو عضویت فلسطین در سازمان ملل برای جلب رضایت اسرائیل است و برای ما اهمیت چندانی ندارد و حتی اقدامات تروریستی که در دنیا توسط آمریکا انجام می شود برای دلخوشی صهیونیست ها انجام می شود تا ضربه ای به رژیم کودک کش صهیونیستی وارد می شود اما صدای آمریکا بلند می شود.

نایب رئیس کمیسیون امورداخلی کشور خاطرنشان کرد: رفتارهای دوگانه آمریکا برای همه دنیا نخ نما شده است و مردم آزاده دنیا به این رفتارها آشناهستند و تحریم های جدید آمریکا علیه ایران بدون شک نگاه مردم نسبت به انقلاب و نظام را تغییر نخواهد داد و تنها تلاشی سیاسی و بی اثر برای جلب توجه و کسب رضایت صهیونیست ها است.

دیگر خبرها

  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران، تلاشی سیاسی و بی‌اثر برای کسب رضایت صهیونیست‌ها
  • عملیات وعده صادق تکرار ناکامی استکبار در صحرای طبس بود
  • شن‌هایی که همچنان چِشم استکبار را می‌سوزاند
  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • ذلت، تنها دستاورد آمریکا در عملیات پنجه عقاب
  • شکایت معلمان آلمانی از تشدید خشونت‌ها در بین دانش آموزان
  • آیا مذاکرات مستقیم میان ایران و آمریکا در جریان است؟
  • پیام استاندار خراسان جنوبی به مناسبت "سالروز شکست آمریکا در طبس"
  • حمله موشکی ایران معادلات آمریکا و غرب را تغییر داد
  • راه اندازی موزه بین المللی استکبار ستیزی در صحرای طبس