Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام «رجب نعمتی قرا» سرپرست جدید ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران با حضور در مركز فرهنگی (پارك موزه) دفاع مقدس مازندران در ساری، به ساحت مقدس شهدای گمنام ادای احترام كرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت‌الاسلام «رجب نعمتی قرا» سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران امروز(12آبان) هم‌زمان با نخستین روزهای تصدی برکرسی مدیریت کانون‌های مساجد استان و در آستانه فرارسیدن یوم‌الله 13آبان روز استکبارستیزی که یکی از مهم‌ترین فعالیت کانون‌های مساجد تقویت این روحیه باهدف جاری و ساری بودن صدای اسلام ناب محمدی(ص) مبنی بر اینکه انسان باید به‌دوراز ظلم و ستم و در آرامش فکری و سلامت جسمی زندگی کند، است با حضور در مركز فرهنگی (پارك موزه) دفاع مقدس مازندران در ساری، به ساحت مقدس شهدای گمنام ادای احترام كرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین کارکنان ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان مازندران در این آئین ضمن عطرافشانی قبور پاک شهدا و نثار فاتحه، یاد و خاطره شهدای گمنام آرمیده در پارک موزه دفاع مقدس استان را گرامی داشتند و با آرمان‌های بلند آنان تجدید پیمان کردند.

 

حجت‌الاسلام «رجب نعمتی قرا» در حاشیه حضور در پارک موزه دفاع مقدس با تأکید بر اینکه امروز به‌منظور ادای احترام به مقام شامخ شهدا و تجدید میثاق با آرمان‌های این مردان خدایی در جوار شهدای گمنام حاضرشده، گفت: آسایش و امنیت امروز را مرهون ایثار و ازخودگذشتگی رزمندگان دوران دفاع مقدس، مدافعین حرم، جانبازان، ایثارگران و آزادگان سرافراز جمهوری اسلامی ایران هستیم و اکنون‌که به لطف خداوند متعال و حمایت مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران مسئولیت هدایت کانون‌های مساجد استان را عهده‌دار شدم، با همکاران این مجموعه آمده‌ایم برای ترویج فرهنگ مسجدی و حفظ سنگر دین و مسجد با شهدا هم‌پیمان شویم.

 

سرپرست ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مازندران همچنین ضمن گرامیداشت هفته وحدت و تبریک به مناسبت سالروز ولادت فرخنده رسول گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) اظهار کرد: تجدید میثاق با شهدا، عمل به سیره شهدا و ادامه حرکت این مردان خدایی  است.

وی به اجرای طرح «سه‌شنبه‌های تکریم» با محوریت تجدید میثاق با شهدا و تکریم خانواد های معظم شهدا اشاره کرد و افزود: این طرح همانند سایر استان‌های کشور در مازندران نیز در حال اجرا است و کانون‌های مساجد استان با حضور در بیت شهدا، علاوه بر ادای احترام به مقام شهدا از خانواده معظم آن‌ها دلجویی می‌کنند.

حجت‌الاسلام نعمتی بابیان اینکه کانون‌های مساجد استان در مناسبت‌های مختلف نسبت به برگزاری یادواره‌های شهدا اهتمام ویژه دارند، اذعان کرد: امسال با توجه  به شیوع کرونا و تأکید مراجع ذی‌صلاح مبنی بر تعطیلی برنامه‌های فرهنگی که منجر به تجمع مردمی می‌شود، این یادواره‌ها در فضای مجازی در حال برگزاری است.

 

 

پایان پیام/286

منبع: شبستان

کلیدواژه: سه شنبه های تکریم پارک موزه دفاع مقدس مازندران ادای احترام به شهدای گمنام کانون های مساجدمازندران استکبار ستیزی کرونا ایثار و شهادت شهدای گمنام ستاد هماهنگی کانون کانون های مساجد استان مساجد استان مازندران شهدای گمنام ادای احترام حجت الاسلام دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۰۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیوند مسجد و جوانان نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، همایش مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان سلماس با حضور محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان، کارشناسان ستاد و پورعباس، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سلماس در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد سلماس برگزار شد.

محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی، ضمن تبریک عملیات غرورآفرین «وعده صادق»، گفت: این عملیات سرآغازی برای نابودی رژیم منحوس صهیونستی است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره)، به نقش مهم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در ترویج فرهنگ دینی و انقلابی در جامعه اشاره کرد.

رضایی با بیان اینکه  در سال‌های اخیر که کرونا و مسائل اقتصادی باعث راکد شدن مسجد شده است، گفت: عملی کردن شعار «نهضت بازگشت به مسجد»، احیای کارکردهای مساجد و هدفمند کردن فعالیت ها با پیوند مسجد و جوانان از جمله اهداف اصلی ستاد است که می تواند نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد باشد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های جوانان در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تأکید کرد و گفت: باید با برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های جذاب و متنوع، جوانان را به مساجد جذب کنیم و زمینه را برای رشد و تعالی آنها فراهم نماییم.

رضایی افزود: کانون مسجد، پایگاه بسیج، امام جماعت و هیئت امناء چهار رکن اصلی مساجد هستند که می بایست جهت رسیدن به اهداف مسجد با یکدیگر تعامل داشته باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی ادامه داد: ما در سال های گذشته طبق تفاهم نامه هایی که با دستگاه های فرهنگی، هنری و ورزشی منعقد کردیم مقرر است که اعضای مسجدی کانون های فرهنگی و هنری از ظرفیت این دستگاه ها استفاده کنند.

وی گفت: کانون‌های مساجد امن‌ترین مکان برای حضور نسل  جوان هستند و حضور قشر نوجوان و جوان در داخل مساجد، مسیر زندگی آن‌ها را مشخص و هدفمند می کند.

دیگر خبرها

  • تجدید پیمان با آرمان شهدا
  • فعالیت ۴۰ کانون فرهنگی و هنری مساجد در سلماس
  • پیوند مسجد و جوانان نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد است
  • برگزاری نشست‌های «گفتگوی بین نسلی» در کانون های مساجد مرکزی
  • پرورش نیروهای انقلابی در برنامه‌ریزی‌های کلان مدنظر قرار بگیرد
  • دغدغه حضور نوجوانان و جوانان در برنامه‌های فرهنگی مسجد محور است
  • شبکه گسترده رسانه‌ای توسط نوجوانان در محلات اردبیل ایجاد می‌شود
  • نقش ویژه مساجد در تحقق آرمان‌های فرهنگی در جامعه
  • شهدای شاخص ارتش در مازندران
  • ادای احترام رییس جمهور به جانبازان در مراسم رژه نیروهای مسلح