Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، «شهین تسلیمی» بازیگر شناخته شده‌ای است که دیر به صحنه هنر آمد. او بازیگر توانمندی است که هفتمین دهه زندگی‌اش را سپری می‌کند. این بازیگر تاکنون در کار‌های طنز مختلفی حضور داشته است که از آن جمله می‌توان به بزنگاه، زن بابا، چهار چرخ و خانه اجاره‌ای اشاره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

البته وی در سریال‌هایی همچون «وضعیت سفید» و «ارمغان تاریکی» ایفاگر نقش‌های جدی بود و نشان داد که در قالب این شخصیت‌ها هم می‌تواند بدرخشد. در سریال «پدر» نیز نقش متفاوتی را تجربه کرد که بسیاری از مخاطبان از این انتخاب او شگفت‌زده شدند. البته او همچنان بیشتر تمایل دارد که نقش‌های مثبت را ایفا کند و در کار‌های طنز حضور داشته باشد.

تسلیمی در مجموعه‌های تلویزیونی متعددی جلوی دوربین رفته است که از آن جمله می‌توان به مادرانه، دزد و پلیس، دلنوازان، باغ مظفر، چمدان، قهر و آشتی، مرد هزار چهره، خوب بد زشت، زوج یا فرد، بر سر دو راهی، ماه و پلنگ، دردسر‌های عظیم ۲، سر به راه و... اشاره کرد.

نقش «احترام» در سریال «وضعیت سفید» را قرار بود مرحومه مهین شهابی بازی کند، حتی سکانس‌هایی هم با حضور این بازیگر ضبط شده بود. بیمار شدن و در ادامه، فوت ناگهانی شهابی سازندگان وضعیت سفید را بر آن داشت تا بازیگر دیگری وارد مذاکره شوند و به این ترتیب، نقش احترام به شهین تسلیمی رسید. احترام دختر بزرگ خانواده گلکار است و البته شاید بداخلاق‌ترین شان. هرچند تسلیمی معتقد است که احترام به خاطر شرایط زندگی اش بداخلاق و کج خلق شده، اما در نهایت قلبی مهربان دارد. او علت حضورش در سریال وضعیت سفید را علاوه بر دوست داشتن نقش احترام، علاقه اش به همکاری با حمید نعمت الله ذکر می‌کند و می‌گوید برایش مهم بوده که در کارنامه بازیگری اش یک سریال از این کارگردان نیز داشته باشد.

تسلیمی تاکید می‌کند که سریال وضعیت سفید بهانه‌ای بوده تا او دوباره به عالم بازیگری بازگردد و توانایی هایش در این عرصه دیده شود. شهین تسلیمی علاوه بر وضعیت سفید در سریال‌های مرد هزار چهره، بزنگاه، زن بابا، ارمغان تاریکی، دزد و پلیس، دردسر‌های عظیم، کیمیا، ماه و پلنگ و بچه محل به ایفای نقش پرداخته است.

این شب‌ها مخاطبان فارسی زبان تاجیک و افغان آی فیلم ۲ به تماشای سریال وضعیت سفید از این کانال می‌نشینند. به همین مناسبت، گفت و گویی داشته ایم با شهین تسلیمی بازیگر نقش احترام در این سریال. رابعه مدنی، عباس غزالی، ابوالفضل پورعرب، یونس غزالی، افسانه بایگان، اسماعیل سلطانیان، علی سلیمانی و... دیگر بازیگران سریال وضعیت سفید هستند.

**خانم تسلیمی چقدر از آغاز تصویربرداری سریال وضعیت سفید گذشته بود که به گروه سازندگان این اثر ملحق شدید؟

-وقتی خانم شهابی بیمار شدند و دیگر نتوانستند بازی کنند مرا به کار دعوت کردند.

**قبل از آن خودتان سکانس‌هایی را که مرحومه مهین شهابی بازی کرده بودند را دیدید؟

-نه اصلاً ندیدم. حتی اطلاع نداشتم چند سکانس را تصویربرداری کرده اند.

**خانم تسلیمی در آثاری که با حضور شما ساخته می‌شود، معمولا شما ایفاگر نقش خانم‌های آرام و مهربان هستید و در حقیقت می‌توان گفت نقش مثبت بازی می‌کنید، اما احترام یک نقش متفاوت به نظر می‌رسد. درباره شخصیت این کاراکتر و جذابیت هایش برای خودتان توضیح می‌دهید؟

-احترام برای خودم خیلی جذاب بود، چرا که در مقایسه با کار‌های دیگرم متفاوت به نظر می‌رسید و یک بازیگر باید بتواند همه نقشی را بازی کند. خیلی از نقش‌ها برایم خاص هستند و دوستشان دارم. مثلاً همان طور که گفتم نقشی که در وضعیت سفید بازی کردم، عالی و جذاب بود. هر وقت هم این سریال را می‌بینم، خودم لذت می‌برم.

**البته احترام در عین بد اخلاقی‌ها و بدخلقی هایش مهربان است و قلب رئوفی دارد.

-بله، احترام شاید به خاطر شرایط زندگی اش کمی بد اخلاق و کج خلق بود، اما در نهایت قلب مهربانی داشت. به هر حال، سن بالا و بیماری و مشکلاتی که شوهر و پسرش برایش به وجود آورده بودند، باعث شده بود که عصبی باشد.

**و در نهایت هم همین احترام است که باعث رفع کدورت‌ها می‌شود و بین همه صلح برقرار می‌کند؟

-بله، احترام همه را دور خودش جمع می‌کند و صلح و آشتی می‌دهد. نقش احترام را خیلی دوست داشتم و از سوی دیگر، دلم می‌خواست با آقای نعمت الله همکاری کنم. البته قبل از وضعیت سفید در یک تله فیلم هم با ایشان همکاری کرده بودم. آقای نعمت الله کارگردان کاربلد و مسلطی هستند. خیلی برایم مهم بود که در کارنامه ام یک سریال از ایشان داشته باشم. بازیگران خیلی خوبی هم در این سریال حضور داشتند و هر کسی سر جای خودش بود. خودم هم تمام تلاشم را به کار گرفتم تا از پس نقشم بربیایم.

**چرا احترام وقتی می‌بیند پسرش (همایون) می‌خواهد اتاق بهروز را به بهزاد بدهد در برابر این حق کشی سکوت می‌کند و بی تفاوت است؟

-شاید به این دلیل باشد که می‌خواهد کاری کند تا همایون پیش خودش بماند و تنها نباشد. احترام رابطه چندانی با برادر و خواهرهایش ندارد و به شکل جداگانه در یک کانکس زندگی می‌کند. شاید هم می‌خواست با این کار به نوعی بهروز را تنبیه کند.

**خودتان چقدر به احترام بابت کارهایش حق می‌دهید؟

-احترام کمی تند بود و گاهی وقت‌ها خیلی زیاده روی می‌کرد. حکم همان گاو نه من شیرده را داشت. محبت می‌کرد، اما ناگهان با یک حرف تلخ، کار خودش را از ارزش می‌انداخت. به هر حال، در فیلمنامه این گونه آمده بود، اما در کل، انسان باید معتدل باشد و همه جوانب را در رفتار و گفتارش رعایت کند. اگر بخواهم بگویم من در این شرایط خیلی آرام هستم دروغ گفته ام. به هر حال، گاهی اعصابم به هم می‌ریزد و واکنش نشان می‌دهم. اما عصبانیتم خیلی زود فروکش می‌کند با این حال، همیشه مهربان هستم.

**احترام به لحاظ اخلاقی و شخصیتی اشتراکاتی با خودتان داشت؟

-ذاتا که شباهت چندانی نداریم. اما در شرایط امروز که همه چیز بهم ریخته واقعاً همه تحت فشار هستند و اعصاب درست حسابی هم ندارند. اگر بخواهم بگویم من در این شرایط خیلی آرام هستم دروغ گفته ام. به هر حال، گاهی اعصابم به هم می‌ریزد و واکنش نشان می‌دهم. اما عصبانیتم خیلی زود فروکش می‌کند با این حال، همیشه مهربان هستم.

**همبازی شدن با بازیگران جوان سریال چگونه تجربه‌ای بود؟

-بازیگران جوانی بودند، اما کارشان را خوب می‌دانستند. من قبلا با بازیگرانی همبازی شده بودم که برای اولین بار قرار بود جلوی دوربین بیایند و واقعاً آدم را عصبی می‌کردند. اما بازیگران جوان وضعیت سفید در عین کم سن و سالی پخته بودند و شبیه هنرپیشه‌های حرفه‌ای رفتار می‌کردند. تقریبا همه آن‌ها خیلی خوب بودند.

**چه بازخورد‌هایی از مردم به خاطر نقش احترام گرفتید؟

-وضعیت سفید بهانه‌ای بود تا من به بازیگری برگردم و همین سریال هم باعث شد که مردم دوباره مرا ببینند. سریال، خیلی خوب هم دیده شد؛ چه از طرف مردم و چه کارشناسان و حتی دیگر کارگردانان. به این ترتیب، بخشی از توانایی‌های من در بازیگری هم دیده شد و برای خودم خیلی خوب بود. کسانی که سریال را دیده بودند هم به من خیلی لطف داشتند. سریال وضعیت سفید از جمله مجموعه‌های ماندگار و به یادماندنی تلویزیون در پس از انقلاب است.

بیشتر بخوانید

ماجرای مهاجرت همسر شهین تسلیمی که به قیمت جانش تمام شد/خانم بازیگر: هر کسی جای من بود شاید او را نمی‌بخشید

**دلایل جذابیت سریال وضعیت سفید را با وجود بازپخش‌های متعدد در چه می‌بینید؟

-می دانم که وضعیت سفید سال هاست که تکرار می‌شود، اما همچنان مخاطبان خاص خودش را دارد. به نظرم در وضعیت سفید همه چیز سر جای خودش بود. کارگردانی آقای نعمت الله واقعا فوق العاده بود.

**به نظر شما اساساً یک سریال چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد تا محبوب مردم شود، آن را به خاطر بسپارند و برایشان تبدیل به نوستالژی بشود؟

-به نظر من سریال باید طوری باشد که در مخاطب شور و هیجانی برای دنبال کردن ایجاد کند. قصه در این میان خیلی مهم است. یعنی کششی که داستان ایجاد می‌کند در جذب مخاطب اهمیت بسیاری دارد. باید کاری کنیم که بیننده اشتیاق داشته باشد که فردا هم قسمت بعدی سریال را ببیند. برخی از کار‌ها خیلی راحت قسمت بعدی و بعدی‌شان قابل حدس است. قصه باید برای مخاطب گیرا باشد و در او هیجان ایجاد کند. این مهمترین چیزی است که باید در سریال سازی مدنظر داشته باشیم. اتفاقا نقشم در سریال پدر این ویژگی را داشت و مخاطبان خیلی دوست داشتند بدانند که چه مسیری قرار است طی شود.

**خودتان مخاطب آی فیلم هستید؟

-تلویزیون خانه ام تقریباً همیشه بر روی شبکه آی فیلم است. دوست دارم سریال‌هایی را که در زمان پخش اولیه سر کار بوده ام و نتوانسته ام ببینم در آی فیلم تماشا کنم. آی فیلم شبکه جذابی است و مخاطب هم زیاد دارد. تلویزیون خانه ام تقریباً همیشه بر روی شبکه آی فیلم است. دوست دارم سریال‌هایی را که در زمان پخش اولیه سر کار بوده ام و نتوانسته ام ببینم در آی فیلم تماشا کنم. آی فیلم شبکه جذابی است و مخاطب هم زیاد دارد.

**خانم تسلیمی بازیگران بسیار دیگری هم در محدوده سنی شما قرار دارند که البته به پرکاری شما نیستند. فکر می‌کنید که چرا کارگردان‌ها بیشتر تمایل دارند از حضور شما در کارهایشان بهره ببرند؟

-این نظر لطف دوستان است. همان طور که شما اشاره کردید ما بازیگران خانم بسیار توانمندی داریم که در سن میانسالی به سر می‌برند، ولی درباره حضور من فکر می‌کنم که از خوش شانسی من بوده که با کارگردان‌های بزرگی در عرصه تلویزیون و سینما همکاری کرده‌ام. یکی دیگر اینکه نمی‌خواهم از خودم تعریف کنم، ولی می‌توانم که نقش‌های متفاوتی را ایفا کنم که همین یک نکته بسیار مهم در بازیگری به شمار می‌رود. ما شاید بازیگران بسیاری در رده میانسالی داشته باشیم، ولی باید ببینیم که این بازیگران همه‌شان توانایی حضور در همه نقش‌ها را هم دارند یا خیر.

**این روز‌ها مشغول چه کاری هستید؟

-قرار است در یک فیلم سینمایی بازی کنم به اسم «رنده». یک ماه است که تهیه کننده و کارگردان پروژه را شروع کرده اند، اما نوبت به بازی من نمی‌رسد. گویا فیلمنامه را تغییر می‌دهند. به خاطر این فیلم چند پیشنهاد خوب دیگر را از دست داده ام و واقعاً ناراحت هستم. یکی دیگر اینکه نمی‌خواهم از خودم تعریف کنم، ولی می‌توانم که نقش‌های متفاوتی را ایفا کنم که همین یک نکته بسیار مهم در بازیگری به شمار می‌رود. ما شاید بازیگران بسیاری در رده میانسالی داشته باشیم، ولی باید ببینیم که این بازیگران همه‌شان توانایی حضور در همه نقش‌ها را هم دارند یا خیر.

منبع: فارس

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهین تسلیمی وضعیت سفید سریال وضعیت سفید شهین تسلیمی نقش احترام نعمت الله خیلی خوب آی فیلم نقش ها کار ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۸۴۲۴۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فلاح: دوست داشتم برای آقای گلی تلاش کنم

به گزارش ورزش سه، زمانی که دیدار با هوادار برای پیکان گره خورده بود، محمدحسین فلاح روی پاس دیدنی سامان نریمان‌جهان موفق شد گل مهمی به ثمر برساند و فاصله را با حریف کم کند تا فرصت برای جبران شکست 2 بر صفر ایجاد شود. پیکان با گل‌های فلاح و ابوالفضل زمانی، بازی باخته را برگرداند و یک امتیاز با خود به رختکن برد.

محمدحسین فلاح در خصوص این دیدار به خبرنگار ورزش سه گفت: بازی سختی بود و در 30 دقیقه اول، سخت‌تر هم شد چون حریف 2 گل زد و نتیجه را به سود خودش کرد ولی با تفکرات عنایتی و تلاش بچه‌ها توانستیم از آن شرایط عبور کنیم و کار را به تساوی بکشانیم. کار پیکان در این بازی، بزرگ و قابل تحسین بود. حتی می‌توانستیم یکی، دو بار دیگر هم به گل برسیم اما قسمت نبود.

این بازیکن در مورد شرایط خودش هم گفت: خدا را شکر، واقعا شرایط خوبی دارم. در 6 بازی گذشته توانستم 4 گل برای تیمم بزنم. 2 بار مقابل سپاهان، یک بار برابر ملوان و در بازی مقابل هوادار گلزنی کردم تا به تیمم کمک کرده باشم. به قول فوتبالی‌ها، وقتی یک تیم گل می‌زند، حاصل تلاش همه بازیکنان و مربیان است. من فقط وظیفه داشتم توپ را درون دروازه جای بدهم و تلاش بقیه را به ثمر بنشانم.

از فلاح پرسیدیم با همین روند ادامه دهد، می‌تواند در جدول آقای گل‌ها هم جایگاه بهتری داشته باشد که این طور پاسخ داد: در نیم فصل اول نتوانستم به اندازه کافی بازی کنم. بدشانسی و مسائل دیگر اجازه این کار را نداد وگرنه خودم هم گلزنی را دوست دارم و با اینکه در دو پست به عنوان وینگ-بک و همچنین دفاع سمت چپ در سیستم سه دفاعه بازی می‌کنم ولی همیشه در زمان انجام کارهای تهاجمی توسط کادرفنی برنامه دارم که به خط حمله یا بازیکنان هجومی تیم اضافه شوم. شاید اگر نیم فصل اول بیشتر به میدان می‌‎رفتم، حالا تعداد گل‌های زده بیشتری هم داشتم اما این مسائل برایم مهم نیست چون باید تمام تمرکزم را صرف کمک به پیکان کنم. ما مهاجمان خوبی داریم که می‌توانند آقای گل شوند، من هم در موقعیت گلزنی قرار بگیرم، حتما برای تیمم مثمرثمر هستم. خوشبختانه رضا عنایتی هم به من فرصت بیشتری برای حضور در کارهای تهاجمی می‌دهد.

این بازیکن در خصوص آینده پیکان اضافه کرد: اگر بازی‌های ما در این فصل به صورت صحیح آنالیز شود، متوجه می‌شوید با توجه به شکل فوتبالی که ارائه می‌کنیم، باید در جمع 6، 7 تیم بالای جدول باشیم اما متاسفانه موقعیت‌هایی که داشتیم به گل تبدیل نشد. ما این فصل، کلی فرصت گلزنی را از دست دادیم وگرنه شکل فوتبالی که داریم، مورد توجه همه قرار دارد. قبل و بعد از بازی‌ها، همیشه مربیان تیم‌های دیگر از عملکرد پیکان تعریف می‌کنند که نشان از قدرت تیم ما دارد ولی بدشانس بودیم و نتوانستیم امتیازات بیشتری کسب کنیم. در نیم فصل دوم، شرایط تغییر کرده و به لطف تلاش مربیان و بازیکنان، جایگاه بهتری داریم. من فکر می‌کنم اگر همین روند را ادامه دهیم، جزو تیم‌های یک رقمی لیگ می‌شویم.

دیگر خبرها

  • گودرزی: استقلالی هستم و از این تیم پیشنهاد داشتم
  • فلاح: دوست داشتم برای آقای گلی تلاش کنم
  • لحظه تلخ و دردناک از پایان زندگی یک زن تُرک
  • تسلیمی مدیرکل دفتر سیاست‌گذاری و توسعه ورزش بانوان شد
  • گوشت قرمز در وضعیت سفید | چرا قیمت گوشت قرمز کاهشی شد؟
  • پوپک گلدره ؛ بازیگری که ۶ ماه در کما بود و مرگی که پایانش نبود
  • ماجرای فوت بازیگری که ۶ ماه در کما بود
  • ببینید | احترام به رقیب
  • صداقت: مشکلی با نیمکت‌‌نشینی ندارم
  • نوجوانان از راه درست در مسیر تئاتر قدم بگذارند/ آموزشگاه‌های بازیگری به‌دنبال سرکیسه کردن