Web Analytics Made Easy - Statcounter

نخست وزیر ایرلند با توجه به عواقب اقتصادی کرونا، وارد کردن شوک بزرگ دیگری به شهروندان با برگزیت بدون توافق را غیر قابل درک دانسته و در این باره به نخست وزیر انگلیس هشدار داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "مایکل مارتین"، نخست وزیر ایرلند در گفتگویی با روزنامه "دی ولت" آلمان به "بوریس جانسون"، نخست وزیر انگلیس در این باره که مذاکرات برگزیت را بدون توافق به پایان برساند هشدار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با توجه به تاثیرات اقتصادی بزرگ بحران کرونا این را غیر قابل درک دانست که شهروندان را در معرض چنین شوک بزرگ دیگری قرار دهیم.

نخست وزیر ایرلند در عین حال عدم توافق در مذاکرات برگزیت بین انگلیس و اتحادیه اروپا را بعید ندانسته وگفت: از این رو ما بودجه اخیر خود را بر این فرض تصویب کرده ایم که هیچ توافقی بین انگلیس و اتحادیه اروپا شکل نگیرد.

وی مسئله ماهیگیری در آب های انگلیس را همچنان از مسائل سخت و مورد اختلاف در مذاکرات برگزیت دانسته وگفت: بحران کرونا همان طور که گفتم تاثیرات گسترده ای بر اقتصادهای ملی ما داشته است. این برای من غیر قابل درک است که ما حالا شهروندان را در برابر شوک بزرگ دومی قرار دهیم.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال اینستاگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

نخست وزیر ایرلند اراده سیاسی طرفین را در دستیابی به توافقی تجاری مهم دانسته و گفت: بدون شک انگلیس به دسترسی به بازار داخلی اروپا نیازدارد. از طرفی دقیقا اروپا هم از نظر جئوپلیتیکی به انگلیس نیاز دارد.

جانسون برای تصمیم گیری درباره برگزیت منتظر نتیجه انتخابات آمریکاستوزیر تجارت انگلیس: توافق برگزیت با اتحادیه اروپا امکان‌پذیر استطرح اضطراری برای تمدید مذاکرات برگزیت در دستورکار اتحادیه اروپا

وی در ادامه انتقاد شدیدی به طرح چندی پیش جانسون برای اصلاح توافق برگزیت که به پارلمان ارائه شد وارد کرده و گفت: این طرح اعتمادها را کاهش داد. اروپاییان با این اقدام جانسون در برابر این سوال قرار گرفتند که چه تضمینی وجود دارد که حالا قرارداد دیگری با انگلیس منعقد کنند.

لندن و بروکسل پس از خروج رسمی بریتانیا از اتحادیه اروپا در روز 31 ژانویه سال جاری میلادی (11 بهمن 98) گفتگوهای دوجانبه بر سر آینده روابط خود را آغاز کردند.

جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید. (کلیک کنید)

دوران انتقالی برگزیت بنا به توافق انجام شده تا پایان سال جاری ادامه خواهد داشت. اگر طرفین نتوانند در این دوران به توافقی دست یابند خطر برگزیت سخت مجددا ایجاد می شود.

تا به حال چند دور مذاکرات پسا برگزیت برای دستیابی به توافقی تجاری بعد از دوران برگزیت نتیجه‌ای نداشته است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: مذاکرات برگزیت مذاکرات برگزیت نخست وزیر ایرلند مذاکرات برگزیت اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۵۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر خارجه ایرلند: ۱۰۰ درصد مردم غزه در معرض گرسنگی و قحطی هستند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «مایکل مارتین» وزیر خارجه ایرلند با بیان اینکه میزان کمک‌های بشردوستانه ارسالی به غزه کافی نیست اعلام کرد که در شرایط کنونی ۱۰۰ درصد مردم غزه در معرض گرسنگی و قحطی هستند.

هفته پیش نیز نخست ایرلند همراه با نخست‌وزیر اسپانیا و نروژ در مواضعی مشترک در حمایت از مردم فلسطین اعلام کردند که برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین و حمایت از عضویت کامل آن در سازمان ملل آماده هستند.

شبکه خبری الجزیره در گزارشی اعلام کرد که در ادامه حمایت سه کشورهای اروپایی از حق حاکمیت سیاسی مردم فلسطین در تشکیل کشور مستقل فلسطینی به عنوان عضو کامل سازمان ملل نخست وزیران اسپانیا، نروژ و ایرلند بر حق تشکیل کشور مستقل فلسطینی تاکید کردند.

به نوشته الجزیره، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا در ادامه تلاش خود برای جلب حمایت کشورهای اروپایی در به رسمیت شناختن دولت مستقل فلسطینی در کنفرانس خبری اعلام کرد که «نشانه‌های روشنی» در اروپا پدیدار گشته و کشورهای اروپایی آماده پذیرفتن دولت مستقل فلسطینی هستند.

الجزیره عنوان کرد: سانچز در سفر دوره‌ای که روز جمعه به برخی کشورهای اروپایی از جمله نروژ و ایرلند سفر کرد، تلاش خواهد کرد رهبران کشورهای اروپایی را برای تشکیل دولت مستقل فلسطینی ترغیب کند. مقصد سفر بعدی نخست وزیر اسپانیا لهستان خواهد بود.

بر پایه این گزارش، نخست وزیر اسپانیا در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «یوناس گار استوره» همتای نروژی خود درباره وضعیت جنگی نوار غزه تاکید کرد باید در غزه آتش‌بس اضطراری حاصل شود و نهادهای بشردوستانه بدون هیچ تهدیدی اجازه فعالیت داشته باشند. خشونت بیشتر و کشتار غیرنظامیان در غزه مجاز نیست.

وی در ادامه تصریح کرد: هماهنگی با نروژ پیامی برای راه حلی است که به اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها آینده‌ای منطبق با صلح می‌دهد.

به نقل از سایت خبری الجزیره، سانچز درباره به رسمیت شناختن کشور فلسطین هم گفت اسپانیا آماده به رسمیت شناختن کشور فلسطین در نزدیک‌ترین زمان ممکن و عضویت کامل آن در سازمان ملل است.

نخست وزیر نروژ هم تاکید کرد کشورش آماده به رسمیت شناختن کشور فلسطین و حمایت از عضویت کامل آن در سازمان ملل است.

از سوی دیگر، نخست وزیر ایرلند نیز در مواضعی مشابه با همتای نروژی و اسپانیایی اعلام کرد با همتای اسپانیایی خود مساله به رسمیت شناختن کشور فلسطین را بررسی کرده است و این دو کشور در آستانه به رسمیت شناختن فلسطین هستند.

وی با بیان اینکه ملت فلسطین حق حاکمیت و برخورداری از حکومت خودمختار را دارند، افزود: زمان به رسمیت شناختن کشور فلسطین نزدیک است. آماده به رسمیت شناختن فوری کشور فلسطین هستیم و این را رسمی کرده‌ایم.

این مقام ایرلندی وضعیت غزه را غیر قابل توصیف عنوان کرد و خواهان باز شدن کریدورهای بیشتر برای انتقال کمک‌های انسانی به نوار غزه شد.

نخست وزیر ایرلند افزود تخریب جنبه‌های زندگی غیرنظامیان در نوار غزه از جمله بیمارستان‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها توسط رژیم صهیونیستی قابل قبول نیست.

گفتنی است که وزارت بهداشت غزه روز جمعه اعلام کرد تعداد قربانیان تجاوزات رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر گذشته به ۳۳ هزار و ۶۳۴ شهید و ۷۶ هزار و ۲۱۴ زخمی رسیده است. این در حالی است که بسیار از افراد کشته و زخمی در مسیرها و زیر آوار در نتیجه حملات اشغالگران هستند که دسترسی به آنها ممکن نیست.

کد خبر 6086667

دیگر خبرها

  • دفاع برخی از نمایندگان اتحادیه اروپا از ایران
  • استقرار هزاران نظامی و یک جنگنده یوروفایتر تایفون انگلیسی در لهستان
  • درگیری عوامل جناح راست افراطی در لندن با پلیس
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • سوناک: پیروزی پوتین به قیمت امنیت تمام اروپا تمام می شود
  • وزیر خارجه ایرلند: ۱۰۰ درصد مردم غزه در معرض گرسنگی و قحطی هستند
  • روبن آموریم با وست هم به توافق نرسید
  • بلژیک: اروپا در آستانه توافق بر سر دارایی های خارجی روسیه است
  • ایرلند: تل آویو جنگ در غزه را متوقف کند!