Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش افکارنیوز،

اتحادیه عرب در صد و سومین سالروز صدور بیانیه «بالفور» از انگلیس خواست اشتباه تاریخی خود را اصلاح کند، کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد و بر رژیم صهیونیستی به عنوان طرف اشغالگر به منظور توقف جنایت‌هایش اعمال فشار کند.

بر اساس گزارش «الیوم السابع»، در این بیانیه آمده است، صلح فراگیر و و عادلانه تنها راه پایان اشغالگری در اراضی فلسطینی از سال ۱۹۶۷، ایجاد کشور فلسطین با مرکزیت قدس مطابق با طرح صلح عربی و تصمیمات مشروع بین‌المللی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اتحادیه عرب در ادامه اعلام کرد، در سال ۱۹۱۷ و در چنین روزی «آرتور جیمز بالفور» وزیر خارجه وقت انگلیس این بیانیه را صادر کرد تا آغازی بر فاجعه قرن علیه ملت فلسطین باشد و باعث آوارگی این ملت از سرزمین خود ، دست‌اندازی باندهای صهیونیستی بر این اراضی و ایجاد دولت این رژیم با پاکسازی نژادی، آوارگی اجباری و انجام فجیع‌ترین جنایات شود.

در ادامه این بیانیه آمده، اتحادیه عرب بر حمایت کامل و مستمر از ملت فلسطین و ایستادن در کنار این ملت در مبارزه مشروع و عادلانه‌اش تا حصول آزادی و استقلال قرار دارد.

اتحادیه عرب سپس ادامه تخلفات رژیم صهیونیستی و شهرک‌سازی را که بر اساس قانون بین‌الملل جنایت جنگی به شمار می‌رود، یهودی‌سازی، اشغال اراضی کرانه باختری، محاصره سیزده ساله غزه و بی احترامی به مقدسات اسلامی و مسیحی فلسطینی را محکوم کرد.

در پایان این بیانیه آمده، ادامه این تخلفات و جنایات گواهی بر ناتوانی جامعه بین‌الملل از انجام مسؤولیت‌هایش برای ایستادن در مقابل جنایات رژیم اشغالگر و تأمین حمایت لازم از ملت فلسطین است.

بیانیه بالفور نامه‌ای بود که در ۲ نوامبر ۱۹۱۷ از سوی آرتور جیمز بالفور وزیر خارجه وقت انگلیس خطاب به «والتر روتشیلد» سیاستمدار یهودی‌تبار و عضو مجلس عوام انگلیس نوشته شد و وی در آن بر موضع مثبت دولت انگلیس برای «ایجاد خانه ملی برای یهودیان در سرزمین فلسطین» تاکید کرد؛ نامه‌ای که سرآغاز تلاش برای تاسیس رژیم صهیونیستی شد.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: کشور فلسطین اتحادیه عرب اتحادیه عرب انگلیس رژیم صهیونیستی کشور فلسطین بالفور اتحادیه عرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۱۰۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لیگ برتر علیه اتهام تبانی: بسیار ناراحت کننده بود!

به گزارش "ورزش سه"، ناتینگهام فارست شب گذشته در بازی هفته سی و چهارم لیگ برتر انگلیس به مصاف اورتون رفت و با نتیجه 2-0 شکست خورد.

چند دقیقه پس از سوت پایان بازی در گودیسون پارک، پستی در حساب رسمی باشگاه ناتینگهام فارست منتشر شد که در آن از داوران مسابقه از جمله استوارت اتول، داور VAR انتقاد کرد.

این باشگاه مدعی شد که چون این داور طرفدار لوتون تاون بوده، سه پنالتی به سود آن‌ها اعلام نکرده و موجب شکست آن‌ها شده است. لوتون یکی از تیم‌های قعر جدول است که با شکست روز گذشته فارست، اکنون با یک امتیاز کمتر از این تیم در رده هجدهم حضور دارد. اورتون هم با این برد 30 امتیازی شد و بالاتر از ناتینگهام رده هفدهمی ایستاد.

اتحادیه فوتبال انگلیس اعلام کرده قصد دارد این توییت را بررسی کند چون ادعای بزرگی مبنی بر تبانی مسئولان برگزاری مسابقات مطرح شده است.

در بیانیه لیگ برتر آمده است:"لیگ برتر از خواندن بیانیه ناتینگهام فارست در شبکه‌های اجتماعی پس از بازی مقابل اورتون بسیار ناراحت شد. اتحادیه فوتبال انگلیس بیانیه باشگاه را بررسی خواهد کرد. پسندیده نیست که صداقت داوران مسابقه را زیر سوال ببریم و ماهیت این اظهارات به این معنی است که لیگ برتر نیز این موضوع را در رابطه با قوانین لیگ بررسی خواهد کرد."

اوایل امروز ناتینگهام فارست تایید کرد که پرونده‌ای را همراه اتحادیه داوران انگلیس آغاز کرده تا صدای داوران اتاق VAR بازی روز گذشته منتشر شود.

دیگر خبرها

  • آفریقای جنوبی تحقیق درخصوص گورهای جمعی غزه را خواستار شد
  • لیبرمن خواستار کناره گیری نتانیاهو از نخست وزیری رژیم صهیونیستی شد
  • ببینید | حزب الله: پادگان «شراگا» در شمال عکا را هدف قرار دادیم
  • حزب الله: پادگان «شراگا» در شمال عکا را هدف قرار دادیم
  • وزیر خارجه ایرلند: ۱۰۰ درصد مردم غزه در معرض گرسنگی و قحطی هستند
  • فلسطین نشست فوق‌العاده اتحادیه عرب را خواستار شد
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم
  • لیگ برتر علیه اتهام تبانی: بسیار ناراحت کننده بود!
  • هشدار اسپانیا به رژیم صهیونیستی درباره حمله به رفح
  • اسپانیا: به رسمیت شناختن کشور فلسطین برای ثبات خاورمیانه مهم است