Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-16@07:33:37 GMT

لژیونر تیم ملی ایران بهترین بازیکن جهان شد

تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۸۳۹۹۵۹

لژیونر تیم ملی ایران بهترین بازیکن جهان شد

فدراسیون جهانی والیبال کاپیتان تیم ملی ایران را به عنوان بهترین بازیکن هفته در والیبال جهان معرفی کرد.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری برنا، سایت FIVB در گزارشی سعید معروف را مورد بررسی قرار داد و در تشریح ویژگی‌های این ملی‌پوش کشورمان، نوشت: سعید که از خانواده‌ای شدیدا والیبالی پا به عرصه این رشته گذاشته و اکنون ۳۵ سال سن دارد، در تمامی رده‌های سنی والیبال ایران به میدان رفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معروف با تیم زیر ۱۹ سال ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا سال ۲۰۰۳ به مدال نقره رسید و یک سال بعد در رقابت‌های زیر ۲۰ سال آسیا، بار دیگر صاحب مدال نقره شد.

این بازیکن در سال ۲۰۰۴ در رقابت‌های زیر ۱۹ سال قهرمانی جهان هم به مدال برنز رسید.

معروف از سال ۲۰۰۵ در تیم ملی بزرگسالان ایران حضور دارد و بخشی از تیمی است که در کاپ آسیایی (AVC Cup) سال‌ ۲۰۰۸ (تایلند) و ۲۰۱۰ (تهران) موفق به کسب مدال طلا شد.

وی همچنین در رقابت‌های قهرمانی آسیا در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۹ به مدال طلا رسید. ضمن این که در دو دوره بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ و ۲۰۱۸ نیز با تیم ایران به عنوان قهرمانی رسید.

در بعد بین‌المللی، معروف کمک کرد تا تیم ملی والیبال ایران در جام بزرگ قهرمانان جهان سال ۲۰۱۷ در کشور ژاپن، به مدال برنز دست پیدا کند.

در سطح باشگاهی، سعید معروف کم‌تر در خارج از مرزهای ایران حضور داشته و با تیم‌های صنام تهران، کاله مازندران و متین ورامین موفق به کسب قهرمانی ایران شده است.

وی برای نخستین بار در سال ۲۰۱۵، برای مدت نیم‌ فصل به تیم پرقدرت زنیت کازان پیوست و با این تیم، قهرمان سوپرلیگ روسیه شد تا مدال ارزشمند لیگ قهرمانان والیبال اروپا را به گردن بیاویزد.

معروف برای مدت سه سال به ایران بازگشت و پس از آن، به تیم ایتالیایی «اِما ویلاس سیه‌نا» پیوست.

این تنها فصلی بود که تیم سیه‌نا در لیگ سری‌آ ایتالیا حضور داشت.

پس از این که سیه‌نا در فصل ۱۹-۲۰۱۸ به دسته دوم سقوط کرد، معروف به بایک موتور پکن پیوست.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: والیبال سعید معروف تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۳۹۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیم ملی والیبال در تسخیر این باشگاه با هفت نماینده!

به گزارش "ورزش سه"، ساعاتی پیش بود که رسماً لیست تیم ملی والیبال ایران اعلام شد. بر این اساس موتا پائز از ۳۹ بازیکن برای حضور در دور جدید اردوی تیم ملی والیبال ایران دعوت کرد. سرمربی برزیلی پس از ناکامی در قهرمانی در لیگ اوکراین قرار است پنجم اردیبهشت ماه به ایران بیاید و خودش مستقیماً تمرینات تیم ملی را نظاره‌گر شود.

اما یکی از نکات جالبی که در لیست امروز تیم ملی به چشم می‌خورد به سهم هر باشگاه در جمع بازیکنان منتخب پائز اختصاص داشت. با نگاهی به این نفرات می‌توان دریافت کرد باشگاه شهداب یزد با داشتن هفت بازیکن بیشترین نماینده را در تیم ملی والیبال ایران دارد.

ایلشن داوودی‌پور، محمدرضا حضرت‌پور، میثم صالحی، امیرحسین صداقت، رضا رضایی، یوسف کاظمی و محمد ولی‌زاده هفت نماینده باشگاه شهداب یزد در لیست منتخب موتا پائز هستند. نکته قابل توجه دیگر اینکه به جز صالحی و حضرت‌پور بقیه این بازیکنان در خود شهداب یزد پرورش یافته‌اند و این نشان از کار اصولی این باشگاه دارد.  مدیران این باشگاه به جز نتیجه به چیزهای مهم دیگری از جمله بازیکن سازی نیز فکر می‌کنند که اتفاقی قابل توجه محسوب می‌شود.

گفتنی است به جز این هفت بازیکن، توحید اصغری (بدنساز) و على حدادى (فیزیوتراپ) نیز در کادر حاضر هستند تا باشگاه شهداب یزد به تنهایی ۹ نماینده در تیم ملی داشته باشد.

دیگر خبرها

  • دوست دارم لژیونر شوم/ در هر بازی بهترین عملکردم را خواهم داشت
  • اولین انصرافی تیم ملی والیبال مشخص شد
  • تیم ملی والیبال در تسخیر این باشگاه با هفت نماینده!
  • حضور ۴ مازندرانی‌ در اردوی تیم‌ ملی والیبال نوجوانان
  • رویای بزرگ بازیکن افسانه ای فوتسال ایران و جهان!
  • بازیگر معروف آمریکایی و عکس متفاوتی که از وی منتشر شده است
  • جام عجیب به لژیونر ایران رسید | سوپرشیلد بالای سر رفت! + عکس
  • ویدیو/ رالی جذاب و نفس‌گیر بین دو نابغه تنیس روی میز جهان
  • لژیونر والیبالی که می‌خواهد همبازی سردار آزمون شود
  • امروز تکلیف بهترین بازیکن آسیا مشخص می‌شود | من و بازیکنان ایران به دنبال قهرمان هستیم