Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-20@01:05:45 GMT

پاسخ به چند پرسش از سازمان زیباسازی

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۳۶۰۴۲

پاسخ به چند پرسش از سازمان زیباسازی

ایسنا/اصفهان مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان به پرسش‌هایی دربارۀ طرح میراث ماندگار، راه حفظ سردرهای کاشی‌کاری شدۀ شهر و نیز، علت برداشتن ناگهانی سردیس‌هایی مثل پروین اعتصامی، صائب و مشتاق توضیحاتی را بیان کرد.

حسن مؤذنی دربارۀ سرنوشت طرح «میراث ماندگار» که اقدامی در جهت شناسنامه‌دار کردن آثار واجد ارزش عرصه محور شهر بود به ایسنا گفت: این طرح سال ۱۳۹۸ به ‌صورت آزمایشی و با همکاری شهرداری منطقه یک، روی اثر کاشی‌کاری شده‌ای که عیسی بهادری بر دیوار بیرونی بیمارستان عیسی بن مریم در خیابان شمس‌آبادی اصفهان خلق کرده، اجرا شد و مورد استقبال نیز قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به این سؤال که آیا این طرح برای سایر آثار واجد ارزش مثل سقاخانه‌ها نیز اجرا خواهد شد یا خیر؟ توضیح داد: خوشبختانه امسال ردیف بودجه‌ای برای طرح «میراث ماندگار» در نظر گرفته‌شده و ۱۰ نقطه را مشخص کرده‌ایم تا نسبت به شناسنامه‌دار کردن آن‌ها اقدام کنیم که این کار در دست انجام است اما برای سقاخانه‌ها چون به  اداره میراث فرهنگی مربوط است، باید هماهنگی‌های لازم پیش از انجام این کار صورت بگیرد.

مؤذنی ادامه داد: لازم است کارگروهی با حضور سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری و میراث فرهنگی اصفهان تشکیل و دربارۀ این آثار تصمیم‌گیری شود تا اموری که مربوط به ادارۀ زیباسازی است به اطلاع ما برسد و بتوانیم آنچه لازم است را انجام بدهیم.

نمونه طرح میراث ماندگار

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان به سؤال خبرنگار ایسنا در خصوص برنامۀ این سازمان برای نورپردازی سردرهای کاشی‌کاری شدۀ مغازه‌های خیابان‌هایی مثل طالقانی و حافظ چنین پاسخ داد: سردر مغازه‌ها در بحث بدنه سازی محورها گنجانده می‌شود و این نیز به مجوزهای میراثی نیاز دارد به ‌طوری‌ که سازمان نمی‌تواند بدون هماهنگی روی آن اقدامی انجام بدهد.

وی افزود: بحث پیرایش شهری زیرمجموعه فعالیت‌های معاونت راه و شهرسازی است و آن‌ها با مشخص کردن خیابان‌هایی به‌عنوان خیابان نمونه کار پیرایش شهری را روی آن انجام می‌دهند.

مؤذنی تصریح کرد: برای تصمیم‌گیری دربارۀ سردرهای کاشی‌کاری شدۀ واجد ارزش نیز لازم است که بین سازمان نوسازی و بهسازی، راه و شهرسازی شهرداری و میراث فرهنگی هماهنگی‌های لازم به عمل بیاید.

یکی از سردرهای کاشی کاری شدۀ خیابان طالقانی

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود درباره علت برداشته شدن ناگهانی سردیس پروین اعتصامی، صائب و مشتاق گفت: مناطق شهرداری ردیف بودجه‌ای برای مرمت سردیس‌ها دارند به همین دلیل سردیس‌ها را برای مرمت برمی‌دارند و دوباره نصب می‌کنند.

وی در پاسخ به این سؤال که آیا بهتر نیست اطلاعیه‌ای در کنار سردیس‌ها نصب شود که نشان بدهد این سردیس برای مرمت از سوی عوامل شهرداری برداشته‌شده تا مردم نگران سرقت آن‌ها نشوند؟ اظهار کرد: بله، پیشنهاد خوبی است. از دوستانم می‌خواهم که این مورد را به مناطق اعلام کنند تا شهروندان مطلع باشند که کدام سردیس به‌منظور مرمت از سر جای خود برداشته می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری سازمان زیباسازی كاشيكاري سقاخانه سردیس سازمان زیباسازی میراث ماندگار سردیس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۶۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاوش و سامان‌دهی قلعه تپه تاریخی ابهر

به گزارش خبرگزاری مهر، سید سعید صفوی گفت: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان با همکاری شهرداری و شورای شهرشهرستان ابهر ابتدا عرصه قلعه تپه را باید تدقیق کند و بعد از نامه نگاری با پژوهشگاه باستان‌شناسی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مجوز کاوش این سایت را دریافت کند و پس از کاوش، این بخش می‌تواند برای شهرستان تبدیل به سایت موزه شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان بیان کرد: برای ایجاد سایت موزه مذکور اقداماتی همچون ساماندهی فضایی، طراحی محیطی، اصلاح مسیرهای دسترسی، ورودی و خروجی منتهی به سایت و نصب تابلوهای اطلاع‌رسانی در مسیر جاده باید توسط شهرداری و شورای شهر و همکاری اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان انجام شود

صفوی گفت: اجرای طرح توسعه امامزاده اسماعیل ابهر گامی مؤثر در راستای عمران و آبادانی این بنای تاریخی است که باید در این خصوص جلسه‌ای با موافقان و مخالفان طرح برگزار شود تا بتوانیم شاهد عملیات اجرایی این پروژه باشیم.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان گفت: با ساماندهی محوطه امامزاده شناط این مکان به محلی برای تجمع مردم در مناسبت‌های ملی، مذهبی، فرهنگی و اجتماعی تبدیل خواهد شد که تبیین این جایگاه و تبدیل آن به قطب فرهنگی کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است.

صفوی افزود: طراحی و اجرای المان تاریخی برای سر در ورودی شهرستان ابهر برگرفته از قلعه تپه و المان آسیاب آبی در میدان اصلی شهرستا ن توسط شهرداری و شورای شهر انجام خواهد گرفت که با نظارت بر طراحی و اجرای اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان در این شهرستان اجرا خواهد شد که هفته آینده جلسه‌ای در این خصوص در شهرداری شهرستان برگزار خواهد شد.

قلعه تپه ابهر مربوط به دوران تاریخی پس از اسلام است و در ابهر، خیابان خلیل طهماسبی، روبه‌روی شبکه بهداشتی واقع شده است. این اثر در تاریخ ۷ مهر ۱۳۸۱ با شماره ثبت ۶۱۷۰ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده

کد خبر 6082325

دیگر خبرها

  • ضرورت تلاش بیشتر برای شناساندن شاعران و مفاخر
  • حریق ناگهانی خودرو در خیابان نواب قزوین
  • کاوش و سامان‌دهی قلعه تپه تاریخی ابهر
  • احداث خیابان و پارک محلی گرکان در منطقه ۱۰ اصفهان
  • صدور ۲ هزار اخطاریه ایمنی ساخت و ساز در برخوردارترین منطقه مشهد
  • زیرسازی منشعبات خیابان گلشن منطقه دو ارومیه
  • وضعیت آسفالت شهر قزوین مناسب نیست
  • اجرای فرایند مدیریت سبز در ادارات اصفهان توسط سازمان پسماند شهرداری
  • حمایت شهرداری کرمانشاه از احداث پارکینگ طبقاتی در معابر پرتردد شهر
  • استفتاء از امام خامنه‌ای؛ برخورد شیء پاک با نجس احتمالی