Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تسنیم، رئیس کمیته امنیتی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا و معاون امنیتی انتظامی وزیر کشور امروز (۱۲ آبان) در حاشیه نشست مشترک استانداران و روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی استان‌های کشور که با حضور عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و سعید نمکی وزیر بهداشت برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به روند شیوع بیماری خصوصا در ۲۵ استان که بر اساس اعلام وزارت بهداشت در وضعیت خطر هستند، روز گذشته تصمیم گرفتیم محدودیت‌های تردد در مراکز این استان‌ها را اعلام کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسین ذوالفقاری گفت: استان‌های شمالی مشمول وضعیت خطر نبوده‌اند، کلا استان‌های کهگیلویه و بویر احمد، قزوین، سیستان و بلوچستان، گیلان، مازندران و گلستان مشمول طرح محدودیت تردد نمی‌شوند.

جریمه افراد خاطی

ذوالفقاری اظهار داشت: از ساعت ۱۲ ظهر امروز (۱۲ آبان) خروج افراد بومی با پلاک‌های بومی از مراکز ۲۵ استان ممنوع است و ورود افراد غیربومی هم به این مراکز ممنوع است. ما در این محدودیت‌ها استان تهران و البرز را یکپارچه دیدیم و ورود و خروج را آخر حوزه استحفاظی قرار دادیم و مثلا مردم تهران می‌توانند در داخل استان و در شهرهای همجوار تردد داشته باشند. همچنین می‌توانند از کمربندی‌های شهرها عبور کنند. مثلاً کسی که اهل قم است و از مسیر دیگری قصد عبور از تهران را دارد، می‌تواند از داخل استان تهران و البرز عبور کند ولی نمی‌تواند وارد شهر تهران و کرج شود.

ذوالفقاری با بیان اینکه از مردم می‌خواهیم که همکاری لازم را با نیروهای انتظامی و راهنمایی و رانندگی داشته باشند، تصریح کرد: اعمال جریمه ۵۰۰ هزار تومانی برای متخلفین اعمال خواهد شد و این افراد علاوه بر جریمه، برگشت داده می‌شوند و اگر از این دستورها تبعیت نشود، خودروی فرد خاطی به پارکینگ منتقل می‌شود.

وی بیان کرد: مردم می‌دانند که امروز در چه شرایطی هستیم و تعداد مرگ و میرها تقریبا در اوج خود نسبت به ۸ ماه گذشته است و ضرورت دارد که همه همکاری کنیم. کادر درمان در خط مقدم مقابله با این ویروس هستند و فشار سنگینی بر روی آنان است و باید تلاش کنیم شیوع بیماری را کاهش دهیم.

زیاد هم محدودیت اعمال کنیم، حساسیت ایجاد می‌شود

رییس کمیته اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مقابله با کرونا در پاسخ به این سوال که چرا ۶ استان دیگر تحت محدودیت قرار نگرفتند، گفت: ما بر مبنای گفته وزارت بهداشت عمل کردیم و وقتی خودروهای بومی نمی‌توانند از استان‌ها خارج شوند، نمی‌توانند به استان‌های دیگر هم بروند. ترددهای ضروری مانند حمل بار و سوخت محدودیت ندارد. درضمن محدودیت‌ها برای حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس‌ها نیست.

ذوالفقاری در پاسخ به این پرسش که بسیاری از تهرانی ها خودرو با پلاک استان های شمالی دارند و برای تهران غیربومی محسوب میشوند و راحت می‌توانند از استان خارج شده و به شهرهای شمال کشور بروند، گفت: باید معیاری برای شناخت ‌وجود داشته باشد. برای همین ما پلاک های بومی را معیار قرار داده‌ایم. اگر بخواهیم زیاد هم محدودیت اعمال کنیم، حساسیت ایجاد می‌شود.

کد خبر 561956 برچسب‌ها وزارت کشور ستاد ملی مقابله با کرونا كرونا در ايران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: وزارت کشور ستاد ملی مقابله با کرونا كرونا در ايران محدودیت ها استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۶۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محدوديت‌های ترافيکی مسیر اجرای مراسم روز ارتش در ساری اعلام شد

به گزارش جام جم آنلاین مازندران،ازسوی نصرالله بیگلری رئیس پلیس راهور مازندران، محدوديت‌های ترافيکی مسیر اجرای مراسم روز ارتش در ساری اعلام شد.

وی افزود: بر این اساس به‌مناسبت روزارتش از ساعت ۶:۳۰ صبح امروزچهارشنبه ۲۹ فروردین ماه امسال مسیر ميدان امام ساری تا ميدان ابن‌شهر آشوب (دروازه بابل) شهرستان ساری تا پایان اجرای مراسم مسدود خواهد شد.

رئيس پليس راهور استان مازندران با بیان اینکه امروز به‌مناسبت فرا رسيدن روز ارتش و اجرای مراسم رژه يگان‌های نظامی محدوديت‌های ترافيکی را در شهر ساری خواهیم داشت.بیگلری گفت: شهروندان می‌توانند جهت تردد از مسیرهای جايگزين ازجمله خيابان جام جم، بلوار عسکری محمديان و کمربندی تردد کنند.

دیگر خبرها

  • تعیین تکلیف حدود ۷ هزار چاه کشاورزی در مازندران
  • تسهیل امر زیارت، تکلیف مدیریت شهری در مشهد است
  • تکلیف مدیریت شهری در مشهد ایجاد زائرسرا‌های ارزان قیمت است
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی در این محور شمالی
  • نام نویسی دانش آموزان برای تحصیل در حوزه‌های علمیه هرمزگان
  • اجرای مستمر طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در محلات تهران
  • محدودیت ترافیکی در راه‌های مازندران
  • اعمال محدودیت های ترافیکی در راه های مازندران
  • میکرو بلاگر‌های اقتصادی در کمین جیب مردم
  • محدوديت‌های ترافيکی مسیر اجرای مراسم روز ارتش در ساری اعلام شد