Web Analytics Made Easy - Statcounter

رویداد۲۴ پایگاه اطلاع‌رسانی «النهضه نیوز» لبنان روز دوشنبه به نقل از منابع آگاه سوری که به نام آنها اشاره نکرده، نوشت که اسد رئیس جمهوری سوریه ممکن است در روزهای آینده میهمان یکی از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس باشد. 

این منابع افزودند: نشانه‌هایی از شکسته شدن یخ‌های حاکم بر روابط سوریه با تعدادی از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این پایگاه اطلاع‌رسانی لبنانی اضافه کرد: خبر سفر اسد به یکی از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس پس از آن فاش شد که تعدادی از رسانه‌های خبری اطلاعاتی از تمایل عربستان برای برقراری روابط مجدد با سوریه منتشر کردند. 

در همین حال برخی از تحلیل‌گران سیاسی می‌گویند که اولین کشور عرب حاشیه خلیج فارس که اسد از آن دیدار خواهد کرد، عمان است. 

النهضه نیوز اضافه کرد: در این پیوند، منابع آگاه از پیشنهاد آمریکا به دمشق برای پایان دادن تحریم‌های اعمال شده علیه این کشور در مقابل تغییر سیاست‌های خارجی سوریه به ویژه روابط با ایران و «جنبش حزب الله» خبر دادند و افزودند که سوریه این پیشنهاد آمریکا را رد کرده است. 

«احمد الجارالله» سردبیر تحریریه روزنامه «السیاسه» کویت امروز (دوشنبه) در صفحه شخصی خود در توئیتر با انتقاد از سیاست‌های کشورهای عربی در قبال سوریه، خواستار بازگشت این کشورها از مواضع خود و کمک به دمشق برای بازسازی این کشور به منظور جبران گناهان گذشته شد.

بیشتر بخوانید: پیشنهاد جدید آمریکا به بشار اسد؛ پشت پرده چه خبر است؟

وی با طرح این پرسش که چه چیزی مانع برقراری روابط ریاض با دمشق و سهیم شدن عربستان در بازسازی سوریه پس از گذشت بیش از ۱۰ سال از آغاز جنگ در این کشور می‌شود، نوشت: ۱۰ سال جنگ تروریست‌ها، سوریه را نابود کرد و هیچ پیروزی برای آنها در پی نداشت.

این خبرنگار کویتی از دولتمردان کشورهای عربی خواست با تغییر سیاست‌های خود به بازسازی سوریه کمک و گناهانی که در خصوص این کشور مرتکب شده‌اند را جبران کنند.

کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس از جمله عربستان سعودی، امارات، عمان، کویت، بحرین و قطر پس از حمله تروریست‌ها به سوریه در ماه مارس سال ۲۰۱۲ به فعالیت‌های سفارت‌های خود در دمشق پایان داده و سیاست‌هایی را علیه دولت قانونی سوریه در پیش گرفته بودند. 

با این حال دولت سوریه اوایل سال گذشته میلادی اعلام کرد که از بازگشایی مجدد سفارت‌های کشورهای عربی در دمشق استقبال می‌کند. 

پیش از این امارات و بحرین در سال ۲۰۱۷ (۱۳۹۷)  پس از ۷ سال سفارت خود را در دمشق بازگشایی کردند و عمان نیز ۱۴ مهر امسال با بازگشایی سفارت خود در سوریه سفیرش در دمشق را منصوب کرد.  

دولت سعودی و متحدانش از سال ۲۰۱۱ میلادی که کلید جنگ داخلی در سوریه زده شد، سعی کردند دولت قانونی اسد را سرنگون کنند، اما با گذشته بیش از ۹ سال موفق به این کار نشدند و اکنون بسیاری از صاحب‌نظران سیاسی کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس با اذعان به اشتباهات ریاض در قبال سوریه، خواستار جبران این اشتباهات هستند.  

اتحادیه عرب نیز با اخراج سوریه (یکی از ۶ کشور بنیانگذار این اتحادیه) در سال اول بحران و جنگ در این کشور (۲۰۱۱ میلادی) و سپردن کرسی آن به گروه‌های تروریستی برای مدت کوتاهی، سابقه و چهره نفرت‌انگیزی از این اتحادیه ترسیم کرد. این در حالی است که طی همین سال‌ها، ‌ اتحادیه عرب در برابر واگذاری اراضی اشغالی سوریه در ارتفاعات جولان از سوی «دونالد ترامپ» به رژیم صهیونیستی اقدام چندان موثری نکرده و به اقدام واشنگتن در انتقال سفارت خانه‌اش به قدس به غیر از محکومیت واکنش عملی نشان نداد. 

«احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب که سالهاست تحت نفوذ حداکثری سعودی‌ها قرار دارد، مهر امسال در خصوص بازگشت سوریه به اتحادیه عرب گفت که در این خصوص هنوز تصمیمی گرفته نشده است. 

منبع: ایرنا لینک کوتاه: کپی در کلیپ بورد کپی لینک خبر های مرتبط

منبع: رویداد24

کلیدواژه: رویداد24 بشار اسد سوریه کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس کشورهای عربی اتحادیه عرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rouydad24.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رویداد24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۸۷۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخبر : اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطا شود، به شدت پاسخ می‌دهیم

معاون اول رئیس جمهور در تماس تلفنی با نخست‌وزیر سوریه گفت: ما به دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطای دیگری شود، به شدت پاسخ خواهیم داد.

به گزارش ایرنا، محمد مخبر بعد از ظهر امروز ( پنج شنبه) در تماس تلفنی نخست‌وزیر سوریه، ضمن تبریک روز ملی سوریه بر گسترش روابط دوجانبه دو کشور تأکید کرد.

وی ضمن قدردانی از پیام تسلیت دولت سوریه در پی هدف قراردادن ساختمان کنسولگری جمهوری اسلامی در دمشق گفت: حمله به ساختمان کنسولگری ایران، اوج استیصال آن رژیم خبیث در برابر مقاومت فلسطین و گروه‌های مقاومت را نشان داد.

معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه طوفان الاقصی منطقه را وارد فضای جدیدی نموده، اظهار داشت: ما به دنبال تنش نیستیم ولی اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطای دیگری شود، به شدت پاسخ خواهیم داد.

مخبر با اشاره به اهمیت راهبردی سوریه و ضرورت تعمیق و گسترش روابط دو کشور در همه زمینه ها، بر لزوم تشکیل «کمیته‌های مشترک پیگیری همکاریهای اقتصادی دو کشور» و تلاش برای اجرایی شدن توافقات و قراردادهای امضا شده میان تهران و دمشق تاکید کرد.

توجه بیشتر به توسعه همکاری های اقتصادی در حوزه های مشترک تجاری، تسهیل فعالیت بخش خصوصی دو کشور، لزوم همکاری در حوزه حمل و نقل، ترانزیت و نیز گردشگری از جمله محورهای این گفتگوی تلفنی بود.

نخست وزیر سوریه نیز در این تماس تلفنی ضمن تسلیت شهادت جمعی از مستشاران جمهوری اسلامی و شهروندان سوری در حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، آن را نقض قوانین و مقررات بین المللی عنوان کرد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • مخبر : اگر رژیم صهیونیستی مرتکب خطا شود، به شدت پاسخ می‌دهیم
  • امکان پرواز به کشور‌های حاشیه خلیج فارس تا اطلاع ثانوی وجود ندارد
  • محدودیت پروازی به برخی از فرودگاه های کشورهای حوزه خلیج فارس
  • محدودیت پروازی به برخی از فرودگاه‌های کشورهای حوزه خلیج فارس
  • محدودیت پروازی به برخی فرودگاه‌های حاشیه خلیج فارس
  • محدودیت پروازی به فرودگاههای دبی و شارجه
  • سفر قریب‌الوقوع هنیه به ترکیه
  • سفر قریب الوقوع رافائل گروسی به ایران
  • سفر قریب‌الوقوع رافائل گروسی به ایران
  • انتقال ۴۰۰ هزار تن انواع مواد معدنی از بندر خمیر به کشور‌های حاشیه خلیج فارس