Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که در سال جاری ۲۳۷ هزار و ۱۰۰ تن کالای ورودی و خروجی از مرزهای نوردوز و جلفا ترانزیت شد، گفت: از این میزان کالای ترانزیت ورودی و خروجی، ۳۶ هزار و ۲۰۰ تن از مرز نوردوز و ۲۰۰ هزار و ۹۰۰ تن از مرز جلفا بوده است.

اورجعلی علیزاده در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در این مدت میزان واردات و صادرات از مرز نوردوز ۵۵۵ هزار و ۸۰۰تن و از مرز جلفا نیز ۲۱۹ هزار و ۶۰۰ تن بوده که میزان صادرات در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل از مرز نوردوز ۹ درصد و از مرز جلفا ۱۸۵درصد افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان گفت: از پایانه‌های مرزی جلفا و نوردوز در هفت ماه اول سال ۸۲ هزار دستگاه وسائط نقلیه سنگین باری تردد کرده‌اند.

وی ادامه داد: در این مدت بیش از ۵۲ هزار و ۳۰۰ دستگاه کامیون ایرانی و خارجی از مرز نوردوز و ۲۹ هزار و ۵۰۰ دستگاه کامیون نیز از مرز جلفا تردد کرده‌اند که تردد کامیون‌های ایرانی ۱۹ درصد در مرز نوردوز و ۷۷درصد در مرز جلفا نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است.

وی یادآوری کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ممنوعیت و محدودیت تردد مسافر در این مرزها، میزان تردد مسافر ۳۶ هزار و ۹۰۰ نفر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۹۵ درصد کاهش یافته است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی ترانزیت کالا مرز نوردوز شهرستان جلفا راهداری و حمل ونقل جاده ای مرز نوردوز مرز جلفا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۷۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرهیز از نقض مرزهای شخصی در دورهمی‌های خانوادگی

ایسنا/قم یک روان‌شناس بالینی بابیان اینکه نقض مرزهای شخصی توسط دیگران که اغلب هم به صورت ناخودآگاه اتفاق می‌افتد در جمع‌های ما عادی شده است، اظهار کرد: افراد باید سعی داشته باشند در مدت زمان کوتاهی که در کنار یکدیگر هستند با رعایت این مرزهای شخصی استرس را به دیگران منتقل نکنند.

مرضیه عزیزی معین روان‌شناس بالینی و مدرس دانشگاه در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: تعامل با افراد خانواده و حضور در جمع‌های دوستانه و خانوادگی می‌تواند تأثیرات مثبتی را بر روحیه افراد داشته باشد؛ اما متأسفانه برخی افراد علاقه‌ای به حضور در این دورهمی‌ها ندارند، لذا باید دید چه مسائلی منجر به این عدم رغبت شرکت در جمع‌های خانوادگی و کاهش کیفیت تأثیرات مثبت آن می‌شود.

وی با بیان اینکه معمولا در دورهمی‌های خانوادگی `k[ مورد از منابع استرس زا وجود دارد که منجر به کاهش کیفیت تأثیرات مثبت آن می‌شود، ادامه داد: اولین عامل عدم رعایت حریم شخصی افراد است؛ بیان جملاتی مانند، «چقدر چاق یا لاغر شدی؟ چرا به خودت نمی رسی؟ چی شد از همسرت جدا شدی؟ بهتره زودتر بچه دار بشید؟...» نمونه سوالاتی است که باعث ناراحتی و ایجاد زمینه استرس فرد برای حضور در جمع‌های خانوادگی می‌شود.

عزیزی معین اضافه کرد: نقض مرزهای شخصی توسط دیگران که اغلب هم به صورت ناخودآگاه اتفاق می‌افتد در جمع‌های ما عادی شده در حالی که همه باید به حریم شخصی یکدیگر احترام بگذاریم؛ بنابراین افراد باید سعی داشته باشند در مدت زمان کوتاهی که در کنار یکدیگر هستند با رعایت این مرزهای شخصی استرس‌ها را به دیگران منتقل نکنند.

این روانشناس بالینی بیان کرد: مسئله دیگر که منجر به پرهیز فرد از حضور در جمع‌های خانوادگی می‌شود احساس مورد قضاوت واقع شدن توسط دیگران است؛ بنابراین یک نگاه جانبدارانه و ناپسند، یک نصیحت می‌تواند این احساس را در فرد ایجاد کند که تصمیمات او برای زندگی اش مورد قضاوت و حتی تمسخر دیگران قرار گرفته است.

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: منبع استرس‌زای دیگر این است که گاهی در دورهمی‌های خانوادگی این تصور برای فرد ایجاد می‌شود که نتوانسته انتظارات و توقعات دیگران را برآورده کند؛ اینکه فرد مدام با انتقاداتی از طرف دیگران مواجه شود که چرا نتوانسته خواسته‌های آن‌ها را برآورده کند بدون اینکه سطح توانایی و امکانات او در نظر گرفته شود، احساس ناکافی بودن را به فرد منتقل خواهد کرد.

عزیزی معین اظهار کرد: خرید هدیه می‌تواند به منبعی استرسی برای حضور فرد در دورهمی‌ها تبدیل شود؛ چگونگی انتخاب هدیه مناسب، مورد پسند قرار گرفتن هدیه توسط شخص مقابل، مقایسه هدیه فرد با دیگران از افکاری است که می‌تواند برای هر فردی استرس ایجاد کند.  

وی تاکید کرد: گاهی اوقات ما مجبوریم در برخی موقعیت‌های زمانی با افراد خاصی وقت بگذرانیم؛ یعنی در واقع ممکن است حضور در جمع برای ما نه به عنوان فضایی برای لذت بردن بلکه بیشتر شبیه به یک تعهد یا الزام باشد.

عزیزی معین عنوان کرد: حضور در جمع خانواده و دوستان زمانی می‌تواند برای ما لذت بخش باشد که بتوانیم راهکارهای برقراری ارتباط سازنده با دیگران را رعایت کنیم؛ به همین جهت می‌بینیم که برخی افراد حس محبت و دلگرمی را به ما منتقل می‌کنند اما در مقابل برخی منجر به معذب شدن و ناراحتی ما می‌شوند.

این مدرس دانشگاه تاکید کرد: ما باید این نکته را مدنظر داشته باشیم که پرسیدن سوالاتی که حریم شخصی افراد را نقض می‌کند چه تأثیری بر روند زندگی ما خواهد داشت؛ لذا همه ما در تعامل با یکدیگر موظف هستیم حد و مرزهای طرف مقابل را رعایت کنیم.

وی گفت: تقویت مهارت برقراری ارتباط موثر با دیگران، پرهیز از کنجکاوی در مسائل شخصی افراد، عدم استفاده از کلماتی که بار منفی دارند، عدم تجملگرایی و فخر فروشی، مدیریت کودکان توسط والدین، پرهیز از چشم و هم‌چشمی از جمله مسائلی است که لذت حضور در دورهمی‌های خانوادگی را برای ما دوچندان می‌کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۸۴ درصدی عبور کالا از پایانه مرزی آستارا در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۱۱۲ درصدی ترانزیت کالا‌های نفتی در سال ۱۴۰۲
  • افزایش ۲۴درصدی ارزش صادرات از گمرک جلفا
  • پرهیز از نقض مرزهای شخصی در دورهمی‌های خانوادگی
  • جریمه قاچاقچیان کالا‌های خارجی در جلفا
  • قاچاقچیان کالاهای خارجی جلفا ۶میلیارد و۶۰۰ میلیون ریال جریمه شدند
  • جزئیات تغییرات جدید محدوده طرح ترافیک تهران
  • ۱۰ جایگاه سیار در مرزهای کرمانشاه در حال سوخت‌رسانی است
  • افزایش تردد مسافر از پایانه مرزی نوردوز
  • چند تن کالا از پایانه مرزی خوزستان ترانشیپ شد؟