Web Analytics Made Easy - Statcounter

هواپیماهای RF-۴ نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با دوربین‌های بومی و پیشرفته سمات به عکسبرداری از اهداف از پیش تعیین‌شده پرداختند.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی ارتش جمهوری اسلامی ایران، امیر سرتیپ‌دوم خلبان فرهاد گودرزی سخنگوی نهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش گفت: در اولین روز از آغاز فاز عملیاتی رزمایش فدائیان حریم ولایت، هواپیماهای اف۵ و بومی صاعقه با راکت‌های بومی و ساخت داخل اهداف مهم و حیاتی دشمن فرضی را با موفقیت منهدم کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: نهمین رزمایش «فدائیان حریم ولایت» آغاز شد

وی افزود: همچنین هواپیماهای اف۷ مجهز به بمب‌های هوشمند، نقطه‌زن، دورایستا و راکت‌های هوا به زمین ساخت داخل، اهداف حیاتی دشمن فرضی را با نوآوری، تکنیک‌های ابتکاری و خارج از رینگ پدافندی توسط خلبانان شجاع و جوان در عمق منطقه نبرد مورد هدف قرار دادند.

ببینید: فیلم/ اهداف رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت

امیر سرتیپ‌دوم گودرزی بیان داشت: در ادامه اجرای نهمین رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش، جنگنده‌های اف۱۴، عملیات سوخت‌گیری هوایی را از تانکر سوخت‌رسان بوئینگ۷۰۷، به‌منظور اجرای پوشش هوایی در ارتفاع پست با موفقیت انجام دادند.

ببینید: فیلم/ آغاز رزمایش فداییان حریم ولایت

سخنگوی نهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت اظهار داشت: در بخش دیگری از این رزمایش عملیات جنگ الکترونیک و آزمایش انواع سامانه‌های پیشرفته ارتباطی نیروی هوایی ارتش با استفاده از بسترهای امن شبکه‌های بی‌سیم و باسیم، انواع سامانه‌های تسهیلات پروازی و انواع سامانه‌های تاکتیکی مأموریت‌های ابلاغ‌شده در جنگ الکترونیک را با موفقیت انجام دادند.

وی با تأکید بر اینکه هواپیماهای شرکت‌کننده در این رزمایش توسط کارکنان فنی، متعهد و متخصص نیروی هوایی ارتش و با استفاده از تخصص و تجربه بالای این عزیزان، بازآماد و آماده اجرای عملیات شده است، گفت: قبل از شروع فاز عملیاتی رزمایش، هواپیماهای شناسایی آراف۴ با استفاده از دوربین‌های پیشرفته «سمات» که برای نخستین بار توسط متخصصان نیروی هوایی ارتش ساخته و تولید شده است به‌همراه پرنده‌های بدون سرنشین «کمان۱۲»، با پرواز به‌روی مواضع دشمن فرضی به جمع‌آوری اطلاعات سیگنالی و شنود الکترونیکی و رصد، شناسایی و عکس‌برداری از اهداف از پیش تعیین‌شده پرداختند.

امیر گودرزی شعار نهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت را «آسمان امن در سایه اقتدار نیروی هوایی الهی» عنوان کرد و گفت: نیروی هوایی ارتش کنار سایر قوای مسلح کشور تحت فرماندهی ولی امر مسلمین و فرماندهی معظم کل قوا، وظیفه تأمین امنیت پهنه هوایی کشور را به‌عهده دارند.

وی تصریح کرد: این رزمایش حاوی پیام امنیت، ثبات، دوستی و صلح پایدار برای کشورهای منطقه، پیام دلگرمی و اطمینان خاطر برای هموطنان و پیام آمادگی برای دفاع و پاسخ کوبنده در صورت اشتباه و خطای محاسباتی برای دشمنان است.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا اعتراضات آمریکا قره باغ نیروی هوایی ارتش ارتش ارتش جمهوری اسلامی ایران بوئینگ 707 نهمین رزمایش اقتدار هوایی فدائیان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش دشمن فرضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۶۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روزبه‌روز به توان تسلیحاتی نیروهای مسلح افزوده می‌شود

امیر سرتیپ صباحی فرد در بازدید از مناطق پدافندی جنوب شرق کشور، توان رزم و آمادگی دفاعی یگان‌های پدافندی مستقر در جزایر سیری، ابوموسی و تنب بزرگ را مورد ارزیابی قرار داد.

به گزارش ایسنا به نقل از ارتش، امیر سرتیپ صباحی فرد، فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش ضمن بازدید از مناطق پدافندی جنوب شرق کشور و جزایر سیری، ابوموسی و تنب بزرگ در جمع فرماندهان و کارکنان این منطقه پدافند هوایی اظهار داشت: آمادگی دفاعی و توان تسلیحاتی نیروهای مسلح کشورمان همچون سدی محکم در برابر دشمنان قسم خورده ایران اسلامی است و روز به روز بر این اقتدار افزوده می شود.

فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش با بیان اینکه عزت و سربلندی ایران اسلامی در گرو تبعیت از تدابیر داهیانه رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) و نیز ارتقا توان نظامی به‌ویژه در حوزه پدافند است، خاطرنشان کرد: بصیرت و دوراندیشی در راستای مقابله با تهدیدات و ارتقای تجهیزات به‍روز و کارآمد، دو مولفه ارزنده در رشد و پیشرفت نیروی پدافند هوایی ارتش است.

امیر سرتیپ صباحی فرد با بیان اینکه قوی بودن در تمامی عرصه ها به‌ویژه حوزه نظامی موجب افزایش بازدارندگی و مقبولیت بین‌المللی کشورمان می شود، بیان داشت: تجربه هشت سال دفاع مقدس به ما آموخت که توانمند بودن و ارتقاء دستاوردها مطابق با فناوری روز، موجب می شود که بیگانگان در امور داخلی کشورمان دخالت نکنند و با قطع وابستگی به خارج از کشور بتوانیم شاهد اقتدار و سرافرازی ایران اسلامی باشیم.

وی با تاکید بر اینکه همواره در کنار تمامی پیشرفت‌ها نباید از توطئه‌ها و ترفندهای دشمنان غافل بود، تصریح کرد: آمادگی همه جانبه در همه حوزه ها، به‌خصوص در حوزه جنگ نرم و فضای مجازی، دست دشمنان را در ایجاد تفرقه، هرج و مرج، آشوب و ... کوتاه می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گشت‌زنی هواپیمای بی‌سرنشین در آسمان نیمروز
  • مقابله پدافند هوایی سوریه با اهداف متخاصم در حومه دمشق
  • روزبه‌روز به توان تسلیحاتی نیرو‌های مسلح افزوده می‌شود
  • بازدید فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش از جزایر ایرانی خلیج فارس
  • روزبه‌روز به توان تسلیحاتی نیروهای مسلح افزوده می‌شود
  • روز به روز به توان تسلیحاتی نیروهای مسلح افزوده می شود
  • جنگنده‌ای که گزینه اصلی ارتش روسیه است! (+عکس)
  • ۴۵ سال اقتدار و امنیت/ کرار؛ یک پرنده با چندین مأموریت است
  • (عکس) جنگنده‌ای که گزینه اصلی ارتش روسیه است!
  • حمله به پایگاه هوایی نیروی دریایی پاکستان در بلوچستان