Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از ارسال نامه به دانشگاه‌ها و پژوهشگاه ها برای فعالیت پرشتاب‌تر آنها در حوزه فناوری در شرایط شیوع کرونا خبر داد و گفت: علاوه بر آن در تلاش هستیم که رویدادهای فناورانه را نیز با توان بیشتر برگزار کنیم.

به گزارش ایسنا دکتر عبدالحسین رحیمی در نشست خبری پانزدهمین دوره جشنواره ملی فن آفرینی شیخ بهایی که امروز به صورت مجازی برگزار شد، برگزاری رویدادهای فناورانه را زمینه ساز و مشوقی برای ترویج و توسعه فناوری دانست و افزود: برگزاری چنین رویدادهایی در ساختار و توسعه علم، فناوری و نوآوری کشور بسیار اثرگذار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی نمونه این رویدادها را برگزاری هفته پژوهش و فناوری دانست که در نیمه دوم آذرماه سال جاری برگزار می‌شود و یادآور شد: برگزاری این هفته جایگزین پارک‌ها و مراکز تحقیقاتی نخواهد بود، بلکه برگزاری این رویداد به تقویت نقش ترویجی و برانگیزاننده در حوزه علم و فناوری کمک خواهد کرد.

رحیمی با اشاره به برگزاری پانزدهمین دوره جشنواره ملی شیخ بهایی، اظهار کرد: این رویداد که به همت شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برگزار می‌شود، به نام برندی است که نشانه‎‌های نوآورانه متعددی از وی به ما رسیده است.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم، شناسایی اصحاب ایده در حوزه فن آفرینی را از ماموریت‌های این جشنواره عنوان کرد و ادامه داد: این جشنواره زمینه ارائه طرح‌ها و ایده‌های فناورانه را مهیا و به نوعی فن آفرینان را وارد یک رقابت مثبت می‌کند.

وی معرفی فن آفرینان به سرمایه گذاران را از دیگر مزایای این جشنواره دانست و گفت: با این اقدام در نهایت تعدادی از طرح‌ها تبدیل به محصول خواهند شد و از این طریق زنجیره‌ای از ایده تا پدیده و از علم تا عمل و از طرح کلی و مفهومی به کسب و کارهای مبتنی بر فناوری فراهم خواهد شد.

رحیمی، رقابت فن آفرینان را از دیگر ویژگی‌های جشنواره شیخ بهایی نام برد و ادامه داد: این جشنواره از دو بعد "مقایسه ایده‌های فناورانه و کسب و کارها" و "معرفی فن آفرینان به سرمایه گذاران" از اهمیت برخوردار است.

وی با اشاره به برگزاری رویداد "کافه سرمایه" در این جشنواره، خاطر نشان کرد: در این بخش همه سرمایه گذاران با صاحبان ایده و کسب و کارهای مبتنی بر فناوری وارد مذاکره خواهند شد.

معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم با اشاره به شیوع کرونا ویروس در کشور با تاکید بر اینکه کشور در سال جاری در شرایط ویژه‌ای قرار دارد، تاکید کرد: ما به همه دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها نامه ارسال کردیم که بخش پژوهش و فناوری نه تنها دچار رکود نشود، بلکه پر شتاب‌تر از گذشته و وسیع‌تر به فعالیت‌های خود در این حوزه‌ها ادامه دهد.

وی اضافه کرد: علاوه بر آن در تلاش هستیم که رویدادهای فناورانه را نیز با توان هر چه بیشتر دنبال کنیم و سعی در گسترش آن داریم هر چند که بخش آموزش دانشگاه‌ها نیز سبک شده است.

  انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزارت علوم جشنواره شيخ بهايي همه باهم علیه کرونا پژوهش و فناوری دانشگاه ها فن آفرینان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۶۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سهمیه امریه سربازی دانشجویان پسادکتری تخصیص یافت

پیمان صالحی معاون پژوهشی وزارت علوم در گفت وگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه وزارت علوم آیین نامه نحوه به‌کارگیری محققان پسا دکتری را ابلاغ کرده است، گفت: در حال پیگیری اجرای این آیین نامه هستیم.

وی با اشاره به وجود چهار نوع دوره پسادکتری گفت: یک مدل از دوره پسادکتری انجام تحقیقات بنیادی، یک مدل آن ورود به قراردادهای ارتباط با صنعت و جامعه، یک مدل آن هم گذراندن دوره های پسادکتری در شرکت های دانش بنیان و یک مدل آن نیز گذراندن دوره پسادکتری در صنایع بزرگ است.

تدوین آیین نامه اجرایی امریه سربازی دانشجویان پسادکتری

صالحی درباره سهمیه امریه سربازی خاطرنشان کرد: در زمینه سهمیه امریه سربازی باید از مقام معظم رهبری تشکر کنیم که فرمودند سالانه ۵۰۰ سهمیه امریه به دانشجویان پسادکتری اختصاص دهیم. این سهمیه اکنون اختصاص پیدا کرده و آیین نامه اجرایی آن توسط وزارت علوم و وزارت بهداشت و ستاد کل نیروهای مسلح نوشته شده است و به زودی بعد از تایید ستادکل نیروهای مسلح اجرایی می‌شود.

کد خبر 6077974

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست فصلی ترجمان دانش در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
  • برگزاری جشنواره جوانی جمعیت در چهارمحال و بختیاری
  • ثبت‌نام المپیاد ورزش‌های فناورانه دانشجویی آغاز شد
  • سهمیه امریه سربازی دانشجویان پسادکتری تخصیص یافت
  • دانشجوی گنابادی پژوهشگر برجسته کمیته تحقیقات وزارت بهداشت شد
  • برگزاری ایده‌بازار حوزه ژنتیک در دانشگاه شهید بهشتی/مهلت ارسال ایده‌ها
  • ۱۵ اردیبهشت؛ آخرین مهلت اعلام نیاز‌ها در سامانه وزارت علوم
  • بررسی و نقد «گفتمان و سیاست فرهنگی دولت»
  • حمایت از ایده‌های استارت‌آپی در مرکز خلاقیت و نوآوری سازمان بسیج علمی
  • دو برنامه وزارت علوم برای توسعه دیپلماسی علم و فناوری